• hope88

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Hoppas ni alla haft en mysig jul med bebis i magen :)

Säger gott nytt år till er alla och 2017 är vi förhoppningsvis alla mammor <3

• hope88
    chbw skrev 2016-12-26 07:22:21 följande:

Vart en lite dramtisk helg här. Vaknade i lördags och blödde. 177 sa avvakta, men 2 sköterskor på gynakuten sa att det var okej att komma in. Jagvhade inte kunnat sitta hos svärmor och slappna av ifall jag inte vetat om bubblan var okej eller inte.

Både sköterskan vi träffade och läksren var så himla snälla, lugna och bra. Så jag kände mig helt trygg. Läkaren undersökte och livmoderhalsen var stängd, fanns lite blod kvar men ingen källa till blödningen. Vid vul såg hon att jag har en follikelcysta i ena äggstocken, vilken kan göra så smärtan jag redan har pga endon blir värre. Och bubblan låg och sprattlade runt, hjärtat slog och hen mådde så bra <3 har nog aldrig blivit så lättad. Fick ta lite bilder med telefonen också men eftersom bubblan sprattlade så mycket var det svårt, så skulle filma, men då låg hen totalstilla istället :p men fick tydliga hjärtslag på film istället <3 så förutom att jag har ont så såg allt bra ut, läkaren sa att varken hon eller vi behövde oroa oss. Så det känns skönt!

Igår mådde jag riktigt illa och spyddr som en räv. Sambon var dålig med jätteillamående och magont. För mig var det nog "bara" graviditeten men vad han åkte på vet vi inte, för det kom lika plötsligt som det försvann..

Idag går vi in i v12 (11+0) och om exakt 14 dagar är nästa ul! Om 57 dagar rul! <3

Hur är det med er? Fick ni en lugn helg? :)

Åhh vilken tur att allt gick bra och såg bra ut <3

Härligt med ul inom kort igen <3

Det är bra här förutom onda fogar. Själv? Helgen var lugn och skön! Hoppas du fick njuta efter akutbesöket!
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-12-30 18:19:17 följande:

Vad härligt. Nu kan du väl njuta?;) är själv lite nojig. 1,5 vecka kvar till rul, vad jag längtar. Och om allt ser bra ut då går jag ut med det på jobbet.

Hehe ja nu ska jag försöka njuta lite mer :) Spännande, det kommer gå så bra <3 Vilken vecka är du i då? Man ser så mycket på rul, helt otroligt. Hon zoomade in på hans läppar, näsa och näsborrar o där låg han o sög på sin lilla tumme <3

Hoppas allt går bra så du kan berätta :)

Kram
  • hope88
    Muffins2017 skrev 2016-12-30 18:21:37 följande:

Åh vad söt profil!

Hehe eller hur <3
  • hope88
    Muffins2017 skrev 2016-12-30 18:22:27 följande:

Hej, jag undrar om det finns ngn FB grupp man kan gå med i? Har BF 3 augusti efter FET.

Borde ju finnas någon. Jag är med i en bf majgrupp på fb
  • hope88
    chbw skrev 2016-12-30 21:49:12 följande:

Vad härligt att det såg bra ut idag!! :) Mysigt att känna bäbis! längtar ihjäl mig :) Går in i v13 på måndag.

Ja så skönt! Så om 10 dagar ul, o sen 53 till rul! Funderar på att boka in ett till efter rul, funderar på 3d. Får se vad sambon tycker :) 

okej! :) jo då, blev rätt lugnt efter. Mysig jul, men juldagen spenderade vi dåliga båda två. Jag spydde som en räv och sambon mådde illa och hade ont i magen. För mig var det nog "bara" graviditeten som tur är. Och vi båda mådde bättre framåt kvällen. 

Har ni funderat på/bestämt namn än? :) 

Ja så skönt! :) ja det är verkligen en härlig känsla speciellt när man smeker magen och får svar från bebis<3

Daga för nästa ul för dig snart nu då, mysigt :) 3D lär vara väldigt häftigt :) Har ni bestämt om ni vill ta reda på kön?

