• Anonym (Jag undrar)

Ni män som är otrogna, varför?

Nu har jag inte träffat så många män i mitt liv, haft ganska långa förhållanden men i stort sett har samtliga män varit otrogna mer eller mindre. 

Alla har gett sken av att vara nöjda med mig, blivit ledsna när jag gjort slut då jag inte orkat mer med deras dubbelspel. De har fått allt av mig tycker jag. Jag gillar intimitet och är omtänksam. 

Vad driver er män som ofta är otrogna? En kille sa "det har ingenting med dig att göra", stämmer det? Hur ska vi kvinnor förhålla oss till eran otrohet? Vårat självförtroende hamnar ju i botten. Tycker ni inte era flickvänner är sexiga nog? Blir ni inte mätta? Vad är problemet? 

• Svar på tråden Ni män som är otrogna, varför?
  • Anonym (Jag undrar)
    Rast1337 skrev 2016-10-24 09:48:28 följande:

Jag tror generellt att alla män kan vara otrogna utan några som helst problem, vi är gjorda för att producera. Vissa har säkert svårt att hantera detta, dom flesta män väljer att inte vara otrogna, men dom flesta är kapabla till att vara det utan problem. Vi kan ha sex utan känslor inblandade, vi är ganska bra på att hålla isär sex och känslor om det är nödvändigt. 

Det är nog därför många män är otrogna. Jag skulle inte själv ha några som helst problem att ligga med någon annan trots att jag är gift, visst dåligt samvete lär man ju få osv. Själva poängen är att jag väljer att INTE vara otrogen, pga uppenbara anledningar. 

Jag tror en del män har lite problem att hantera detta, deras beteende är inte menat att såra någon.

Nej eftersom de alltid säger "hon/de betydde ingenting" men det hjälper ju liksom inte oss. 
  • Anonym (Jag undrar)
    Haskel skrev 2016-10-24 11:18:47 följande:

När jag har varit otrogen så har jag bara tänkt på min fru. Det har enbart handlat om att såra henne och göra henne ledsen. Att det sedan legat en naken, ung, vacker, ny kvinna bredvid mig i sängen, har jag knappt lagt märke till.
    Men framförallt har det alltid varit det sunda förnuftet som styrt.

Låter ovanstående troligt?

Nej det gör det inte och jag förstår vad du vill säga. Då måste din fru vara lätt att byta ut då eller? Om en av de där väldigt vackra sexiga kvinnorna börjar villa träffa dig varje dag? Då går du dit eller? Är driften så stark? 
  • WireLess

Därför att den som bedrar gillar att få bekräftelse och spänningen. Därför att den som bedrar tar den andra för given. Därför att den som bedrar helt plötsligt upptäcker hur lätt det blir att ljuga och manipulera och förnedra och lära sig att leva med det. Inom några veckor är det normaliserat! Detta trots att den som bedrar kanske alltid sagt att han/hon aldrig skulle göra något sånt.

Det här gäller i högsta grad även kvinnor!
    Det har inget med kön att göra. Det gäller ren och skär jävla egoism.

• Anonym (Matao)
    Anonym (emmet) skrev 2016-10-24 12:43:27 följande:
    Precis, sådant som gör det svårt att mäta hur vanligt otrohet är. Svårt att komma fram till en enhetlig definition av vad otrohet innefattar. I de flesta studier tror jag man lägger sex utanför förhållandet som baslinjen. Sen inkluderar vissa studier även t.ex. kyssar eller hångel, i dessa studier tenderar andelen otrogna vara bland de högre.  Vad jag har sett är det ingen av studierna i metastudierna som inkluderat fantasier, kramar eller porrkonsumtion. 

Bör också tilläggas att dessa metastudier gäller förhållanden i "western society" då dessa kulturer är något mer lika varandra. Andra kulturer tenderar att komma för "långt bort" i vad som anses vara otrohet, attityder till otrohet och därav andelen otrohet. 
    Som en person med annan kulturell bakgrund än "western society" förstår ännu bättre det du menar där också och tycker att ditt inlägg är vettigare för bättre förståelse av ämnet!
  • YesMaster

För att fruar i Sverige är så j****la tradiga!

Sorry men nån måste säga det...

• Anonym (Jag undrar)
    YesMaster skrev 2016-10-24 13:23:10 följande:

För att fruar i Sverige är så j****la tradiga!

Sorry men nån måste säga det...

Vad menas med tradig?
  • WireLess
    Anonym (Jag undrar) skrev 2016-10-24 13:49:07 följande:
    Vad menas med tradig?
    han/hon syftar på att alla fruar i sverige är för vanliga och tråkiga.
    Dvs, en ursäkt de hittar på för sig själva så att det blir legitimt att vara otrogen.

Det konstiga är att nästan alla som är otrogna och blir påkomna och lämnade skulle kunna göra allt i hela världen för att få tillbaka sin "tradiga" fru/man.
  • Anders 386

Men är det nån skillnad mellan kön här? Det är väl ungefär lika många kvinnor som män som är otrogna?

Det har väl inte ett dugg med kön att göra utan handlar mer om personlighet.

Lockelsen till andra försvinner inte för man är i ett förhållande. Men att försöka analysera vad som leder till otrohet kan nog bli väldigt komplicerat. Det finns nog massor av olika skäl. Tillfälligheter och möjligheter till att inte upptäckas tror jag spelar stor roll. Skulle tro att väldigt många skulle kunna tänka sig att vara otrogna om det liksom gick att sudda ut efteråt.( Iaf av dom som har ett genuint intresse för sex.) I verkligheten har man sitt dåliga samvete och rädslan för att bli upptäckt som bromsar...  Om bara lusten hade fått styra hade väl nästa 100% av alla varit otrogna om ett tillfälle dykt upp?

• Aikido
    Anonym (Jag undrar) skrev 2016-10-24 13:49:07 följande:
    Vad menas med tradig?
    Tråkig. Säg det på lite lätt skånska så ska du se att polletten trillar ner.
  • Haskel
    Anonym (Jag undrar) skrev 2016-10-24 12:52:48 följande:
    Nej det gör det inte och jag förstår vad du vill säga. Då måste din fru vara lätt att byta ut då eller? Om en av de där väldigt vackra sexiga kvinnorna börjar villa träffa dig varje dag? Då går du dit eller? Är driften så stark? 
    Bra att du förstår det jag vill säga.

Men du missa en viktig poäng. Sex och kärlek/förhållande är inte samma sak. Kärlek och förhållanden innehåller ju så enormt mycket mer än sex. Man kan ha det mest fantastiska förhållandet, även om sexet inte är det absolut bästa. Ingen människa är perfekt.
Svar på tråden Ni män som är otrogna, varför?