• mariama

BIM 15-24 december

Hej! Här kan vi samlas, vi med BIM mellan 15 och 24 december 2016, och förhoppningsvis följas åt till många plus! :) Syftet med en mindre grupp är att det blir mer familjär känsla och lättare att prata med varandra :) Häng gärna med!

Själv har jag BIM den 18/12 och det är andra barnet vi försöker få, vårt första barn är 1 år och 9 månader. Blev gravid i somras på första försöket men det blev tyvärr MA i vecka 8. Så nu är vi på tredje eller fjärde försöket :)

• Svar på tråden BIM 15-24 december
  • Aspargus
    Tosse87 skrev 2016-12-10 08:48:32 följande:

ÄL + 1-2 hade kramp i nedre delen av magen igår kväll.. kan det komma så fort? Första försöket med numer ett..

Tror mycket man känner så tidigt är för att man känner efter mer än vanligt, tyvärr :/ Svårt att motstå att känna efter dock!
  • Sara 7

BIM-4 idag, har mått lite illa till och från i helgen. Lördagskväll fick jag ont på vänster sida i tjejmagen. Har ett digitalt gravtest som väntar hemma men jag ska försöka hålla mig till BIM (fredag).

• KCEG

BIM den 20/12 och den här väntan kan få vem som helst lite galen. 
    Usch vad jobbigt, jag hoppas att jag kan hålla mig med att testa till dagen. Men är lite tveksam.. Man vill ju så gärna lyckas!

• anna7607
    Sara 7 skrev 2016-12-12 08:31:23 följande:

BIM-4 idag, har mått lite illa till och från i helgen. Lördagskväll fick jag ont på vänster sida i tjejmagen. Har ett digitalt gravtest som väntar hemma men jag ska försöka hålla mig till BIM (fredag).

Bim-5 här olidligt detta haha
  • Nykär15

ÄL + 1-2 hade kramp i nedre delen av magen igår kväll.. kan det komma så fort? Första försöket med numer ett..

Det tar ca 5 dagar för ägget att vandra ner genom äggledaren för att sen implantera sig i livmodern, så ja det är för tidigt att känna nåt. 

Jag är på ÄL+4 här, har BIM på julafton...

• Aspargus

Äl+7 idag, 9 dagar kvar till 7 eller 8 dagar till BIM och 9 dagar till jag tänker testa. Denna väntan! Tänk om man bara kunde få ett tecken :)

• mariama
    Aspargus skrev 2016-12-12 11:14:16 följande:

Äl+7 idag, 9 dagar kvar till 7 eller 8 dagar till BIM och 9 dagar till jag tänker testa. Denna väntan! Tänk om man bara kunde få ett tecken :)

Åh äl+6 här! BIM om en vecka, på äl+13. Håller med! Jag har väldigt lite symtom den här gången, vilket jag bara tycker är väldigt skönt. Hellre det än en massa symtom som sen visar sig betyda ingenting liksom... Äter bidrottninggelé nu vilket sägs hjälpa mot PMS, kanske är det det som gör det för mig. Vi får se! Har du några symtom? :)
  • HappyHome
    mariama skrev 2016-12-06 20:37:45 följande:
    Kul att du hänger med, hoppas vi blir ett gäng :) Och hoppas på plus för oss såklart! Då har du också haft äl nyss då? Är det första barnet?
    Tackar, kul tråd med lite familjär känsla! Skrattande Yes, första barnet!
    Lite halvt oklart med ägglossningen (glömt att ta på morgonen som jag borde) men enligt app och lunch/eftermiddagstest så borde jag haft ägglossning 3 december. Fick dessutom positivt den 7 december.
  • HappyHome

Hej Tosse!

Jag skulle säga ja! Jag har själv en massa symtom sedan bara ett par dagar efter ägglossning. Dock kan jag inte säga vilka symtom som kom då och vilka som tillkommit exakt dag efter det. Jag är dålig på att protokollföra.

Men mensvärk kom nog som första. Sedan har andra tillkommit (utan inbördes ordning:

yrsel (ytte-pytte lite vid ca: 4-5 tillfällen)
    hungerkänsla (ganska ofta, suger i magen, äter JÄTTE-mycket vid ett par tillfällen utan att kunna förklara varför)
    illamående (2-3 tillfällen, jag har knappt kunnat få in besticket i munnen utan att tro att jag inte kommer få i mig ngt)
    stickningar i livmodern (varannan/var tredje dag kanske)
    fjärilar i livmodern (något mer sällan än ovanstående)
    tydligare blodådror på brösten (dock inte lika mycket som förra månaden)
    tunga bröst (hyfsat jämt)
    ömma bröst (tillkom ungefär hälften av tiden från ägglossning)
    knölar i brösten (dock inte lika mycket som förra månaden)
    kissar mycket (känns som extremmängder, gick upp kl. 08:00 idag och har redan kissat 14 dl)
    humörsvängningar (glad ena stunden, ledsen andra utan att veta varför)
    vågkänsla i livmodern vid ansträngning och stress eller när jag vilar efter ansträngning/stress (tycker inte om just den känslan då jag började blöda ett par timmar efteråt förra gången men då höll ´vågorna`i sig en längre tid. (kanske 1h?)
    trötthet (kan dock lika gärna bero på att jag sovit dåligt de senaste 2 månaderna så det räknar jag inte som ett symtom!)

Tyvärr tror jag att det tog sig förra månaden men slutade för tidigt innan plusset. Jag försöker dock hålla i tankarna att varje graviditet kan se annorlunda ut men visst kan det vara svårt när man ser att vissa symtom är mindre än förra gången. Man ifrågasätter så lätt hur det skulle kunna ta sig nu då.

Hoppas att det här kunde vara till nån hjälp. Jag håller tummarna för er!

Vad tror alla ni andra om mina symtom?

• Aspargus
    mariama skrev 2016-12-12 11:48:22 följande:
    Åh äl+6 här! BIM om en vecka, på äl+13. Håller med! Jag har väldigt lite symtom den här gången, vilket jag bara tycker är väldigt skönt. Hellre det än en massa symtom som sen visar sig betyda ingenting liksom... Äter bidrottninggelé nu vilket sägs hjälpa mot PMS, kanske är det det som gör det för mig. Vi får se! Har du några symtom? :)
    Spännande, ska du testa på måndag då? :) Jag har inga symptom förutom min vanliga pms, svullen, lite finnar, lättirriterad och svullna bröst. Utgår från att det inte blivit något även fastän det är för tidigt både för att känna av graviditet och för att inte göra det, haha... Blev så besviken när jag testade negativt sist att jag nog hellre inväntar mensen än testar denna gång. Har du inga symptom alls?
Svar på tråden BIM 15-24 december