• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Mamma1986
    Pkb skrev 2016-11-16 15:34:10 följande:
    Så du har tre relativt små barn då :) Jo jag har också mycket växtvärk, obehagligt :S

Jag kände att kroppen var lite sliten vid tredje graviditeten och eftervärkarna var hemska, hade du det också så? Ingen styrka i musklerna heller, jag hänger som en påse nötter. Jag hoppas att jag får en flicka den här gången för jag brukar få hyperemesis när jag väntar pojkar. Men än känner jag inte av så mycket Symptom. Min kiropraktor sa dock att jag förmodligen kommer att få spendera denna graviditet i rullstol pga svåra bäckenproblem men det vägrar jag acceptera. Hur går det för dig?
    Ja jag tycker att eftervärkarna har blivit bättre för varje barn , dem varar kortare men är mkt mer intensiva .

Vad innebär hyperemeisis ?
  • Aioli

Bf 2 juli här!

Är i vecka 7+2. Mår mycket illa jag också. Är extra trött också.

Det är andra barnet och vi hoppas innerligt att det ska gå vägen!

• gosis

Hej!

Jag hoppar gärna in här om det är okej!

Fick plus i förgår, men vart lite osäker på styrkan sv testet, tog andra som visade lika dant kanske en aning starkare, men efter att ha varit gravid 2 ggr innan så känner jag igen dem molande värkarna i livmodern så känns som det är en graviditet. Den jobbar på bra här. Har små kramper lite från och till hela dagarna och nätterna precis som med dem andra två.

• Gosbubbla

Hej :)

Plussade också för några dagar sen och enligt min beräkning har jag bf 24 juli :)

Har haft en mola/druvbörd för cirka 4 år sen och vi har inte lyckats bli gravida förens nu:) ska på ultraljud den 1december för att kolla så det inte är en mola igen så vågar inte riktigt ropa hej ännu.

• Haiduchi
    Aioli skrev 2016-11-16 21:39:46 följande:

Bf 2 juli här!

Är i vecka 7+2. Mår mycket illa jag också. Är extra trött också.

Det är andra barnet och vi hoppas innerligt att det ska gå vägen!

Exakt samma som mig! 7+2 och andra barnet :)

Vad roligt! Hur många år är ert första barn? Har ni tänkt något om när ni ska berätta för stora syskonet och andra?

Med första var vi jätte snabba att berätta att vi skulle ha barn. Men denna gången vill jag verkligen suga på det, berättat för någon kompis och några få kollegor men vill vänta, och hoppas vi kan, tills jag är i v. 15-16 något innan vi berättar för resten.
  • Beebii

Jag måste fråga, hur har ni andra det med nipplarna? Alltså bröstvårtorna, mina är så in i bomben känsliga och gör ont om man nuddar dom. Dessutom har dom blivit så stora och står rätt ut! Ser knasigt ut, ingen mjölk eller så så det är väl bara hormonellt men inte haft så tidigare...

• Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-17 00:01:56 följande:

Jag måste fråga, hur har ni andra det med nipplarna? Alltså bröstvårtorna, mina är så in i bomben känsliga och gör ont om man nuddar dom. Dessutom har dom blivit så stora och står rätt ut! Ser knasigt ut, ingen mjölk eller så så det är väl bara hormonellt men inte haft så tidigare...

Mitt starkaste symtom har hela tiden varit bröstvårtorna. De är ömma och ibland gör dem riktigt ont. När jag kommer hem från jobbet och ska byta till "myskläder" kan det ibland göra ont att ta på sig linnet för bröstvårtorna kan vara styva och stå rätt ut.

Har även fått ett lite starkare illamående de senaste två dagarna.

Med min missfallsbakgrund så välkomnar jag starka symtom och hoppas högt och innerligt att det betyder en välmående graviditet!

Om 6 dagar blir det VUL och då måste jag bara få se ett litet hjärta slå!
  • Mamma1986
    Beebii skrev 2016-11-17 00:01:56 följande:

Mina är super öma samt att den redan börjat mörkna en del ????. Rör jag vid vänster kommer det lite genomskinligt ut , men det har det gjort dem andra gångerna med
  • marretiin

Yeeeey nu kan jag oxå hoppa in i den här tråden. Plussade alldeles nyss o är överlycklig.

Beräknat bf är 27e juli. Kände verkligen i kroppen att jag är gravid men trodde inte d skulle ta på första försöket. Lycka!

Svar på tråden BF JULI 2017