• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • anina
    mickaa skrev 2016-10-26 14:53:05 följande:
    Jo precis de är ofta orsaken till att folk kollar upp sig. Vanlig åkomma är oxå svullnad o typ mensvärk fast man ej har mens. Iaf för mig.
    Ja "mensvärk" har jag ofta. Trodde det berodde på endometriosen. Kanske därför de inte har funderat på pco. 
  • Emmahedblom
    Muffins2017 skrev 2016-10-21 21:20:38 följande:

Jag ska göra frysåterföring i november hoppas jag. Väntar nu på mensen efter misslyckad frysåterföring men har en i frysen kvar.

Har ett barn sedan tidigare som kom till via IVF så nu vill vi ha ett syskon..

Jag(vi) ska också göra en frysåterföring i november! inväntar ÄL nu.. jag har en 5-dagars blastocyst nedfrusen. Det blir vårt första frysförsök.
  • Muffins2017
    Emmahedblom skrev 2016-10-27 10:39:13 följande:

Jag(vi) ska också göra en frysåterföring i november! inväntar ÄL nu.. jag har en 5-dagars blastocyst nedfrusen. Det blir vårt första frysförsök.

Vad kul! Kan ägglossningen komma vilken dag som helst nu eller dröjer det?

Själv är jag på cykeldag 6 så har precis slutat ha mens efter misslyckat FET, min ägglossning kan dock dröja. Brukar ha ca 32 dagars cykler men har haft missfall i augusti så cykeln kan ju va lite rubbad..

Har tid för kontroll nästa fredag, för att se om det är några äggblåsor på G.

Vart gör du frysförsöket?

Jag bor i Sthlm men har blastocysten i Falun så jag ska åka dit själv medan min man är hemma med barn och djur.
  • rosenlinnea

Jajamän! Vi var på Huddinge sjukhus igår och fick besked att när jag får min mens i slutet utav november så är det dags för sprutor och sen är allt igång på riktigt :)

• Längtan1988
    Okändtjej skrev 2016-10-23 09:57:17 följande:

Va kul! Vi ska göra våran på sahlgrenska i göteborg!

Hej!

Hur gick ert första besök i tisdags? Jag var jättenervös hela morgonen men skönt att komma dit.
  • Okändtjej
    Längtan1988 skrev 2016-10-28 18:09:49 följande:

Hej!

Hur gick ert första besök i tisdags? Jag var jättenervös hela morgonen men skönt att komma dit.

Hej! Det gick jättebra. Jag trodde inte innan att jag var nervös. Men när vi åkte där i från blev jag akut trött och ville bara sova. Antagligen alla spänningar som släppte.

Vi kom fram till att vi ska köra de korta protokollet. Och om mensen kommer som den ska nästa månad så blir det ett äggplock innan jul!

Hur gick det för er?
  • mickaa
    synthetical skrev 2016-10-30 14:38:36 följande:

Hej.

Jag hade äggplock i fredags och återinförande imorgon. Är görna med här ????

Hej. Är det Erat första ivf..? Hur gick de för dig? Mått bra efter plocket? ;)
  • BK1986

Hej hej! Hoppar in här. Vi gör nu vår fjärde IVF. Långt protokoll. Började spraya med Suprecur igår så om cirka två veckor får vi börja med sprutorna.

Tidigare försök:

IVF 1: 9 ägg, 1 befruktat, minus.

IVF/ICSI 2: 6 ägg, 0 befruktade

IVF/PICSI 3: 9 ägg, 4 befruktade, plus och MA i vecka 9.

• synthetical
    mickaa skrev 2016-10-30 18:07:46 följande:

Hej. Är det Erat första ivf..? Hur gick de för dig? Mått bra efter plocket? ;)

Hej.

Nej andra faktiskt. Dock misslyckades förra.

Har dock en son sedan tidigare som vi fått mha låghormonstimulering.

Själva plockat gick bra och gjorde inte så ont, men har däremot haft ondare efteråt. Idag känns det som träningsvärk i hela magen. Men det är det ju värt.

Fick 8 ägg denna gången så drt blir spännande att höra resultatet imorgon
Svar på tråden Ivf start i November