Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?
Ärligt talat, varför gör ni det? Det är helt otroligt äckligt och respektlöst.
Det gör faktiskt inte jag. Jag pillar av glöden och stoppar filtret i fickan :)
Tycker det är lika äckligt med folk som spottar ut snusen. Nu finns det ju faktiskt ett fack i dosan för begagnade snusar
Tycker det är lika äckligt med folk som spottar ut snusen. Nu finns det ju faktiskt ett fack i dosan för begagnade snusar
Jag släcker cigaretten ordentligt och lägger den i en papperskorg. Nu finns det även askkoppar på flera papperskorgar.
Jag bär aldrig fimpen med mig, om man klagar på att rökare luktar, så kan jag tala om att fimpen luktar hundra gånger mer.
Men där jag bor, så är det mindre problem med fimpar än bajsande hundar. Jag håller ordning på gatsidan av vår tomt och fimpar ser jag väldigt sällan. Däremot får jag med täta mellanrum mocka efter hundar med "glömska" hundägare
Alltså, jag håller med. Jag kan, rent hypotetiskt, ha lite förståelse för de som slänger cigg på marken om de är typ 3 km från närmasta papperskorg (eller inte...), men här i huset jag bor är det minst 4 familjer som har för ovana att slänga fimpar ut FRÅN SINA EGNA BALKONGER ELLER FÖNSTER!
HUR JÄVLA LAT FÅR MAN BLI?
Ursäkta.... vet inte vad som tog åt mig. Förutom irritationen att tre hundvalpar i huset har satt i sig av dessa fimpar och blivit sjuka. ....
Alltså, jag håller med. Jag kan, rent hypotetiskt, ha lite förståelse för de som slänger cigg på marken om de är typ 3 km från närmasta papperskorg (eller inte...), men här i huset jag bor är det minst 4 familjer som har för ovana att slänga fimpar ut FRÅN SINA EGNA BALKONGER ELLER FÖNSTER!
HUR JÄVLA LAT FÅR MAN BLI?
Ursäkta.... vet inte vad som tog åt mig. Förutom irritationen att tre hundvalpar i huset har satt i sig av dessa fimpar och blivit sjuka. ....