BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Exakt samma som mig! 7+2 och andra barnet :)
Vad roligt! Hur många år är ert första barn? Har ni tänkt något om när ni ska berätta för stora syskonet och andra?
Med första var vi jätte snabba att berätta att vi skulle ha barn. Men denna gången vill jag verkligen suga på det, berättat för någon kompis och några få kollegor men vill vänta, och hoppas vi kan, tills jag är i v. 15-16 något innan vi berättar för resten.
Ja jag tycker att eftervärkarna har blivit bättre för varje barn , dem varar kortare men är mkt mer intensiva .
Vad innebär hyperemeisis ?
Jag känner igen mig, hade mer symptom när jag var gravid sist så då nojjar jag för det istället.. Men tog också ett CB digital idag och då hade veckorna gått upp så man får väl försöka tänka positivt helt enkelt!
Jag har lite ont i brösten och lite molvärk till och från. Mitt tydligaste är dock att magen har svällt upp, ser ut som jag är mycket längre gången än vad jag är (var likadant sist). Kommer bli svårt att hålla det här hemligt om den fortsätter växa, haha!
Jag känner igen mig, hade mer symptom när jag var gravid sist så då nojjar jag för det istället.. Men tog också ett CB digital idag och då hade veckorna gått upp så man får väl försöka tänka positivt helt enkelt!
Jag har lite ont i brösten och lite molvärk till och från. Mitt tydligaste är dock att magen har svällt upp, ser ut som jag är mycket längre gången än vad jag är (var likadant sist). Kommer bli svårt att hålla det här hemligt om den fortsätter växa, haha!
Har precis plussat jag med BF i slutet av juli..
HOPPAS DET GÅR VÄGEN
Har precis plussat jag med BF i slutet av juli..
HOPPAS DET GÅR VÄGEN
Mitt starkaste symtom har hela tiden varit bröstvårtorna. De är ömma och ibland gör dem riktigt ont. När jag kommer hem från jobbet och ska byta till "myskläder" kan det ibland göra ont att ta på sig linnet för bröstvårtorna kan vara styva och stå rätt ut.
Har även fått ett lite starkare illamående de senaste två dagarna.
Med min missfallsbakgrund så välkomnar jag starka symtom och hoppas högt och innerligt att det betyder en välmående graviditet!
Om 6 dagar blir det VUL och då måste jag bara få se ett litet hjärta slå!
Mina är super öma samt att den redan börjat mörkna en del ????. Rör jag vid vänster kommer det lite genomskinligt ut , men det har det gjort dem andra gångerna med
Haha, kul att vi har samma! Jag har läst att det beror på att tarmarna arbetar långsammare när man blir gravid och att de blir irriterade och kan svullna upp, plus att man blir mer gasig. Har läst om en del som har platt mage på morgonen och sedan på kvällen blir den uppsvälld. Hur är det för dig? Min är absolut inte platt på morgonen (som den var innan jag blev gravid), kanske är den lite större på kvällen. Jag tycker iofs att det är rätt mysigt att den är stor, känns mer verkligt då iom att man inte har så mkt andra symptom..
Ja jag känner detsamma, så ömma att det känns sådär att amma med dom sen (vilket jag alltid älskat) men det ger sig nog. Idag är ingen bra dag känner mig illamående över allt ätbart. Dock fick jag i mig lite pyttipanna så det känns bättre...men det är små portioner som gäller. Äter jag för mycket blir jag illamående direkt :-PHaha ja det kanske beror på vilka hormoner som är aktiverade. Eller kanske bär vi alla på barn med samma kön?