• Svar på tråden BF juli 2017
  • frestelsen
    joss92 skrev 2016-10-28 17:13:02 följande:

Hej!

Hoppar in här :) grattis till era plus! Jag plussade i veckan och har beräknat bf 2 juli. Jag är 24 år och fästman är 29år. Kul med så många att följa! 

Har ni berättat för familjen eller andra i omgivningen än? Isåfall hur?Vi funderar på att berätta för vår familj nu i helgen för vi kan inte hålla oss :) sen tänkte vi berätta för fler utomstående efter v.12 om allt går som det ska.

Har smygberätta för några men går ut med det i v.12:)

Sist så berättar vi för många i v.9 men vart MA så va jobbigt när folk kom o klappa på magen o fråga hur jag mådde.. o man fick liksom säga nä de gick inte alls:/
  • småvildingar
    anas998 skrev 2016-10-28 16:52:07 följande:

Hej, jag hoppar in här och hoppas på det bästa :) jag plussade igår med bf 4/7. Jag har en dotter på 6månader redan men detta var planerat och väldigt roligt <3

Grattis! Kul med barn tätt! Har 16 mån mellan mina två, inte läka tätt som det blir för er, men kul är det! :D
  • småvildingar
    joss92 skrev 2016-10-28 17:13:02 följande:

Hej!

Hoppar in här :) grattis till era plus! Jag plussade i veckan och har beräknat bf 2 juli. Jag är 24 år och fästman är 29år. Kul med så många att följa! 

Har ni berättat för familjen eller andra i omgivningen än? Isåfall hur?Vi funderar på att berätta för vår familj nu i helgen för vi kan inte hålla oss :) sen tänkte vi berätta för fler utomstående efter v.12 om allt går som det ska.

Grattis!

Ja, vi har berättat för ganska många faktiskt. Eller ja, de närmaste vet! Jag känner att denna gången, vårt tredje barn, så behöver jag att en del vet ifall att det inte går som det skall. Vet inte varför det känns så denna gången.
  • vertias

Jag plussade i söndags och är nu i vecka 4! :) jag blev gravid på andra försöket och vi är så lyckliga <3 lilla miraklet är beräknat 9/10 juli :) är första barnet så är såååå nervös!! Googlar om typ missfall hela tiden! Är jätte orolig :( man har ju hört att chansen är ganska stor såhär i början :/

• joss92
    vertias skrev 2016-10-28 18:43:41 följande:

Jag plussade i söndags och är nu i vecka 4! :) jag blev gravid på andra försöket och vi är så lyckliga <3 lilla miraklet är beräknat 9/10 juli :) är första barnet så är såååå nervös!! Googlar om typ missfall hela tiden! Är jätte orolig :( man har ju hört att chansen är ganska stor såhär i början :/

Grattis! Vi väntar också första barnet :) förstår dig jag är också såå nervös, mycket blandade känslor. Nervös och förväntansfull på en och samma gång.. Jag har köpt vitamintabletter från apoteket för gravida, hoppas på att de gör gott som tillskott! 
  • joss92
    småvildingar skrev 2016-10-28 18:40:12 följande:
    Grattis!

Ja, vi har berättat för ganska många faktiskt. Eller ja, de närmaste vet! Jag känner att denna gången, vårt tredje barn, så behöver jag att en del vet ifall att det inte går som det skall. Vet inte varför det känns så denna gången.
    Okej vad kul :) hoppas det går bra! Jag känner som du, att det är skönt att berätta för nära nu även om det är tidigt, om nåt skulle hända. Då vet man att man kan vända sig och få stöd i det..
  • småvildingar
    vertias skrev 2016-10-28 18:43:41 följande:

Grattis!

Jag vet, supersvårt att inte oroa sig! Men försök att låta bli. Så gott du kan iaf!
  • småvildingar
    joss92 skrev 2016-10-28 20:08:51 följande:

Okej vad kul :) hoppas det går bra! Jag känner som du, att det är skönt att berätta för nära nu även om det är tidigt, om nåt skulle hända. Då vet man att man kan vända sig och få stöd i det..

Ja, precis! Ifall något mot förmodan händer så har jag de närmaste att kunna luta mig mot. Känns bra!
  • elinos01

Hej alla! :D plussade för några dagar sedan och har BF 3 juli. Har skickat en vän förfrågan för FB gruppen också :D grattis till alla plus!

Svar på tråden BF juli 2017