• hope88

BF vår/sommar 2017 efter IVF

typjag skrev 2016-11-14 10:53:11 följande:

Ursäkta frågan , men har ni flytningar? jag har inte haft något alls, men igår fick jag en del, helt vita. idag är det yttepytte lite brunt i dem.

Vet att det är ganska vanligt i början av graviditeten så jag VÄGRAR oroa mig. men någon annan här som haft detta? Jag har fått mer symptom de senaste två dagarna och testet i lördags var ju superstarkt.

Ringt kliniken och meddelat plus idag och fått ultraljud den 30 nov. längtar!

Japp har fått ökade flytningar sen pluset. De luktar inget så bm sa att det är helt normalt vid graviditet. Försök att inte oroa dig. Brunt är kanske lite gammalt blod vi får ju känsligare slemhinnor också. Sen vet jag inte om du använder progesterontabl. De kan man också ev blöda av och få flytningar av.

Åhh så kul! Bara ca 2 veckor kvar :)
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-14 11:48:33 följande:

Tar inget progesteron. men som sagt, så länge det inte blir mer ska jag inte noja!

Då tror jag att det är vanliga graviditetsflytingar. Supervanligt. Jag har rätt mkt emellanåt.
  • hope88
    shrigley skrev 2016-11-14 11:51:55 följande:

Grattis, var glad för det! Jag är i 5+6 och trodde CB skulle ha slagit om till 3+ imorse, men det hade den inte, fortf 2-3 v.... Symptomen verkar också ganska bortblåsta nu sedan ett par dagar. Har mest bara buksmärtor nu, spänd mage, gör ont precis vid blygdbenet, lite förstoppningsaktig känsla, ingen blödning ännu men kanske på väg (?). Känns väldigt jobbigt med den här ovissheten. Har inte UL förrän 24/11 och kliniken säger att vi snällt får vänta till dess..

Håll ut det kommer säkert komma :) Håller tummarna för det! Ta ett nytt test om ca 2-3 dagar. Vet många som inte fått utslag på dem där digitala. Min ivf klinik fördömde dom typ för de skapar mer oro än glädje.

Alla dina symtom är ju lika gravidsymtomen :) Har också ont i blygdbenet, hårdare mage, molvärk m.m. sålänge du inte börjar blöda mycket färskt och får väldigt ont är det säkert ingen fara. Vet att det är svårt att låta bli att oroa sig, jag oroar mig ännu och det lär väl inte avta.. om du inte kan vänta vänd dig till gynakuten eller boka ett privat ultraljud på annan klinik. Vart bor du?

Kram
  • hope88
    chbw skrev 2016-11-14 12:46:13 följande:

Ska iallafall försöka :)

Ja det är samma här :) Vi kan inte göra mer än det. Men förhoppningsvis går detta vägen <3
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-14 14:31:12 följande:

toppen tack.! inget mer brunt idag!!!

Åh så skönt!
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-14 15:57:50 följande:

haha snacka om att man blir nojig. det var liksom PYTTEPYTTE lite nästan inbillningslite. å genast börjar man oroa sig..

Haha ja du man är som man är ;) Men tror vi alla är så som gjort ivf. Lite mer oroliga. Jag kollar fortfarande på pappret varje gång jag går på toa, alltid lika rädd att det ska vara blod.. tänk om man kunde njuta till 110%
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-14 17:58:26 följande:

får man komma med här? Jag är idag bara v. 4+5 och första ultraljudet är den 8e december.

Klart du får :) Välkommen hit och grattis! Snart vecka 6 då :)
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-14 20:23:23 följande:

Ja. Exakt. Men kan nån det tro?!

Tror inte det, inte till 110 kanske men 70-80. Själv ligger jag på 30-40%. Majoriteten är tyvärr oro :/
  • hope88
    chbw skrev 2016-11-15 06:30:31 följande:

Fan fan fan fan! Är det nu allt skiter sig?! Gick på toa nyss. Inget blod allt frid och fröjd. testet är lika starkt som igår. In med lutinusen. Blod på pinnen. Torkar. Mer blod.. rött jävla blod. Inte "gammalt" brunt blod utan klarrött. Jag har inte särskilt ont. Brösten är ömma och har inte mer än lite molvärk.. är det slut nu? :(

Pratade med 1177 som sa åt mig att ringa uppsala. Om det blir riklig blödning och/eller jag får mycket ont (hur avgör jag vad som är okej och vad som är för mycket? Endometriosen hjälper ju troligen till med det onda) ska jag till gynakuten... tur att jag jobbar på sjukhus? :(

Förhoppningsvis är det bara lutinusen. Jättevanligt att man blöder av dem. Hoppas allt går bra! Det ska gå bra<3 Hör med gynakuten annars och kolla om de kan göra vul. Många kramar!
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-15 09:51:51 följande:

hur länge skall man egentligen använda lutinus? 

Det är olika beroende på om det är färskförsök eller frysförsök. Och verkar variera en hel del olika från klinik till klinik också. Jag gjorde färskförsök och skulle sluta på testdag men valde att fortsätta och det var ingen fara enligt kliniken.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF