• Anonym (Emma)

Julfirande utan bonusen?

Hej!

Vi ska fira jul hos mina föräldrar i år och då ska bonusen fira hos sin mamma, men hon säger nu att hon ska resa bort över jul så bonusen måste fira med oss istället. Är det verkligen okej att göra så?

Jag har planerat för att vi ska resa med bara familjen och tycker inte att vi ska behöva anpassa våra planer. Jag sa till henne att om hon ska resa bort får väl sonen fira med hennes föräldrar som de brukar göra annars.

Vad säger ni? Kan mamman kräva att hennes son följer med oss? Är det fel om vi låter honom fira jul hos sin mormor & morfar? Har sett framemot en mysig jul med mina föräldrar och vår ettåring.

• Svar på tråden Julfirande utan bonusen?
  • Sommarlöv

Stackars, stackars barn. Fy tusan vad vidriga vuxna kan vara. Hans mamma beställer en resa utan och hans pappa och nya familjen vill inte fira med honom. Han har nog ganska ont i magen det här stackars barnet. Han hade varit välkommen hem till mig om jag känt honom för att slippa känna sig oönskad.

• ungbrunett

Såsom jag ser det verkar mamman vara ett pucko. Hur kan man välja bort sitt eget barn på jul?

Sedan förstår jag ts som såklart vill slippa barnet och blir irriterad över att få sin jul förstörd.

Ts får dock bita i det sura styvmodersäpplet och inse att grabben är där för att stanna och att sådana saker kan hända. Detta är med största sannolikhet varken första eller sista gången något liknande händer med tanke på att mamman väljer bort sitt barn på julen. Vad mer för grejer har hon haft för sig genom åren?

Trist ts. Jag förstår dig. Men här är det läge att tänka på barnet. Stackars unge.

• ungbrunett
    Queennr1 skrev 2016-11-28 14:20:12 följande:

Tänk några år framåt i tiden TS.. Ponera att du och din man separerat. Tänk på blicken i ditt barns ögon den julafton då varken du eller barnets far vill vara med henne på julafton. Känns det fortfarande bra i magen att planera en mysig julafton och inte låta bonusen följa med?

Ja mamman gör fel, mamman sviker, men om en av föräldrarna sviker får den andra helt enkelt träda in även om det är fel vecka eller fel år. Inget barn i hela världen ska behöva känna sig oönskad på julafton. Förstår inte hur man ens kan tänka tanken att göra så mot ett oskyldigt barn. Har man inte mer hjärta än så är man definitivt inte heller redo att själv ha barn.

• Fairydust
    SHB skrev 2016-11-29 17:20:20 följande:

men det är OK att mamman skiter i sitt ansvar???

Nä, ungen är inte TS ansvar.

TS lever med barnets pappa, som har ansvar för sitt barn. Det är fan inte normalt att vilja utesluta ett oskyldigt stackars barn på julafton. Vidriga människor är ni som anser att det är ok.

Barnet ÄR en del av familjen oavsett vad TS tycker, barnen är syskon för i helvete.
  • molly11

Minsta höjning eller sänkning gör att man mår sämre det kan ta från några dar upp till 4 veckor fick vi höra! Kan ta månader innan man når en passande dos och passar den inte trappar man ner under lång tid för att prova nästa medicin! Min sambo har käkat dom förut. Han lider av generaliserad ångestsyndrom! Samt en bekant som hållit på i år med byte, höjningar osv! Det är ett rent helvete! Men väl värt det när man får det rätt!

• molly11
    molly11 skrev 2016-11-29 20:34:18 följande:

Minsta höjning eller sänkning gör att man mår sämre det kan ta från några dar upp till 4 veckor fick vi höra! Kan ta månader innan man når en passande dos och passar den inte trappar man ner under lång tid för att prova nästa medicin! Min sambo har käkat dom förut. Han lider av generaliserad ångestsyndrom! Samt en bekant som hållit på i år med byte, höjningar osv! Det är ett rent helvete! Men väl värt det när man får det rätt!

Hahha fel tråd:-/
  • Anonym (Ledsen)
    molly11 skrev 2016-11-29 20:34:18 följande:

Vad har det med tråden att göra?
  • Anonym (Ledsen)
    molly11 skrev 2016-11-29 20:34:47 följande:

Hahha fel tråd:-/

Ber om ursäkt, läste det här inlägget nu.
  • molly11
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-11-29 20:35:33 följande:
    Vad har det med tråden att göra?
    Som sagt fel tråd. Sorry!
  • ungbrunett
    TeamRocket skrev 2016-11-28 22:28:33 följande:

Du skriver att du vill ha en mysig jul med familjen men gissa vad? Ungen ÄR en del av familjen!! Och var det innan du ens kom in i bilden! Stackars unge att bli så illa omtyckt av onda styvmodern att han inte ens ses som en i familjen. Gör alla en stor tjänst och gör slut.

Och hur kommer detta göra att pojkens mamma börjar bete sig som folk och förälder?
Svar på tråden Julfirande utan bonusen?