Kan man undvika brev från soc?
Hej, jag är 20 år och blev nyss dömd för ringa narkotikabrott p.g.a. att jag hade THC (aktiva ämnet i cannabis) i blodet och nu kommer jag bli kontaktad av Transportstyrelsen som kommer dra in mitt körkortstillstånd och Socialstyrelsen som kallar mig till möte för mitt "missbruk".
Nu är det så här dock att jag inte vill få något brev hemskickat då jag bor hemma och mina föräldrar vet inte om att jag blivit gripen av polisen, om jag får ett brev från soc kommer de garanterat fråga mig vad det gäller och om jag säger att det är hemligt så kommer de bli ännu mer misstänksamma.
Finns det någon möjlighet att få kallelse på telefon eller så? Ja, jag vet att jag ska ta konsekvenserna och bla bla bla, men de enda som skadas av att jag erkänner är mina föräldrar, de kommer bli oroliga att deras son är en narkoman, de förstår inte skillnaden mellan bruk och missbruk när det gäller cannabis. Jag ser ingen anledning att lägga det här på deras axlar, detta är bara en bagatell som riskerar att bli uppblåst som fan.