• mariama

BIM 15-24 december

Hej! Här kan vi samlas, vi med BIM mellan 15 och 24 december 2016, och förhoppningsvis följas åt till många plus! :) Syftet med en mindre grupp är att det blir mer familjär känsla och lättare att prata med varandra :) Häng gärna med!

Själv har jag BIM den 18/12 och det är andra barnet vi försöker få, vårt första barn är 1 år och 9 månader. Blev gravid i somras på första försöket men det blev tyvärr MA i vecka 8. Så nu är vi på tredje eller fjärde försöket :)

• Svar på tråden BIM 15-24 december
  • mariama
    Sara 7 skrev 2016-12-09 11:22:22 följande:
    Ja det känns som en evighet till dess! Jag har dock känt mig varm, borde kanske kolla tempen. Har mått lite illa också, men vet inte om det är inbillning. Är ju bara på ÄL+7. Dock så var jag ju slarvig med p pillerna, har läst att man kan få tvillingar efter stopp med p piller. Nä nu skenar tankarna iväg ;) När jag testade på BIM med sonen hade jag inga graviditetssymtom innan, trodde inte att det tagit. Men några timmar efter testet började illamåendet som varade till kring vecka 12-13.
    anna7607 skrev 2016-12-09 07:45:36 följande:
    Ingen spikrak stegring direkt. Åh då har vi Bim nära jag har den 17e. Denna eviga väntan

Jag har också BIM nära er, runt 18/12! Är dock bara på äl+3 än, har ganska kort lutealfas (12 dagar). Åh hoppas SÅÅÅ. Hittills ligger min temp högre än normalt men det säger ju ingenting i så tidigt skede som jag är i.
  • anna7607
    mariama skrev 2016-12-09 11:30:26 följande:

Jag har också BIM nära er, runt 18/12! Är dock bara på äl+3 än, har ganska kort lutealfas (12 dagar). Åh hoppas SÅÅÅ. Hittills ligger min temp högre än normalt men det säger ju ingenting i så tidigt skede som jag är i.

Åh spännande. Denna månad hoppas jag att vi alla slipper byta till en januaritråd
  • mariama
    anna7607 skrev 2016-12-09 11:50:55 följande:
    Åh spännande. Denna månad hoppas jag att vi alla slipper byta till en januaritråd
    Jaaaa jag med! Kan verkligen inte klaga egentligen, har bara försökt för fjärde gången nu efter missfallet, vet att det är lite. Men hoppas SÅ ändå, är less redan nu... Så, nu ska här bli plus!!
  • anna7607
    mariama skrev 2016-12-09 12:22:34 följande:

Jaaaa jag med! Kan verkligen inte klaga egentligen, har bara försökt för fjärde gången nu efter missfallet, vet att det är lite. Men hoppas SÅ ändå, är less redan nu... Så, nu ska här bli plus!!

Ja jag fick mitt senaste mf 15 maj så nu jäklar hahaha
  • Sh0an

Någon mer som har kraftig mensvärk veckan innan bim? Blir orolig att mensen kommer när som helst ????

• Sh0an

Tillägg till inlägget ovan. Vet inte varför det blev massa frågetecken i slutet av inlägget, det skulle vara en oros-emoji där haha.

• Skoovde

Hej! Min äl var en vecka sen(aldrig hänt tidigtare), så antar att min BIM är en vecka senare med? Någon som har nån erfarenhet?

Är 23år gammal och har försökt sen i maj. Fick MF i v.7 i september..

Hade bara sex 1gång denna äl pga olika resor. Så har verkligen inga förhoppningar denna månaden. Så himla långt till nästa äl och vart man än ser så är de folk som är gravida.

Snart borde de ändå va vår tur..

• anna7607

[quote=77204999][quote-nick]Sh0an skrev 2016-12-09 19:09:03 följande:[/quote-nick]

Någon mer som har kraftig mensvärk veckan innan bim? Blir orolig att mensen kommer när som helst ????

[/quote

Fostret växer från dag ett och de känns som mensvärk

• Sara 7

ÄL+8 idag och känner mig fortfarande lite illamående och varm. BIM - 6 så en hel evighet tills man får veta!

• Tosse87

ÄL + 1-2 hade kramp i nedre delen av magen igår kväll.. kan det komma så fort? Första försöket med numer ett..

Svar på tråden BIM 15-24 december