• Svar på tråden BF juli 2017
  • Tatami
    frestelsen skrev 2016-10-27 14:37:31 följande:

På Apoteket sa hon de här och så omega3:)

Tänk på att det redan är folsyra inräknat i gravid-tabletterna. Då behöver du inte äta ännu mer folsyra :)
  • Newbie84

Tack för svar ska se hur det går i morgon på gyn och sen får jag väl skriva in mig.

Jag har köpt hem gravidtabletter och då behöver jag alltså inte ta folsyratabletten längre eftersom det är lila mycket folsyra i 2 gravidtabletter som i 1 folsyra?

Är så nervös att det ska skita sig tog ett nytt test nu med Cb och fick 2-3v så det verkar iaf som att det kanske är något då hcg verkar stigit.

Spännande med en sommarbebis då jag har ett höstbarn :)

• Ellaaaa849

Jag hade 1 tidigt och 2 sen missfall pga GBS bakterier. Har ingen barn och är gravid nu. Blev lovade till speciellt övervakning från specialmödravården. Håll tummarna för mig och grattis till alla er. Vem mer har speciall övervakning?

• frestelsen
    Tatami skrev 2016-10-27 17:02:13 följande:

Tänk på att det redan är folsyra inräknat i gravid-tabletterna. Då behöver du inte äta ännu mer folsyra :)

På Apoteket sa hon att jag ska ta extra. Haft massa mf så kör på det till jag träffar min läkare i v.7.

Vågar liksom inte chansa
  • Tatami
    frestelsen skrev 2016-10-27 18:56:53 följande:

På Apoteket sa hon att jag ska ta extra. Haft massa mf så kör på det till jag träffar min läkare i v.7.

Vågar liksom inte chansa

Då förstår jag. Massa lycka till denna gång :)
  • frestelsen
    Tatami skrev 2016-10-27 20:01:11 följande:

Då förstår jag. Massa lycka till denna gång :)

Tack:)

Hur känns det själv så här tidigt?

Jag känner lite illamående på morgonen o ömma bröst men är vrålhungrig all the time .. vill ba äta o äta o äta.
  • Tatami
    frestelsen skrev 2016-10-27 20:17:28 följande:

Tack:)

Hur känns det själv så här tidigt?

Jag känner lite illamående på morgonen o ömma bröst men är vrålhungrig all the time .. vill ba äta o äta o äta.

I förrgår hade jag en dag då allt var väldigt lugnt. Sen dess har brösten börjat ömma, jag mår lite illa, inte bara på morgonen, och jag har molvärk till och från. Idag är jag väldigt trött. Men jag mår bra, och det jobbigaste är oron för missfall.

Du får väl äta massa frukt om du är mer hungrig, så blir det extra bra för barnet dessutom :) Jag försöker äta lite extra frukt nu. Satsumas!! :D
  • Sophiarihm

Hej hej. Jag plussade igår enligt mensen Bf 7 juli ???? fick missfall sista maj iår. Och nu äntligen blev de plus igen hoppas att allt går vägen denna gång ?

• mammsen79
    Ellaaaa849 skrev 2016-10-27 18:08:22 följande:

Jag hade 1 tidigt och 2 sen missfall pga GBS bakterier. Har ingen barn och är gravid nu. Blev lovade till speciellt övervakning från specialmödravården. Håll tummarna för mig och grattis till alla er. Vem mer har speciall övervakning?

Det kommer jag med få då jag har mf bakom mig då jag var inlagd 3 dagar då jag hade en livmodersinfektion.Håller tummar och tår för dig <3
  • frestelsen
    Tatami skrev 2016-10-27 22:08:56 följande:

I förrgår hade jag en dag då allt var väldigt lugnt. Sen dess har brösten börjat ömma, jag mår lite illa, inte bara på morgonen, och jag har molvärk till och från. Idag är jag väldigt trött. Men jag mår bra, och det jobbigaste är oron för missfall.

Du får väl äta massa frukt om du är mer hungrig, så blir det extra bra för barnet dessutom :) Jag försöker äta lite extra frukt nu. Satsumas!! :D

Ja försöker :) äter mycket vegetariski vanliga fall men vill jag ha kött. Är så sugen på allt kött. Sen avskyr jag banan, men ska köpa in massa frukt och grönsaker som man kan doppa i dipp. Lite nyttigare än o äta en oxfilé 7 gånger om dagen;)
Svar på tråden BF juli 2017