Tosse87 skrev 2016-12-10 08:48:32 följande:
ÄL + 1-2 hade kramp i nedre delen av magen igår kväll.. kan det komma så fort? Första försöket med numer ett..
Hej Tosse!
Jag skulle säga ja! Jag har själv en massa symtom sedan bara ett par dagar efter ägglossning. Dock kan jag inte säga vilka symtom som kom då och vilka som tillkommit exakt dag efter det. Jag är dålig på att protokollföra.
Men mensvärk kom nog som första. Sedan har andra tillkommit (utan inbördes ordning:
yrsel (ytte-pytte lite vid ca: 4-5 tillfällen)
hungerkänsla (ganska ofta, suger i magen, äter JÄTTE-mycket vid ett par tillfällen utan att kunna förklara varför)
illamående (2-3 tillfällen, jag har knappt kunnat få in besticket i munnen utan att tro att jag inte kommer få i mig ngt)
stickningar i livmodern (varannan/var tredje dag kanske)
fjärilar i livmodern (något mer sällan än ovanstående)
tydligare blodådror på brösten (dock inte lika mycket som förra månaden)
tunga bröst (hyfsat jämt)
ömma bröst (tillkom ungefär hälften av tiden från ägglossning)
knölar i brösten (dock inte lika mycket som förra månaden)
kissar mycket (känns som extremmängder, gick upp kl. 08:00 idag och har redan kissat 14 dl)
humörsvängningar (glad ena stunden, ledsen andra utan att veta varför)
vågkänsla i livmodern vid ansträngning och stress eller när jag vilar efter ansträngning/stress (tycker inte om just den känslan då jag började blöda ett par timmar efteråt förra gången men då höll ´vågorna`i sig en längre tid. (kanske 1h?)
trötthet (kan dock lika gärna bero på att jag sovit dåligt de senaste 2 månaderna så det räknar jag inte som ett symtom!)
Tyvärr tror jag att det tog sig förra månaden men slutade för tidigt innan plusset. Jag försöker dock hålla i tankarna att varje graviditet kan se annorlunda ut men visst kan det vara svårt när man ser att vissa symtom är mindre än förra gången. Man ifrågasätter så lätt hur det skulle kunna ta sig nu då.
Hoppas att det här kunde vara till nån hjälp. Jag håller tummarna för er!
Vad tror alla ni andra om mina symtom?