Guapa skrev 2016-12-13 22:23:07 följande:
Nä det funkar inte att gå ner i tvättstugan med kräksjuka barn, särkilt inte om man själv också är drabbad. Been there done that. Dessutom är det inte särskilt snällt mot övriga i huset att sprida smittan. I gamla lägenheten utan tvättmaskin fick vi frysa alla kräkkläder på balkongen tills dess att vi klarade av en tvättstugetvätt. Tack och lov var det vinter.
Det har funkat rätt bra för oss när våran flicka(och min sambo) varit pukey. Du kan givetvis ha en poäng angående smittorisken dock. En grej vi har hemma är en ångbehandlare dock, du vet en sådan som man hänger in kläderna i, det är smidigt om man likt mig använder kostym ofta, kemtvätt är suboptimalt då det sliter på materialet och har man inte slit och släng kostymer så är det en bra investering. Det funkar även på en del av min sambos kläder.
kaleidoskop88 skrev 2016-12-13 21:45:31 följande:
Asså - tvättmaskin alla gånger! Jag har världens bästa lägenhet mitt i stan, nästan 100 kvadrat men med ETT FEL. Ingen tvättmaskin. Jag hatar verkligen tvättstuga,jag gör det först när jag får dra på mig gamla stringtrosor från gymnasiet i strl xxxs och inte står ut längre. Mina heliga regioner blir aldrig densamma igen efter en dag i ett par såna under sjukhuskläder, puh!
Skaffa sån tvätt o tork i samma så slipper du ha tvätt i hela lägenheten.
Eller köp en torkmaskin som står ovanpå tvättmaskinen! Jag skulle sälja en kroppsdel för tvättmaskin, men får inte pga för gamla o smala rör i huset
lyckost! Skulle fan hellre bada i balja. Du kan ha en stor badbalja att fylla med vatten till barnen. Tror det blir mycket uppskattat
Massor med förslag nu ju! Ursäkta min undermåliga svenska - den dyker upp när jag är trött. Lycka till!
hah!