Fy bubblan! Skönt att ni mådde bättre snabbt ändå.

Våra favoritnamn är Vincent och Lias så får se vad han mest ser ut som hihi :) Ni då?
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-12-30 22:13:26 följande:

Är då i vecka 19+0. Vad spännande att få se så mycket av den lille. Man såg ju inte så mycket på de senaste ul. Tycker dock att tiden går fortare nu, de första 12 veckorna gick rätt långsamt.

Okej :) Ja verkligen man ser så mycket nu längre fram. När gjorde du ul senast?

Ja nu går det lite snabbare :) är i vecka 19+6 idag och enligt appen har vi gått halvvägs idag 50% :)
  • hope88
    jagkan skrev 2017-01-03 10:11:21 följande:

vad mycket det verkar ha hänt under jul och nyårs helgerna! Roligt med RUL, tyvärr har man ju rätt långt dit!  Men grattis till alla ni som gjort det.

Nu är man tillbaka till verkligheten efter jul och nyår, hur går det för er alla?

Ja nu händer det lite grejer :) Så skönt att ha rul avklarat! Du är där du med snart :)

Det går bra här. Har ju ont i mina fogar så är fortsatt sjukskriven på deltid annars är det bra. Själv då? Vilken vecka är du i nu?
  • hope88
    jagkan skrev 2017-01-03 10:41:30 följande:

imorgon går jag in i vecka 13(12+0). Har UL för KUB på måndag, så lite nervös inför det, men förhoppningsvis går det bra. annars är det som vanligt tycker jag med illamående, växtvärk, ryggont och allt det som fanns med förut.

hur länge skall du jobba deltid? Jag skall bara jobba månaden ut nu, sedan blir jag ledig ett bra tag framöver, så ser verkligen fram emot det. varje dag är det jobbigt att dra sig upp ur sängen för att ta sig till jobbet

Härligt med vecka 13 :) Hoppas att allt går bra på KUB men det tror jag allt <3

Låter inte kul :( är sjukskriven 25% just nu så jobbar 75% vet inte hur länge jag orkar det men ska åter igen till läkaren i slutet på januari för en ny bedömning. Hon vet hur tufft jag haft det och att jag har det jobbigt nu och hon sa sist att foglossningen inte kommer bli bättre.

Ska söka gravidpenning och hoppas få gå då i slutet på mars men får jag inte det sa hon att vi får sjukskriva mig alt tar jag semester sista veckorna. Har sparade dagar från 2016 plus mina nya från i år men vore ju skönt att slippa ta dom.

Åh så skönt! Ledighet behövs speciellt när man inte mår bra. Hoppas du får må bättre snart <3

Jag har semester denna vecka iaf sen får vi se. Vissa dagar vill jag gråta när jag sitter/går pga smärtan.
  • hope88
    jagkan skrev 2017-01-03 11:24:10 följande:

usch vad jobbigt att ha så ont! Jag hoppas verkligen du kan få gå tidigare, för det är absolut inte roligt att ha ont och behöva sitta där och pinas.

jag har haft ryggont större delen av mitt liv, så än så länge känns det inte mycket värre, bara lite annorlunda i och med att det är mer ställen i rygg och ben som jag känner av det. Jag har hittills jobbat två jobb och nu när mitt kontrakt är slut på ena så valde jag att inte fortsätta där utan bara jobba hemma med mitt "riktiga" jobb. Det är lättare när jag inte behöver åka fram och tillbaka och så: Läs - mer tid att SOVA! 

Ja det är mindre kul :( men kör på sålänge jag känner att det är uthärdigt.

Då hoppas jag verkligen att du slipper få ytterligare massa ryggvärk.

Åh det gjorde du rätt i. Man måste prioritera sig själv ov nu kan du ta det mer i din takt. Haha sov på du :D
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF