Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?
Ärligt talat, varför gör ni det? Det är helt otroligt äckligt och respektlöst.
Nu har jag inte läst tråden ordentligt eftersom det ännu är tidigt på morgonkvisten och jag har ingen lust att tappa humöret redan.
Jag måste dock fråga - allteftersom jag inte förstått - vad är det som är så farligt med fimpar på marken? Så vitt jag vet är det inte på något sätt emot lagen om nedskräpning. Så långt som min erfarenhet och mina biologikunskaper sträcker sig vågar jag också förlita mig på att Moder Natur tar hand om fimparna på sitt sätt. Det har hänt många gånger att jag kastat en fimp någonstans som inte legat kvar efter viss passerad tid. Antingen tyder detta på naturlig nedbrytning eller på att folk äter fimpar. Det sistnämnda låter mindre trovärdigt, va?
Förklara för mig om ni invänder er mot detta. Jag förstode nämligen inte alls.
Jan
Mitt psyke klarar inte av att irritera mig, därför låter jag oftast bli att tänka på det.
Jag köper inte ursäkten att det inte finns någon papperskorg i närheten. Det är ju trots allt man själv som väljer när och var man röker, då kan man inte bli sur för att det inte materialiseras fram en papperskorg/ askopp där man råkar stå när man rökt färdigt.
Jag tror knappast att kvinnliga rökare lägger blodiga tamponger på badrumsgolvet hemma hos folk som inte har en papperskorg därinne.
Man väljer helt enkelt att inte bry sig för bekvämlighetens skull i de lägen man anser sig komma undan med det.