• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • ammela
    Okändtjej skrev 2016-10-23 09:57:17 följande:

Va kul! Vi ska göra våran på sahlgrenska i göteborg!

Hur länge har ni ståt i kö?

Fick ni tid i kort varsel kön eller vanlig?

Vi står också i kö till Sahlgrenska!
  • Okändtjej
    ammela skrev 2016-10-23 18:25:43 följande:

Hur länge har ni ståt i kö?

Fick ni tid i kort varsel kön eller vanlig?

Vi står också i kö till Sahlgrenska!

Våran remiss skickades till sahlgrenska i april. Och vi fick tid nu i oktober. Och vi stod inte i kort varsel kön. Spännande! Hur länge har ni stått?
  • ammela
    Okändtjej skrev 2016-10-23 21:37:34 följande:

Våran remiss skickades till sahlgrenska i april. Och vi fick tid nu i oktober. Och vi stod inte i kort varsel kön. Spännande! Hur länge har ni stått?

Skönt att ni är där och snart igång!!

Vi har stått i kö sedan slutet av juni så 4 månader nu.

Vissa verkar ha kommit in på kort varsel inom 4-5 månader så går och hoppas på samtal varje dag nu!
  • ammela
    Muffins2017 skrev 2016-10-24 09:06:28 följande:

Åberopar ni inte vårdgarantin?

Det hjälper inte, får inte privat längre, utan annat landsting. Blir troligen jönköping eller malmö isf och där är köerna ca 5 månader ändå och vi tappar platsen på sahlgrenska.

Har ingen möjlighet att vara borta så från jobbet så vi väntar.
  • Okändtjej
    ammela skrev 2016-10-23 21:45:29 följande:

Skönt att ni är där och snart igång!!

Vi har stått i kö sedan slutet av juni så 4 månader nu.

Vissa verkar ha kommit in på kort varsel inom 4-5 månader så går och hoppas på samtal varje dag nu!

Ja jag ringde för kanske 2 veckor sen och frågade angående kort varsel och då sa dom att dom hade försökt ringa mig samma dag. Vilket jag påpekade var mycket konstigt då jag inte hade något missat samtal plus att jag inte hade satt upp mig på kort varsel. Men då sa dom att dom testar att ringa ändå. Jag ringde tillbaka några dagar senare för att kolla så dom hade rätt nr till mig. Och då sa dom att dom hade skickat hem en tid till mig samma dag. Så jag vet inte riktigt om vi fick någon tidigare tid eller om de var vår tur.

Ja men va kul då borde de ju hända något för er också snart!
  • Okändtjej
    mickaa skrev 2016-10-23 15:11:55 följande:

Har någon av er börjat med själva behandlingen..? Vad har ni gjort för behandling innan.? Jag har gått på letrozol i 1 år utan resultat.har pcos så det är min lilla anledning till att vi får hjälpen. Så äntlingen blir det ivf och förhoppningarna är ju höga .även om man kanske inte borde vara för hoppfull så är det svårt att låta bli.;)

Vi har inte gjort någon behandling innan. Vi gjorde en utredning i april som visade att de inte var något "fel" på någon av oss.

Lycka till!
  • mickaa
    Okändtjej skrev 2016-10-24 15:23:50 följande:

Vi har inte gjort någon behandling innan. Vi gjorde en utredning i april som visade att de inte var något "fel" på någon av oss.

Lycka till!

Okej hoppas det går vägen för er ovs vem som har en krånglig kropp;) tog min första spruta idag, så nu är de igång.
  • Okändtjej
    mickaa skrev 2016-10-24 17:20:10 följande:

Okej hoppas det går vägen för er ovs vem som har en krånglig kropp;) tog min första spruta idag, så nu är de igång.

Åh va spännande! Hur lång tid efter första mötet gick de innan du fick börja med behandlingen? Vi ska dit imorgon.
  • synonym

Hej!

Hoppar in här!
    Ska också påbörja ivf på Sahlgrenska under november. Skönt att ha andra att diskutera med som är i samma situation.

Svar på tråden Ivf start i November