• Anonym (Irriterad)

Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?

Ärligt talat, varför gör ni det? Det är helt otroligt äckligt och respektlöst.

• Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-27 22:06:00 följande:
    Du Kanske inte tycker att det är jobbigt men jag gör det vi är olika på den delen. Nej jag tänker inte sluta och kan inte sluta heller pga mitt beroende. Det är inget problem för mig, jag skulle inte kunna kalla det för problem bara för att det finns andra som besväras av det.
    Nej,det var inte det minsta jobbigt för mig.
    Det har aldrig varit jobbigt för mig att visa hänsyn för andra människor.
    Jag var också beroende,men hade ändå aldrig problem med att sluta röka.
    Jag slutade faktiskt tvärt utan hjälpmedel t ex.
    Vill man så kan man.
    Har man inte den rätta viljan så förstår jag om det blir svårare.
    Carpe Diem
  • border1
    molly50 skrev 2017-08-28 09:06:26 följande:
    Nej,det var inte det minsta jobbigt för mig.
    Det har aldrig varit jobbigt för mig att visa hänsyn för andra människor.
    Jag var också beroende,men hade ändå aldrig problem med att sluta röka.
    Jag slutade faktiskt tvärt utan hjälpmedel t ex.
    Vill man så kan man.
    Har man inte den rätta viljan så förstår jag om det blir svårare.
    Jag slänger inte heller fimpar på marken, dels för att det skräpar ner och dels för brandrisken. 
    Däremot så stämmer inte att man kan om man bara vill. Alla kan inte sluta röka lika lätt som du. Du har troligtvis färre nikotinergiska neuroner i hjärnan.
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Nellie1234

Jag har varit rökare men har aldrig slängt en fimp på marken och skulle aldrig göra det heller. Om det inte har funnits en askkopp så har jag sett till att den varit tillräckligt släckt och slängt i en papperskorg!

• molly50
    border1 skrev 2017-08-28 16:16:55 följande:
    Jag slänger inte heller fimpar på marken, dels för att det skräpar ner och dels för brandrisken. 
    Däremot så stämmer inte att man kan om man bara vill. Alla kan inte sluta röka lika lätt som du. Du har troligtvis färre nikotinergiska neuroner i hjärnan.
    Precis.

Ja,fast jag tror ändå att man måste ha den rätta viljan för att sluta röka.
    Vill man inte så är det naturligtvis svårare.
    Men det är väl egentligen OT.
    Carpe Diem
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-08-29 09:00:43 följande:
    Precis.

Ja,fast jag tror ändå att man måste ha den rätta viljan för att sluta röka.
    Vill man inte så är det naturligtvis svårare.
    Men det är väl egentligen OT.
    Carpe Diem
    Tack för att du fattade att alla inte har lika enkelt som du för att sluta :)
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-31 19:03:58 följande:
    Tack för att du fattade att alla inte har lika enkelt som du för att sluta :)
    Nej,men det var väl just det jag skrev.
    Att har man inte den rätta viljan så är det ju så klart mycket svårare att sluta.
    Jag har bara lite svårt att förstå att man vill fortsätta med något som faktiskt kan göra en svårt sjuk.
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2017-09-01 09:06:25 följande:
    Att har man inte den rätta viljan så är det ju så klart mycket svårare att sluta.
    Jag har bara lite svårt att förstå att man vill fortsätta med något som faktiskt kan göra en svårt sjuk.
    Jag ska tillägga att det var inte lätt för mig heller.
    Många söndertuggade pennor blev det.
    Men jag hade gett mig den på att jag skulle klara det för att jag hade viljan att göra det.
    Och då är det ju ändå lite lättare.
    Carpe Diem
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-09-01 09:06:25 följande:
    Carpe Diem
    Kan du sluta säga samma sak "har man rätt vilja så kan man" vi har förstått det sen första gången du sa det. Jag har viljan att sluta och har testat med mycket som tex sån här spray, nikotin tuggummin, nån slags plåster som också ska göra så man slutar men inget funkar :) så har man rätt vilja så kan man inte alls. Även om du har slutat så är jag ganska säker på att om någon hade gett dig ett paket och du är tvungen att ta emot den så hade du helt klart rökt den.
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2017-09-01 09:07:40 följande:
    Jag ska tillägga att det var inte lätt för mig heller.
    Många söndertuggade pennor blev det.
    Men jag hade gett mig den på att jag skulle klara det för att jag hade viljan att göra det.
    Och då är det ju ändå lite lättare.
    Carpe Diem
    Du sa tydligt att du tyckte det var lätt att sluta så ljug inte
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2017-09-01 22:36:08 följande:
    Kan du sluta säga samma sak "har man rätt vilja så kan man" vi har förstått det sen första gången du sa det. Jag har viljan att sluta och har testat med mycket som tex sån här spray, nikotin tuggummin, nån slags plåster som också ska göra så man slutar men inget funkar :) så har man rätt vilja så kan man inte alls. Även om du har slutat så är jag ganska säker på att om någon hade gett dig ett paket och du är tvungen att ta emot den så hade du helt klart rökt den.
    Men hur mår du egentligen i övrigt?
    Mår man inte så bra så är det nog svårare att sluta,även om man vill.
    Rökningen är ju lugnande.
    Anonym (Anonym) skrev 2017-09-01 22:37:14 följande:
    Du sa tydligt att du tyckte det var lätt att sluta så ljug inte
    Fast nu skrev jag ju att det INTE var lätt för mig heller. Men att jag klarade det ändå.
    Det gällde alltså MIG!
    Jag har aldrig påstått att det är lätt för alla andra att sluta.
    Så lägg inte ord i min mun tack!
    Carpe Diem
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-27 00:24:46 följande:

