• hope88

BF vår/sommar 2017 efter IVF

chbw skrev 2017-01-03 15:28:10 följande:

Kan tänka mig det! <3

Ja! 6 dagar kvar nu! Ih längtar! Ja kul o kunna se mer också! Nja. Jag vill egentligen inte ta reda på det men sambon vill så fåre hur vi gör! Jag kan eventuellt sträcka mig till att ta reda på om vi inte berättar för någon annan innan hen är född :) ska tydligen gå att se kön redan v14. Kanske han hinner övertala mig :p är ju ändå mysigt att veta så mycket som möjligt..

Åh jag gillar verkligen vincent! Men det blev upptaget av en släkting :p men favoritnamn just nu är Leia, Aria och Thor/Tor :)

Är det nu på måndag det är ultraljud igen? Mys:)

Hehe ni kommer nog överens om något bra :) Det jag märkte var att min man hade lite lättare att relatera till vad som bor där i efter vi fick veta kön och sen ännu mer efter att han fått känna sparkar. Ja det är mysigt att veta vad som gror där inne absolut <3

Ja Vincent är verkligen fint :) Åh älskar Lea!
  • hope88
    typjag skrev 2017-01-03 16:08:23 följande:

Jag är också i v 13 nu och var på KUB i måndags och fick bästa resultatet, skönt. en sak mindre att oroa sig över. Fick också se lillen svälja och suga på tummen. förstår inte hur man ska lyckas vänta till RUL 20 feb med att ta reda på kön... hehe är så nyfiken! börjat handla grejer också och inreda barnrummet. så mysigt. nästan alla jobbiga symptom har avtagit också så förutom trötthet mår jag fint. Njuter verkligen

Woho så skönt :) Det är så gulligt att få se vad de roar sig med där inne i magen. Härligt att ha rul att se fram emot men förstår att du/ni är otåliga.

Åh så kul :) Har tänkt börja med det runt v30. Men vi har iaf köpt vagn :) Blev en mörkgrå Emmaljunga Viking :) Plus några bodys!

Härligt att du kan njuta nu :)
  • hope88
    Lee*** skrev 2017-01-03 18:44:12 följande:

Härligt att komma halvvägs:)

Jag gjorde ul i vecka 13+4 o då såg allt bra , en väldigt livad bebis. Lyssnade på hjärtat i vecka 16+1. Nu är jag i vecka 18+1, jag känner väldigt lite av fostret o livmodern, kan gå dag/ar utan att jag känner ngt o när jag gör det så vet jag inte vad jag känner, det känns som ngn buffar mig. O kittlar lite. Så jag är lite nervös inför rul nästa vecka. Vill känna mer!!!

Härligt då går du snart in i vecka 20 då :)

Snart kommer du känna mer och mer. Du ska se att allt är fint på rul <3
  • hope88
    lilsis skrev 2017-01-06 07:51:20 följande:

BM i måndags. HB sjunkit ännu mer sedan i mitten av december, bara 97 nu. BM bekymrad och skickade fråga till läkare.

Blodtryck 110/55.

SF utplanad kurva och ca 1.5cm "för lite" så ny mätning (och blodstatus) på måndag (9/1).

Hade sedan tidigare ett privat TUL/3D/4D bokat till i onsdags, kändes ganska bra.

Uppskattad vikt blev drygt 1200g. Det är under normalkurvan men iaf plus sedan TUL 16/12. Nu är det två olika personer med två olika apparater så det ska inte läggas så stor vikt vid skillnaden i kurva, jag är nöjd med att han ökat.

Beroende på vad SF-måttet blir på måndag så är väl chansen för nytt TUL på Ackis ganska stor. Det skulle också ge en bättre jämförelse eftersom man brukar få komma till samma person igen.

Han bökar runt och sparkar på iaf så ingen brist på aktivitet.

Huvudet upp 16/12, huvudet ner 4/1 men jag tror han skiftar dagligen, det känns så.

Skönt att han växer på sig :) Får man alltid ett TUL vid ivf graviditet? Har glömt att fråga min bm.
  • hope88

Idag i vecka 21 (20+3) körde han ordentlig morgongympa och vi fick för första gången se rörelser utanpå. Lyckades fånga det på film när magen guppar och studsar av hans sparkar/rörelser. Magiskt <3

• hope88
    lilsis skrev 2017-01-07 14:53:30 följande:

Nix.

Mitt första är för att jag är GBP-opererad.

Okej får höra med henne annars kommer vi boka ett privat :)
  • hope88
    chbw skrev 2017-01-07 16:53:51 följande:

Ja precis nu på måndag :)

Förhoppningsvis hehe. Okej!! :) vilken vecka är du i nu?

Ja. Vi har äntligen hittat två till namn vi båda gillar, carl och livia, så nu har vi två på pojknamn o fyra tjejnamn :p

Härligt :)

Vecka 21 går in i vecka 22 på onsdag :)

Jättefina namn ju! Skönt att ha två till varje kön :)
  • hope88
    chbw skrev 2017-01-09 11:43:13 följande:

Tack! Så nervös! Men känns bra så hoppas känslan stämmer <3

Det kommer gå bra <3
  • hope88
    Lee*** skrev 2017-01-09 18:06:12 följande:

Nu har vi varit på rul o allt såg jätte bra ut, vad det kändes skönt. Då jag inte känt fostret så mycket ,någon gång ibland. Men bm sa att det kan ta längre tid innan jag känner sparkarna.

