• alice85

Badkar eller tvättmaskin, hjälp!

Vi bor i en brf och ska renovera vårt pyttelilla badrum (3 kvadrat). Eftersom badrummet är litet får vi inte plats med både badkar och tvättmaskin, utan det måste bli duschhörn och tvättmaskin eller skippa tvättmaskinen och ha badkar. Det finns en tvättstuga i huset som är fräsch och det finns alltid massa lediga tider. Men skönt att ha egen tvättmaskin... å andra sidan skönt att kunna ta ett bad! Vad skulle du välja? Vad är bäst för lägenhetens värde och vad är bäst om man har barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Badkar eller tvättmaskin, hjälp!
  • Dementoria
    Judiths skrev 2016-12-06 21:36:38 följande:
    Bra att det funkar för er! Själv är jag alldeles för mörkrädd för att springa ner i tvättstugan mitt i natten ;). Att slänga in en maskin utan att lämna lägenheten och sen ta hand om den när det passar utan att behöva tänka på när nästa tvättid börjar är för mig överlägset mycket skönare.

Jag har varit utan egen tvättmaskin med bra tvättstuga flera gånger tidigare och även om det såklart funkar så är egen tvättmaskin hög prioritet för mig.

Men som sagt, det är ju mina prioriteringar, jag förstår att andra resonerar annorlunda :)
    Vi har så gott om tider att vi inte behöver boka. Man går ner och kollar, det är rätt sällan det inte finns en tid direkt eller senare samma dag. Lyxigt, jag vet!

Jag är föresten också rent larvigt mörkrädd men jag tror jag drevs av rent äckel den där natten. Det är enda gången det någonsin hänt att något av barnen kräkts i sängen. BRRR.
  • monkees

Vi fick plats med båda delar men om INTE så skulle jag aldrig i livet valt bort badkaret. Våra ungar älskade att ta långa skumbad och leka med skummet. De badade i stort sett varje kväll och njöt ENORMT av det.

• MadHatter

Jag får plats med båda men har ändå valt bort tvättmaskin, av skälet som nämnts tidogare -att jag inte vill ha kläder hängandes överallt i lägenheten. Och så känns det som en onödig kostnad.

Jag älskar att bada badkar så skulle ha valt det.

När mitt barn var mellan 1-4 år hade vi dock egen tvättmaskin pch det var väödigt praktiskt också. Jg tvättade även i den stora tvättstugan, men var ju väldigt bekvämt att kunna tvätta lerig overall direkt likaså om det hänt en olycka. Eftersom jag är ensamstående hade jag nog valt tvättmaskin framför badkar i den åldern pga tiden - är ju lite krångligare att använda tvättstugan om man bara kan använda den när barn är vakna samt att de måste följa med.

• alice85

[quote=77196171][quote-nick]Tow2Mater skrev 2016-12-07 03:36:57 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja det kan vara en lösning! Var hittade du bilden? :)

• monkees
    Judiths skrev 2016-12-06 21:36:38 följande:
    Bra att det funkar för er! Själv är jag alldeles för mörkrädd för att springa ner i tvättstugan mitt i natten ;). Att slänga in en maskin utan att lämna lägenheten och sen ta hand om den när det passar utan att behöva tänka på när nästa tvättid börjar är för mig överlägset mycket skönare.

Jag har varit utan egen tvättmaskin med bra tvättstuga flera gånger tidigare och även om det såklart funkar så är egen tvättmaskin hög prioritet för mig.

Men som sagt, det är ju mina prioriteringar, jag förstår att andra resonerar annorlunda :)
    Hos oss finns ingen ström i tvättstugan nattetid. Strömmen bryts automatiskt 21.30 och slås på 07.00
  • Tow2Mater
    alice85 skrev 2016-12-07 08:43:47 följande:

[quote=77196171][quote-nick]Tow2Mater skrev 2016-12-07 03:36:57 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja det kan vara en lösning! Var hittade du bilden? :)

Googlade, www.alibaba.com/ , sa vet inte om den finns till salu
  • MEE83

Ett badkar är en livsnödvändighet för mig personligen. Jag är nästan aldrig sjuk, och har inga fysiska besvär men ibland ganska så sporadiskt så vaknar jag(det händer uteslutande på natten) och har ont i magen och då finns det bara en sak som hjälper om jag inte vill ligga sömnlös resten av natten, ett bad.

Sedan kan det vara väldigt trevligt att ta ett bad med sin partner.

Vårat barn är också väldigt förtjust i att bada. Hon är riktig en sjöjungfru och skulle typ bo i badkaret om hon fick bestämma. Solig

• alice85
    MEE83 skrev 2016-12-08 10:39:02 följande:

Ett badkar är en livsnödvändighet för mig personligen. Jag är nästan aldrig sjuk, och har inga fysiska besvär men ibland ganska så sporadiskt så vaknar jag(det händer uteslutande på natten) och har ont i magen och då finns det bara en sak som hjälper om jag inte vill ligga sömnlös resten av natten, ett bad.

Sedan kan det vara väldigt trevligt att ta ett bad med sin partner.

Vårat barn är också väldigt förtjust i att bada. Hon är riktig en sjöjungfru och skulle typ bo i badkaret om hon fick bestämma.

Ja att bada med sin partner är mysigt, i vår förra bostad gjorde vi det jämt, saknar det nu. Badkar är en investering i förhållandet, för oss iaf! :)
  • alice85
    Tow2Mater skrev 2016-12-08 02:41:31 följande:

Googlade, www.alibaba.com/ , sa vet inte om den finns till salu

Tack för tipset, håller på att kolla upp detta med tvättmaskin under handfat, om det funkar slipper jag välja!
Svar på tråden Badkar eller tvättmaskin, hjälp!