• Anonym (Irriterad)

Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?

Ärligt talat, varför gör ni det? Det är helt otroligt äckligt och respektlöst.

• Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?
  • Deceree1

Det gör faktiskt inte jag. Jag pillar av glöden och stoppar filtret i fickan :)

• Deceree1

Tycker det är lika äckligt med folk som spottar ut snusen. Nu finns det ju faktiskt ett fack i dosan för begagnade snusar

• sextiotalist
    Anonym (Irriterad) skrev 2016-12-12 13:48:15 följande:

Jag släcker cigaretten ordentligt och lägger den i en papperskorg. Nu finns det även askkoppar på flera papperskorgar.

Jag bär aldrig fimpen med mig, om man klagar på att rökare luktar, så kan jag tala om att fimpen luktar hundra gånger mer.

Men där jag bor, så är det mindre problem med fimpar än bajsande hundar. Jag håller ordning på gatsidan av vår tomt och fimpar ser jag väldigt sällan. Däremot får jag med täta mellanrum mocka efter hundar med "glömska" hundägare
  • Anonym (Irriterad)
    Deceree1 skrev 2016-12-12 13:51:23 följande:

Tycker det är lika äckligt med folk som spottar ut snusen. Nu finns det ju faktiskt ett fack i dosan för begagnade snusar

Håller med dig, bra att du inte slänger din cigg på marken :)
  • Anonym (Irriterad)
    sextiotalist skrev 2016-12-12 13:55:08 följande:

Jag släcker cigaretten ordentligt och lägger den i en papperskorg. Nu finns det även askkoppar på flera papperskorgar.

Jag bär aldrig fimpen med mig, om man klagar på att rökare luktar, så kan jag tala om att fimpen luktar hundra gånger mer.

Men där jag bor, så är det mindre problem med fimpar än bajsande hundar. Jag håller ordning på gatsidan av vår tomt och fimpar ser jag väldigt sällan. Däremot får jag med täta mellanrum mocka efter hundar med "glömska" hundägare

Det är såklart inte heller ok att inte plocka upp efter sin hund. Det kan göra mig irriterad också.
  • sextiotalist
    Anonym (Irriterad) skrev 2016-12-12 14:01:05 följande:
    Det är såklart inte heller ok att inte plocka upp efter sin hund. Det kan göra mig irriterad också.
    Jag muttrar lite, hämtar de gamla hundpåsarna som vi har kvar, mockar.

Skräp (detta inkluderar även fimpar och portionssnus) försöker jag ta och plocka bort regelbundet. Skulle nog, utan underdrift, säga att det är skräpfriast utanför det huset jag bor i.
  • Anonym (JAdu)
    Anonym (Irriterad) skrev 2016-12-12 13:48:15 följande:

Varför plockar inte folk upp efter sina hundar så små barn trampar i det? Varför slänger folk godispapper på marken?
  • Aniiee

Alltså, jag håller med. Jag kan, rent hypotetiskt, ha lite förståelse för de som slänger cigg på marken om de är typ 3 km från närmasta papperskorg (eller inte...), men här i huset jag bor är det minst 4 familjer som har för ovana att slänga fimpar ut FRÅN SINA EGNA BALKONGER ELLER FÖNSTER!

HUR JÄVLA LAT FÅR MAN BLI?

Ursäkta.... vet inte vad som tog åt mig. Förutom irritationen att tre hundvalpar i huset har satt i sig av dessa fimpar och blivit sjuka. ....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (JAdu)
    Aniiee skrev 2016-12-12 14:23:31 följande:

Alltså, jag håller med. Jag kan, rent hypotetiskt, ha lite förståelse för de som slänger cigg på marken om de är typ 3 km från närmasta papperskorg (eller inte...), men här i huset jag bor är det minst 4 familjer som har för ovana att slänga fimpar ut FRÅN SINA EGNA BALKONGER ELLER FÖNSTER!

HUR JÄVLA LAT FÅR MAN BLI?

Ursäkta.... vet inte vad som tog åt mig. Förutom irritationen att tre hundvalpar i huset har satt i sig av dessa fimpar och blivit sjuka. ....

Dom har satt sig i fimpar och blivit sjuka? HAHAHA sämsta jag hört!
  • Aniiee
    Anonym (JAdu) skrev 2016-12-12 14:26:59 följande:
    Dom har satt sig i fimpar och blivit sjuka? HAHAHA sämsta jag hört!
    Klart en hundvalp blir sjuk om den sätter i sig en fimp.......
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?