Under hela graviditeten har jag mått bra förutom väldigt trött o senare tiden ont i bröstvårtorna , inga andra symtom så man blir lite orolig.,,

Wiie vad kul! Grattis :) Tog ni reda på kön?

Du ska se att sparkarna kommer snart :)

Förstår oron men måste ändå vars skönt. Jag har en väldigt smärtsam foglossning och den blir inte bättre. Är sjukskriven på 25% nu men idag kunde jag inte ens gå till jobbet :( ska till läkaren nästs vecka igen så får se vad hon säger då. Får kanske gå ner till 50%. Allt är dock värt det om plutt mår bra <3
  • hope88

Hej tjejer!

Länge sen jag kika in här. Har mått så dåligt med trötthet och foglossning. Samma lika fortfarande men jag njuter ändå :)

Igår gick vi in i v25 och idag var det dags för 25veckors kollen hos bm. Alla värden såg jättebra ut och bebis hjärta slog på fint. Sf måttet (man mäter livmodern) låg precis på kurvan.

Slänger in en jämförelsebild från v18 vs v25! Det växer massa nu :)

Hur mår ni? :)

Välkommen till er nya och grattis till att rul ultraljuden gått bra för er som kommit dit <3

• hope88
    chbw skrev 2017-02-02 13:42:01 följande:

Skönt att allt såg bra ut! :) trist med dåligt mående :/ här är det upp och ner. Orolig. Trött. Illamående. Är i v 17 nu. Rul om 2.5 vecka. Längtar ihjäl mig! Har känt av något som eventuellt skulle kunna vara bubblan. Känts som svep och bubblor. Längtar tills magen tjoffar ut. Äntligen känns livmodern tydligt iallafall på morgonen innan morgonkissen :p

Jaa :)

Jo det är jobbigt men värt det!

Åh så spännande! Det kommer gå bra på RUL ska du se <3 Låter som om bubblan börjar göra sig påmind ;)

Härligt det går framåt :)
  • hope88
    preggojojjo skrev 2017-02-02 20:36:59 följande:

Skönt att höra att allt går bra, men jobbigt att du inte får må bra =/ Hoppas att det går över, men tur att du iaf kan njuta =)

Åh, vilken fin mage <3

Ja men precis :) Kommer njuta av hela graviditeten trots alla krämpor! Så glad att vi får denna chans! Hur mår du?

Tack <3
  • hope88
    chbw skrev 2017-02-05 09:52:28 följande:

Hur är läget med alla? :) Tänkte höra om någon mer finns på instagram? är själv flitigare där än här ;) finns på @bebisonskansplus om någon skulle vilja följas åt eller skriva via pm där :) 

Men åh där följer ju jag dig o du mig :D
  • hope88
    chbw skrev 2017-02-05 12:46:01 följande:

Jo det är ju det :) 

jag hoppas verkligen det! längtar ihjäl mig nu haha. Vill bara kika in och se att allt ser bra ut :) Tycker mig jag känt sprattel då och då som jag iallafall vill tro är bubblan! Igår när vi var på bio kändes det som en hel del sprattel! <3

meh haha vad kul :D 

Håller tummarna att allt ser bra ut :)

Åh! Kommer bli mer och mer nu ;)

Ja eller jag följer dig iaf :D Kommenterade din barnvagnsbild och skrev att vi köpt en Emmaljunga Viking så då kanske du vet vem jag är ;)
  • hope88
    preggojojjo skrev 2017-02-05 15:21:44 följande:

Ja det gör du rätt i - visst är det fantastiskt Är först nu det har börjat sjunka in att det faktiskt lyckades för oss, efter att ha gått i flera år utan att lyckas på egen hand

Jag mår oförskämt bra. Mådde lite illa i början men det gick över och nu märker jag knappt något, förutom att magen växer, kläder klämmer och jag kan ha lite "växtvärk" i magen

Ja verkligen <3 Ja har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt förmodligen kommer komma en bebis här i maj! Det trodde vi inte även om vi hoppades på ivfen.

Vad skönt :) Njut ;) Så mysigt att magen växer!
  • hope88

Idag gick vi ner till tvåsiffrigt! 99 dagar kvar nu till bf :)

Går in i v27 på onsdag. Har gått upp 12 kg och 5 utav dem kommer redan vid överstimuleringen så det är som det är. Försöker att inte stressa över det :)

Värdena ligger bra hos bm!

Jodå här är det rörelser och sparkar varje dag. Tror inte han sover haha :p

Hur mår ni? Jag är sjukskriven på 100% nu fram till i alla fall 31/3 pga foglossningen så får vi se sen hur det blir. En dag i taget!

Längtar nåt så otroligt nu!! Känns som om det både går snabbt och extremt långsamt detta..

Lycka till ni som har rul snart <3 Håller tummarna att allt ser bra ut!

• hope88

I tisdags föddes vårt efterlängtade mirakel <3 En pojke på 3300g och 47cm i vecka 38+6 (igångsättning pga av foglossning och karpaltunnelsyndrom) igångsättningen gick kanon då jag redan hade mjuk tapp och var öppen 2 cm. Förlossningen gjorde självklart ont men vilken häftig upplevelse! Från första dosen av igångsättningsläkemedlet var han ute på 12 timmar och 24 min. Krystvärkar på 6 min utan en bristning så har bara en positiv upplevelse till förlossningen :)

Nu håller vi på lära känna varandra här hemma och njuter till fullo! Tänk att vi äntligen efter alla år är föräldrar <3 Magiskt!

Lycka till nu ni som väntar på bebis! Kikar in då och då och kollar läget :)

Kram på er!

Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF