• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Aioli
    Haiduchi skrev 2016-11-16 22:28:38 följande:

Exakt samma som mig! 7+2 och andra barnet :)

Vad roligt! Hur många år är ert första barn? Har ni tänkt något om när ni ska berätta för stora syskonet och andra?

Med första var vi jätte snabba att berätta att vi skulle ha barn. Men denna gången vill jag verkligen suga på det, berättat för någon kompis och några få kollegor men vill vänta, och hoppas vi kan, tills jag är i v. 15-16 något innan vi berättar för resten.

Jaha där ser man. Kul och stort grattis!

Vårat tidigare barn är runt ett år, så han har vi redan berättat för.Han fick veta samma dag vi plussade. Han är ju så liten så han förstår ju inte

Precis som vid första graviditeten så har jag berättat för några kompisar redan. Men resten, som släktingar får veta i vecka 13. Det är ju så passande att vecka 13 infaller julveckan för oss, så vi ska hitta på någon rolig överraskning fram till dess. Det blir även en liten morot att hålla tyst

Jag berättar tidigt bara för de som jag känner jag vill och behöver dela ett eventuellt missfall med. Resten får vänta
  • Pkb
    Mamma1986 skrev 2016-11-16 20:43:57 följande:

Ja jag tycker att eftervärkarna har blivit bättre för varje barn , dem varar kortare men är mkt mer intensiva .

Vad innebär hyperemeisis ?

Det är när man spyr dygnet runt, går ner i vikt och måste bli inlagd med dropp.
  • Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-16 18:44:54 följande:
    Håller också tummarna.jag har verkligen noll symtom så tog ett nytt test idag.och veckorna hade ökat. Ibland önskar jag mig lite symtom så man känner att det är på riktigt. Men ska nog vara glad att vardagen går runt:)

Jag känner igen mig, hade mer symptom när jag var gravid sist så då nojjar jag för det istället.. Men tog också ett CB digital idag och då hade veckorna gått upp så man får väl försöka tänka positivt helt enkelt! Glad 

Jag har lite ont i brösten och lite molvärk till och från. Mitt tydligaste är dock att magen har svällt upp, ser ut som jag är mycket längre gången än vad jag är (var likadant sist). Kommer bli svårt att hålla det här hemligt om den fortsätter växa, haha!

• Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-17 09:14:43 följande:

Jag känner igen mig, hade mer symptom när jag var gravid sist så då nojjar jag för det istället.. Men tog också ett CB digital idag och då hade veckorna gått upp så man får väl försöka tänka positivt helt enkelt!  

Jag har lite ont i brösten och lite molvärk till och från. Mitt tydligaste är dock att magen har svällt upp, ser ut som jag är mycket längre gången än vad jag är (var likadant sist). Kommer bli svårt att hålla det här hemligt om den fortsätter växa, haha!

Haha vi har samma symtom! Lite i bröst omolvärk. Jag har också börja svälla påmagen. Vet du varför man kan göra det?:) tänkte då jag ej gått upp i vikt och inte är stor normalt.
  • Lillemy

Har precis plussat jag med Hjärta BF i slutet av juli.. 

HOPPAS DET GÅR VÄGEN Skäms

• marretiin
    Lillemy skrev 2016-11-17 10:13:20 följande:

Har precis plussat jag med Hjärta BF i slutet av juli.. 

HOPPAS DET GÅR VÄGEN Skäms

Åå grattis jag plussade i morse med BF slutet på Juli. Håller alla tummar och tår att allt går bra Hjärta
  • Beebii
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-17 05:26:32 följande:

Mitt starkaste symtom har hela tiden varit bröstvårtorna. De är ömma och ibland gör dem riktigt ont. När jag kommer hem från jobbet och ska byta till "myskläder" kan det ibland göra ont att ta på sig linnet för bröstvårtorna kan vara styva och stå rätt ut.

Har även fått ett lite starkare illamående de senaste två dagarna.

Med min missfallsbakgrund så välkomnar jag starka symtom och hoppas högt och innerligt att det betyder en välmående graviditet!

Om 6 dagar blir det VUL och då måste jag bara få se ett litet hjärta slå!

Ja jag känner detsamma, så ömma att det känns sådär att amma med dom sen (vilket jag alltid älskat) men det ger sig nog. Idag är ingen bra dag känner mig illamående över allt ätbart. Dock fick jag i mig lite pyttipanna så det känns bättre...men det är små portioner som gäller. Äter jag för mycket blir jag illamående direkt :-P
    Mamma1986 skrev 2016-11-17 05:55:06 följande:

Mina är super öma samt att den redan börjat mörkna en del ????. Rör jag vid vänster kommer det lite genomskinligt ut , men det har det gjort dem andra gångerna med

Haha ja det kanske beror på vilka hormoner som är aktiverade. Eller kanske bär vi alla på barn med samma kön?
  • Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-17 10:09:50 följande:
    Haha vi har samma symtom! Lite i bröst omolvärk. Jag har också börja svälla påmagen. Vet du varför man kan göra det?:) tänkte då jag ej gått upp i vikt och inte är stor normalt.
    Haha, kul att vi har samma! Skrattande Jag har läst att det beror på att tarmarna arbetar långsammare när man blir gravid och att de blir irriterade och kan svullna upp, plus att man blir mer gasig. Har läst om en del som har platt mage på morgonen och sedan på kvällen blir den uppsvälld. Hur är det för dig? Min är absolut inte platt på morgonen (som den var innan jag blev gravid), kanske är den lite större på kvällen. Jag tycker iofs att det är rätt mysigt att den är stor, känns mer verkligt då iom att man inte har så mkt andra symptom.. Glad
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-17 10:28:57 följande:

Haha, kul att vi har samma!  Jag har läst att det beror på att tarmarna arbetar långsammare när man blir gravid och att de blir irriterade och kan svullna upp, plus att man blir mer gasig. Har läst om en del som har platt mage på morgonen och sedan på kvällen blir den uppsvälld. Hur är det för dig? Min är absolut inte platt på morgonen (som den var innan jag blev gravid), kanske är den lite större på kvällen. Jag tycker iofs att det är rätt mysigt att den är stor, känns mer verkligt då iom att man inte har så mkt andra symptom.. 

Haha jo det är mysigt det känns mer på riktigt. Men inte bra då man vill dölja det länge:) jag är lite större under hela dagarna, men blir mer efter lunch. Visst nu har jag alltid älskat taighta byxor men efter 12 är de inte skönt att sitta i dom och knappen åker upp. Hade såhär förra gången då fick ja frågor i vecka 9. Men min sväller verkligen som en bebismage också
  • FrökenMp
    Beebii skrev 2016-11-17 10:26:16 följande:

Ja jag känner detsamma, så ömma att det känns sådär att amma med dom sen (vilket jag alltid älskat) men det ger sig nog. Idag är ingen bra dag känner mig illamående över allt ätbart. Dock fick jag i mig lite pyttipanna så det känns bättre...men det är små portioner som gäller. Äter jag för mycket blir jag illamående direkt :-PHaha ja det kanske beror på vilka hormoner som är aktiverade. Eller kanske bär vi alla på barn med samma kön?

Åh känner igen mig sååå! Bröstvårtorna gör otroligt ont. Skulle vilja tejpa in dom så dom inte sticker ut och är i vägen haha.

Kan inte heller äta nånting.. det enda jag får i mig är clementiner. Känner så jobbigt att behöva gå till jobbet på tom mage:/
Svar på tråden BF JULI 2017