• Svar på tråden BF JULI 2017
  • babydreams
    Ise skrev 2016-11-16 09:06:40 följande:

Jag har faktiskt inga symptom alls egentligen. Inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget illamående. Det enda är att det har "ilat" i livmodertappen sen typ en vecka efter äl. Är täppt i nästan men det beror på att jag är förskyld.

Är i vecka 4+3 (fick reda på igår att jag var gravid) inga symtom här heller. Är bara riktigt förkyld haha, och extremt trött och orkeslös, men det är jag alltid vid förkylningar. Mina bröst känns dock lite svullna, min sambo tyckte de kändes jätteannorlunda. Dock inget illamående och ingen mensvärk eller liknande!
  • babydreams

Någon här som vet ungefär när man ska ha första mötet med en barnmorska? Har bokat tid till den 28/11 och då har jag varit gravid i 6 veckor. Någon som vet vad man ska göra där då med? :) är första barnet så allt är helt nytt för mig och min sambo..

• linneaa95
    babydreams skrev 2016-11-16 10:07:21 följande:

Någon här som vet ungefär när man ska ha första mötet med en barnmorska? Har bokat tid till den 28/11 och då har jag varit gravid i 6 veckor. Någon som vet vad man ska göra där då med? :) är första barnet så allt är helt nytt för mig och min sambo..

Man pratar mest, hur det känns att bli föräldrar, alkohol, tobak, vad man jobbar med. Får lite böcker och papper med sig hem, var också i vecka 6 på första mötet :) grattis!
  • babydreams
    linneaa95 skrev 2016-11-16 10:11:55 följande:
    Man pratar mest, hur det känns att bli föräldrar, alkohol, tobak, vad man jobbar med. Får lite böcker och papper med sig hem, var också i vecka 6 på första mötet :) grattis!
    Tack för svar! Och tack :D
  • babydreams
    FrökenMp skrev 2016-11-16 10:24:52 följande:

Jag är också täppt i näsan! Haha. Vilket sjukt sammanträffande!

Verkar vara ett vanligt graviditetssymtom :)
  • Minasalomonsson
    Beebii skrev 2016-11-16 09:34:46 följande:

Jag ser ett streck! Hur ser originalet ut i färg? Kan visa och jämföra mitt svaga plus jag fick ngr dgr före Bim (kan du ha haft senare äl än du trott?)

Jag känner av min äl väldigt väl! absolut kan jag de! tog ett clearblue idag och fick pluss så det är en lite bebis här inne ??

• Hannar

Bebis väntas komma 19 juli. Spännande!

• Minasalomonsson

är väldigt tidigt gravid går in i vecka 5 om jag räknat rätt imorgon! jag fick mf förra månade ingen mens i mellan! ????
  • Lilltiger84
    Minasalomonsson skrev 2016-11-16 12:26:06 följande:
    är väldigt tidigt gravid går in i vecka 5 om jag räknat rätt imorgon! jag fick mf förra månade ingen mens i mellan! ????
    Grattis!! Jag är i samma situation, MF förra månaden utan mens imellan. Hoppas det går bra för oss båda den här gången! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF JULI 2017