BF vår/sommar 2017 efter IVF
Hoppas ni alla haft en mysig jul med bebis i magen :)
Säger gott nytt år till er alla och 2017 är vi förhoppningsvis alla mammor <3
Hoppas ni alla haft en mysig jul med bebis i magen :)
Säger gott nytt år till er alla och 2017 är vi förhoppningsvis alla mammor <3
Vart en lite dramtisk helg här. Vaknade i lördags och blödde. 177 sa avvakta, men 2 sköterskor på gynakuten sa att det var okej att komma in. Jagvhade inte kunnat sitta hos svärmor och slappna av ifall jag inte vetat om bubblan var okej eller inte.
Både sköterskan vi träffade och läksren var så himla snälla, lugna och bra. Så jag kände mig helt trygg. Läkaren undersökte och livmoderhalsen var stängd, fanns lite blod kvar men ingen källa till blödningen. Vid vul såg hon att jag har en follikelcysta i ena äggstocken, vilken kan göra så smärtan jag redan har pga endon blir värre. Och bubblan låg och sprattlade runt, hjärtat slog och hen mådde så bra <3 har nog aldrig blivit så lättad. Fick ta lite bilder med telefonen också men eftersom bubblan sprattlade så mycket var det svårt, så skulle filma, men då låg hen totalstilla istället :p men fick tydliga hjärtslag på film istället <3 så förutom att jag har ont så såg allt bra ut, läkaren sa att varken hon eller vi behövde oroa oss. Så det känns skönt!
Igår mådde jag riktigt illa och spyddr som en räv. Sambon var dålig med jätteillamående och magont. För mig var det nog "bara" graviditeten men vad han åkte på vet vi inte, för det kom lika plötsligt som det försvann..
Idag går vi in i v12 (11+0) och om exakt 14 dagar är nästa ul! Om 57 dagar rul! <3
Hur är det med er? Fick ni en lugn helg? :)
Vad härligt. Nu kan du väl njuta?;) är själv lite nojig. 1,5 vecka kvar till rul, vad jag längtar. Och om allt ser bra ut då går jag ut med det på jobbet.
Åh vad söt profil!
Hej, jag undrar om det finns ngn FB grupp man kan gå med i? Har BF 3 augusti efter FET.
Vad härligt att det såg bra ut idag!! :) Mysigt att känna bäbis! längtar ihjäl mig :) Går in i v13 på måndag.
Ja så skönt! Så om 10 dagar ul, o sen 53 till rul! Funderar på att boka in ett till efter rul, funderar på 3d. Får se vad sambon tycker :)
okej! :) jo då, blev rätt lugnt efter. Mysig jul, men juldagen spenderade vi dåliga båda två. Jag spydde som en räv och sambon mådde illa och hade ont i magen. För mig var det nog "bara" graviditeten som tur är. Och vi båda mådde bättre framåt kvällen.
Har ni funderat på/bestämt namn än? :)
Är då i vecka 19+0. Vad spännande att få se så mycket av den lille. Man såg ju inte så mycket på de senaste ul. Tycker dock att tiden går fortare nu, de första 12 veckorna gick rätt långsamt.
vad mycket det verkar ha hänt under jul och nyårs helgerna! Roligt med RUL, tyvärr har man ju rätt långt dit! Men grattis till alla ni som gjort det.
Nu är man tillbaka till verkligheten efter jul och nyår, hur går det för er alla?
imorgon går jag in i vecka 13(12+0). Har UL för KUB på måndag, så lite nervös inför det, men förhoppningsvis går det bra. annars är det som vanligt tycker jag med illamående, växtvärk, ryggont och allt det som fanns med förut.
hur länge skall du jobba deltid? Jag skall bara jobba månaden ut nu, sedan blir jag ledig ett bra tag framöver, så ser verkligen fram emot det. varje dag är det jobbigt att dra sig upp ur sängen för att ta sig till jobbet
usch vad jobbigt att ha så ont! Jag hoppas verkligen du kan få gå tidigare, för det är absolut inte roligt att ha ont och behöva sitta där och pinas.
jag har haft ryggont större delen av mitt liv, så än så länge känns det inte mycket värre, bara lite annorlunda i och med att det är mer ställen i rygg och ben som jag känner av det. Jag har hittills jobbat två jobb och nu när mitt kontrakt är slut på ena så valde jag att inte fortsätta där utan bara jobba hemma med mitt "riktiga" jobb. Det är lättare när jag inte behöver åka fram och tillbaka och så: Läs - mer tid att SOVA!