Aa visst om det finns människor som får plocka efter mig så är det antagligen En hobby dom har eller så jobbar dom med det så jag hjälper dom med att ha något att plocka undan så dom får pengar :) vad hjälper du dom med? Inget du sitter bara hemma o kollar på!

Jag hjälper dem genom att inte kasta fimpar på marken, mer än du gör!
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (P) skrev 2017-08-26 21:22:25 följande:

Jag ser en kille nästan varje morgon som går och sopar upp fimpar ur hörnorna (inget en traktor klarar av) intill en port där folk ofta står och röker. Tio meter därifrån finns en askkopp...

Traktor haha så dumt, börjar tro att det trollas lite i tråden här efter att ha läst inläggen, så dum kan man inte vara?

Ja det är galet hur det slängs fimpar

Jag har själv jobbat med att fixa utanför lägenheter och jag skulle fixa rabatter och gräsmattan och trädgården och lite sånt, och där var en jäkel som stod hela dagarna och rökte och glodde när jag jobbade och sköt iväg sina fimpar ner på småstenarna utanför. Det fick jag plocka upp trots att jag hade massor med trädgårdsjobb att bli klar med, och eftersom det var småstenar så var det inte så lätt att få bort. Respektlöst..
  • border1
    Anonym (Anonym) skrev 2017-08-26 16:44:24 följande:

Och herregud vad sjuka ni människor som snackar om att fimpar orsakar brand. En fimp kan inre orsaka en brand då den släcks av minsta lilla... den släcks tom av vind så snacka absolut inte om att en fimp kan göra så det brinner för då hade det hänt för längesen :)

Ja, det har ju hänt också
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Anonym (Anonym)
    border1 skrev 2017-09-06 15:25:17 följande:
    Ja, det har ju hänt också
    En fimp kan inte orsaka en brand, så lätt är det :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Rökare 2) skrev 2017-09-05 06:58:37 följande:
    Traktor haha så dumt, börjar tro att det trollas lite i tråden här efter att ha läst inläggen, så dum kan man inte vara?

Ja det är galet hur det slängs fimpar

Jag har själv jobbat med att fixa utanför lägenheter och jag skulle fixa rabatter och gräsmattan och trädgården och lite sånt, och där var en jäkel som stod hela dagarna och rökte och glodde när jag jobbade och sköt iväg sina fimpar ner på småstenarna utanför. Det fick jag plocka upp trots att jag hade massor med trädgårdsjobb att bli klar med, och eftersom det var småstenar så var det inte så lätt att få bort. Respektlöst..
    Jadu det finns mycket o säga till dig som tex ingen tvingar dig att plocka upp fimparna så det är ganska så onödigt o kalla nån respektlös när den förmodligen inte kastade fimparna på grusen av mening. Hade den däremot gjort det så kan du fortsätta kalla den respektlös för det är den men däremot så tvingar ingen dig att plocka upp dom!
  • Anonym (Rökare 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-09-08 15:36:07 följande:

Jadu det finns mycket o säga till dig som tex ingen tvingar dig att plocka upp fimparna så det är ganska så onödigt o kalla nån respektlös när den förmodligen inte kastade fimparna på grusen av mening. Hade den däremot gjort det så kan du fortsätta kalla den respektlös för det är den men däremot så tvingar ingen dig att plocka upp dom!

Amen för fan, du är ju helt tappad! Klart som fan han slängde fimparna på marken med vilje, annars hade de inte hamnat på marken. Eller var du där och såg allt? Nä precis, stäng truten nu.
  • Anonym (Anonym)

Nä precis trodde väll inte det kanske du borde stänga truten

• molly50

Det spelar väl ingen roll vart fimparna hamnar. Det är väl lika äckligt och otrevligt för det.

Carpe Diem
  • Anonym (varför)
    molly50 skrev 2017-09-09 11:31:32 följande:

Det spelar väl ingen roll vart fimparna hamnar. Det är väl lika äckligt och otrevligt för det.

absolut
Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?