• Anonym (Jag undrar)

Ni män som är otrogna, varför?

Nu har jag inte träffat så många män i mitt liv, haft ganska långa förhållanden men i stort sett har samtliga män varit otrogna mer eller mindre. 

Alla har gett sken av att vara nöjda med mig, blivit ledsna när jag gjort slut då jag inte orkat mer med deras dubbelspel. De har fått allt av mig tycker jag. Jag gillar intimitet och är omtänksam. 

Vad driver er män som ofta är otrogna? En kille sa "det har ingenting med dig att göra", stämmer det? Hur ska vi kvinnor förhålla oss till eran otrohet? Vårat självförtroende hamnar ju i botten. Tycker ni inte era flickvänner är sexiga nog? Blir ni inte mätta? Vad är problemet? 

• Svar på tråden Ni män som är otrogna, varför?
  • Anonym (Jag undrar)
    Haskel skrev 2016-10-24 15:28:49 följande:

Bra att du förstår det jag vill säga.

Men du missa en viktig poäng. Sex och kärlek/förhållande är inte samma sak. Kärlek och förhållanden innehåller ju så enormt mycket mer än sex. Man kan ha det mest fantastiska förhållandet, även om sexet inte är det absolut bästa. Ingen människa är perfekt.

Tycker du att man som kvinna bör bagatellisera en mans otrohetsaffärer om det bara är ligg hit och dit? Bör man inte göra så stor grej av det?
  • Anonym (Jag undrar)
    WireLess skrev 2016-10-24 13:54:22 följande:

han/hon syftar på att alla fruar i sverige är för vanliga och tråkiga.

Dvs, en ursäkt de hittar på för sig själva så att det blir legitimt att vara otrogen.

Det konstiga är att nästan alla som är otrogna och blir påkomna och lämnade skulle kunna göra allt i hela världen för att få tillbaka sin "tradiga" fru/man.

Precis!! Sen springer de efter henne i flera år! Får tillbaka henne och gör om samma sak igen.... fattar ingenting. Ska man bete sig annorlunda eller kan man inte göra något alls?
  • Rast1337

Jag tror som sagt männen är expert att begrava känslorna i detta ögonblick då man felstuvar. 

Sen när man pratar om statistik så får man nog ha i åtanke att alla inte lyckas vara otrogna även fast man skulle vilja. 

Jag ser nog hyffsat okej ut, halv tränad och 38 bast med självförtroende på topp. Tar vi en likasinnad tjej och så tävlar vi om vem som skapar flest liggmöjligheter så vinner hon säkert med 52-2. 

Så VILL en tjej vara otrogen så kommer hon lyckas, en man som är ute på krogen någongång ibland = rätt liten risk att han lyckas. 

• Anonym (Jag undrar)
    Haskel skrev 2016-10-24 15:28:49 följande:

Bra att du förstår det jag vill säga.

Men du missa en viktig poäng. Sex och kärlek/förhållande är inte samma sak. Kärlek och förhållanden innehåller ju så enormt mycket mer än sex. Man kan ha det mest fantastiska förhållandet, även om sexet inte är det absolut bästa. Ingen människa är perfekt.

Anser du att man som kvinna kan bete sig på ett visst sätt för stt inte ens man ska vara otrogen?
  • Anonym (Jag undrar)
    YesMaster skrev 2016-10-24 13:23:10 följande:

För att fruar i Sverige är så j****la tradiga!

Sorry men nån måste säga det...

Anser du att en kvinna kan bete sig på ett visst sätt för att förhindra att hennes man är otrogen?
  • WireLess
    Rast1337 skrev 2016-10-24 15:36:05 följande:

Jag tror som sagt männen är expert att begrava känslorna i detta ögonblick då man felstuvar. 

Sen när man pratar om statistik så får man nog ha i åtanke att alla inte lyckas vara otrogna även fast man skulle vilja. 

Jag ser nog hyffsat okej ut, halv tränad och 38 bast med självförtroende på topp. Tar vi en likasinnad tjej och så tävlar vi om vem som skapar flest liggmöjligheter så vinner hon säkert med 52-2. 

Så VILL en tjej vara otrogen så kommer hon lyckas, en man som är ute på krogen någongång ibland = rätt liten risk att han lyckas. 

Ja du har så rätt!! Även om tjejen ifråga är en alldaglig "tradig" tjej som bär en jumper och gummistövlar och gympabrallor så är hennes odds fortfarande 25 - 1.
  • MrFlex

Jag kan svara för mig själv och ett antal av mina manliga vänner som varit otrogna. Det finns nämligen flera gemensamma nämnare i dessa fall. 

1. Kärleksfulla långa förhållanden med bra vänskap.
    2. Stora investeringar i förhållandet (hus, barn, bil, sommarstuga, ekonomi, socialt liv osv).
    3. En fru/sambo som har slutat visa intresse och engagemang för sexet i förhållandet.

Punkt 1 och 2 gör att man inte är villig att lämna förhållandet.
    Punkt 3 gör att man är otrogen.

I långa (+2 år) monogama förhållanden verkar det väldigt vanligt att ena parten ändrar sitt sexuella beteende och verkar tappa/minska sexlusten. Även om de flesta förvisso fortsätter ha regelbunden sex med något mindre frekvens så försvinner den sexuella dynamiken i ett sådant förhållande. Det räcker liksom inte med att "ha sex" för att allt ska vara frid å fröjd för många människor.

Om ena parten slutar ge sexuell bekräftelse genom att inte visa lust och sexuellt intresse så händer en del tråkigheter.

Sexet blir sämre. Självklart är det inte så lustfyllt att ha sex med någon som i bästa fall är halvt med i matchen.
    Att alltid vara den som tar initiativ (och kanske ofta bli nobbad) är påfrestande. Till slut känner man sig krävande och självkänslan minskar.
    En person som inte får känna sig attraktiv och åtrådd i förhållandet blir väldigt mottaglig för sexuell uppvaktning från annat håll.

Jag gissar att detta en en väldigt vanlig orsak till otrohet för både män och kvinnor. 
  • Anonym (Farbror Barbro)

Grunden till att jag har varit otrogen några gånger har varit sexuell frustration samt avsaknaden av uppskattning och närhet.

Får man aldrig sex och ömhet så kan otrohet bli en konsekvens av det. Inte okej, men det är mänskligt att fela.

• Anonym (Fräsch)

Varför är svenskarna tråkiga som ngn här skrivit? Har märkt att flera av svenska kvinnorna slutar ta hand om sig själva efter barn mm.
    Dem varken sminkar sig, tar på sig sexigt, osv
    Jämför man med utländska kvinnorna så är det oerhört stor skillnad!
    Dem tar hand om sig för sin egen skull om inte för mannen( fast några kan överdriva med makeupen)
    Så... skärp er! Ta hand om er kropp och face mm!
    Så kanske slutar eran män vara er otrogna jävlar!

• Anonym (man 49)

i min umgängeskrets känner jag faktiskt inte till någon man som varit otrogen, däremot flera kvinnor, och dom har oftast hamnat i säng med "långtidssinglar" som bara vill ha sex. Har själv aldrig varit otrogen.

Svar på tråden Ni män som är otrogna, varför?