Essie32 skrev 2017-03-02 13:10:30 följande:
ok, båda vul jag hade var på CD 12 och ägget var då 20mm och slemhinnan 8, så läkaren sa att jag skulle ägglossa den natten eller dagen efter. /hade troligtvis äl 1-2 dagar senare enigt alla symptom, temp och stickor).
Ok, då borde jag kanske inte mixtra med doser.. Det är så frustrerande att det inte blir något trots att allt "ser fint ut". Om det nu var sa att ägget släppte 1 dag senare än vad jag tror så kanske "missade" vi det. Jag tog cb dubbelindikator för att kolla om det forts var "peak" på dag 14 (den visade innan peak på 13&14) men det blev neg. Det är så mycket som ska fungera så det är svårt att förstå vad var det som inte funkade denna månad heller.. men mycket bero ju på själva ägget också.
Hur tidigt efter äl börjar du med progesteron? Jag tog första crinone dosen 5 dagar efter positiv äl-sticka (positivt på måndag, tog progesteron på söndag). Är inte det för sent isf?? Jag får kolla med läkaren igen nästa vecka när jag gör vul på dag 10.
Verkar ju jättebra, både slemhinna och storlek med tanke på cykeldag, så jag hade absolut inte mixtrat med något och riskera att ex överstimuleras i stället. Allt är ju precis som det ska och du verkar ha ÄL rätt i tiden.
Min läkare säger jag ska börja med Lutinus (progesterongvagiatorier) 7 dagar efter ÄL, men nu när jag tagit Ovitrelle kan jag börja 5-6 dagar efter enligt henne. Det är inte för sent. Börjar man för tidigt så är risken att man stoppar ÄL i stället om den inte skett ännu och kroppen börjar ju producera progesteron själv efter ÄL med, så det är runt tiden ägget ska fästa som man drar på med extra.
Varför gör ni VUL efter ÄL?