• Anonym (Irriterad)

Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?

Ärligt talat, varför gör ni det? Det är helt otroligt äckligt och respektlöst.

• Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?
  • Anonym (B)
    Anonym (fimpen) skrev 2016-12-13 22:56:36 följande:

Därför att jag kan.

Och för att ni är ointelligenta :)
  • Tom Araya

Jag är rökare och har varit det sedan jag var 16-17. Som ung var jag mycket slarvigare. Men jag ska svara TS fråga ur mitt perspektiv nu som 40+'are och är även relevant några år tillbaka i tiden.

Jag slänger mina fimpar i följande och prioritetsordning:
    1. Askkopp.
    2. Petar av glöden och slänger i papperskorg om ovanstående inte finns.
    3. I brunnar, rabatter, på järnvägsspår, skogsbryn el dyl. när inget av ovanstående finns tillgängligt.
    4. På marken om inget av ovanstående finns tillgängligt, men undviker då intill privata hus, på lekplatser mm.

• Anonym (Bittermufflan)

Men går du och pillar på saker som ligger på marken eller? Gamla tuggummin, snus, burkar, papper, hundskit, snorloskor, glassplitter.. Behöver jag fortsätta?

Värre är alla lata jävla WT till hundägare som år efter år kommer på den briljanta idén att det inte lär synas att deras hund skitit en hög när snön faller. Varenda jävla vår blir förstörd. Och skor.

Fimpar, och annat materiellt kan du skita , du behöver inte pilla i det! Men skit överallt stinker rövhål, kladdar ner barnvagnshjul och skor och är ganska svårt att parera när det ligger intill varenda vägkant på led.

• Anonym (.)
    Anonym (dubbelsuck) skrev 2016-12-13 16:03:09 följande:

Fd rökare här

En förklaring är att tobak fölrändrar tankemönstret.
    Rökaren tänder ciggen precis utanför dörren för att den vill röka. Det sker reflexmässigt och inte pga egocentrering och elakhet. Det är en reflex alltså. Skulle rökaren låta bli att reagera reflexmässigt och tänka skulle den inse det olämpliga.
    Det är samma med fimparna, det är en reflex.

Det är alltså en förlklaring och ingen ursäkt. Om du retar dig så förbannat påå alla rökare får du ta och lobba för att det blir ett allmänt tobaksförbud. Att sitta här är lika larvigt som det Anonym (Suck) pratar om.

När jag slutade röka använde jag e-cigg i en period och råkade ut för samma fenomen som

det är bara det att e-cigg inte utsöndrar något annat än vattenånga! Det blir alltså jävligt tydligt att det finns massor av människjor som saknar ryggrad som bara vill jävlas.
    Det är inte en reflex - det är en vana.
  • Anonym (Andrasfel)
    Arboga skrev 2016-12-13 19:27:40 följande:
    Vilken fruktansvärd dålig ursäkt!
    Så om jag tar ut en glass ur sitt papper och det inte finns en papperskorg där jag är så får jag slänga pappret på marken?  
    Nej du får bära med dig pappret tills du hittar en papperskorg eftersom det inte luktar något.
  • Anonym (tant agda)

Jag slutade röka för 25 år sedan men minns att NÄR jag rökte så släckte jag fimpen på marken under skon. På gatan eller var jag nu var. Jag tänkte inte en sekund på att jag skräpade ner......liksom "den där lilla fimpen" och jag minns inte att det ÖHT var något som problematiserades av någon! Hörde inget sådant.

Det var ju andra tider och rökare kunde stå inne i busskuren och blossa (t ex)......(fast jag gjorde faktiskt aldrig det utan visade hänsyn om där stod andra) men fimpen kastade jag på marken och klev på.

• Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (faktor) skrev 2016-12-13 18:07:24 följande:
    Jag var otydlig. Man ger rökare böter enbart för att röka på fel ställen, min man var där och såg det hända.

Och anledningen till att det är så rent är ju att det är böter på nedskräpning. Se denna artikel från 2015 t.ex.

www.straitstimes.com/singapore/environment/cu...
    Jag har bott där som sagt var...
  • Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (.) skrev 2016-12-13 23:48:00 följande:
    Det är inte en reflex - det är en vana.
    Det är en reflex och det blir så eftersom nikotinet förändrar tanekbanorna.
  • Anonym (tant agda)

Man måste ju ge Sverige rejäl credit för att vi på några, rätt få, år gjort det till ngt riktigt FULT och FEL att röka?!

• Anonym (dubbelsuck)
    Anonym (tant agda) skrev 2016-12-14 07:56:26 följande:
    Man måste ju ge Sverige rejäl credit för att vi på några, rätt få, år gjort det till ngt riktigt FULT och FEL att röka?!
    Det du ger cred är masspsykos och vad som idag är PK att hoppa på. Få är de som kan kritisera rökning på ett sakligt sätt. Se bar4a på TS, en bland många andra som går ut på att spy galla och avsky.

Grejen är att om det inte vore rökning hade det varit något annat man betett sig så här mot. Förut har det varit finnar, turkar, arbetslösa, fattiga, "mongos". Idag är det rökare som man använder exakt samma hjärndöda beteende mot.

KAn du berätta varför "Sverige" nödvändigtvis måste ha en grupp de skyr och hatar?
Svar på tråden Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?