• mariama

BIM 15-24 december

Hej! Här kan vi samlas, vi med BIM mellan 15 och 24 december 2016, och förhoppningsvis följas åt till många plus! :) Syftet med en mindre grupp är att det blir mer familjär känsla och lättare att prata med varandra :) Häng gärna med!

Själv har jag BIM den 18/12 och det är andra barnet vi försöker få, vårt första barn är 1 år och 9 månader. Blev gravid i somras på första försöket men det blev tyvärr MA i vecka 8. Så nu är vi på tredje eller fjärde försöket :)

• Svar på tråden BIM 15-24 december
  • Lillafisfia
    BIM imorgon, mådde extremt illa i lördags, lite halvilla hela söndagen och typ samma idag. Kan ju äta och så men känns inte helt okej. Känner mig också "light headed" litet blodtrycksfall varje gång jag reser mig typ :/ Någon som känt samma? Ömma bröst. Började även storböla när jag hörde Arvingarnas " den stora dagen" nog för att den är lite sorglig men jag tappade det helt haha! Tog ett test igår alltså BIM-2, negativt. Ja, den som lever får se!
  • Lillafisfia
    Sally8585 skrev 2016-12-12 12:59:09 följande:
    Bim -2/3 idag. Vad tror ni?
    På den längst ner ser jag absolut ett sträck!! Även den ovanför, lite svagare!
  • Sally8585
    Lillafisfia skrev 2016-12-12 13:06:09 följande:

På den längst ner ser jag absolut ett sträck!! Även den ovanför, lite svagare!

Herregud. Herreguuuud!!!! :D
  • mariama
    Sally8585 skrev 2016-12-12 12:59:09 följande:

Bim -2/3 idag. Vad tror ni?
    Tycker också det ser lovande ut!! Testa igen imorgon :) Huvudsaken testen blir starkare. Svaaaaga streck som inte blir starkare brukar inte vara nåt men jag tycker det ser hoppfullt ut!!
  • Sally8585
    mariama skrev 2016-12-12 13:17:39 följande:

Tycker också det ser lovande ut!! Testa igen imorgon :) Huvudsaken testen blir starkare. Svaaaaga streck som inte blir starkare brukar inte vara nåt men jag tycker det ser hoppfullt ut!!

Ska testa imorgon bitti igen :D
  • HappyHome
    Nykär15 skrev 2016-12-12 10:09:43 följande:

Det tar ca 5 dagar för ägget att vandra ner genom äggledaren för att sen implantera sig i livmodern, så ja det är för tidigt att känna nåt. 

Jag är på ÄL+4 här, har BIM på julafton...

Jag tror tyvärr att man kan känna något så tidigt...

Enligt Anneli Stavreus-Evers, docent i reproduktionsendokrinologi, skriver hon i sin artikel i tidskriften "Forskning och Framsteg":

"Under transporten genom äggledaren måste det befruktade ägget annonsera sin ankomst till livmoderslemhinnan. När ägget har delat sig några gånger börjar det därför tillverka hormonet humant koriongonadotropin, hCG, som signalerar att ägget är på väg."

Källa: fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

Vad kul med BIM på julafton! Skrattande Jag hoppas du får världens bästa julklapp!!
  • Nykär15
    HappyHome skrev 2016-12-12 14:02:40 följande:
    Jag tror tyvärr att man kan känna något så tidigt...

Enligt Anneli Stavreus-Evers, docent i reproduktionsendokrinologi, skriver hon i sin artikel i tidskriften "Forskning och Framsteg":

"Under transporten genom äggledaren måste det befruktade ägget annonsera sin ankomst till livmoderslemhinnan. När ägget har delat sig några gånger börjar det därför tillverka hormonet humant koriongonadotropin, hCG, som signalerar att ägget är på väg."

Källa: fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

Vad kul med BIM på julafton! Skrattande Jag hoppas du får världens bästa julklapp!!

Jo fast det är ju så otroligt svaga mängder så att man ska känna molvärk, stickningar mm från det känns inte rimligt. Men man får såklart tro på vad man vill :)

Tar ju 5-10 dagar innan ägget fäster, jag personligen tror på att det är först när det börjat fästa som man börjar kunna få symptom. 

• Sara 7
    anna7607 skrev 2016-12-12 10:09:16 följande:

Bim-5 här olidligt detta haha

Ja verkligen! Fy tusan vad jag har mått illa idag, det har varit svårt att koncentrera sig på jobbet! Om jag inte är gravid så är det en väldigt övertygande skendräktighet och jag kommer att vara arg på min kropp länge om den lurat mig ;) Sitter nu och funderar på att slösa det digitala testet imorgon på BIM-3, står ju att det ska vara 90 % säkerhet då på beskrivningen... Hm.
  • trixy

Hej!

Här väntas bim på fredag, 16/12.

Har alla möjliga symtom redan nu med bl.a. mensvärk dagligen från äl. Vi hade planerat att börja syskonverkstad till våren men kan ha blivit en hoppsan.

Har flera symtom nu som jag inte brukar ha inför min mens, så det blir spännande att se :) Men kan inte sluta spekulera och dras mellan att mensen kommer här inom någon dag och att det kan vara ett ev. frö på gång.

Tidigt MF i juli i år i vecka 6-7.

Svar på tråden BIM 15-24 december