• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • FannyFelicia

Åh vad skönt det är att se fler hålla på och vänta. Känner mig ensammast i världen för borde inte klaga utan "njuta" och vila. Såå konstig tid detta, bf+1 för mig.

Fick min andra hinnsvepning igår plus färdknäpp men inte fasen har jag annat än tryck och sammandragningar som vanligt.

Värsta rådet är att njuta nu tycker jag. Hade jag velat njuta och vila hade jag inte blivit med barn. Jag vill ha ont, föda barn och få min bebis! Haha

Kämpa på! ????

• LeyasMamma
    basio skrev 2017-07-20 14:40:35 följande:

Åh, vad spännande Summerchild! Hoppas det flyter på nu och att det kommer igång ordentligt.

Jag fick hinnsvepning igår och idag har slemproppen lossnat så hoppas på lite action snart.

Se till att färdknäppa ordentligt nu ikväll, de funkade för oss!:)
  • Malimari

Och nu inte en enda sammandragning på flera timmar. Suck. Jag lär få vänta på denna bebis :D

• Summerchild

Det var segt här på bb. öppen 6cm och det hade gått 7 timmar. Dom ökade droppet tokmkt . Bebis hjärta sjönk till konstant 50 ungefär. Vi visste inte om det var nåt fel men tog oss någon minut att sen ringa på klockan. Dom kom i lugn ro. Till att hastigt hjälpa mig. Gör så å så. Allt i speedfart. Dom hade ju koll därute sa dom ju. ?

Dom stängde av dropp å allt gick åter till det normala. Nu har dom börjat om med dropp. Å går efter listan. Känner mig bekymrad. Jag själv mår rätt dåligt har 35.4 i temp lr vadå funkar tempen? Jag har huvudvärk. Yrslig. Och mår jätteilla. Där är vi nu. :(

• Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-20 21:06:53 följande:

Det var segt här på bb. öppen 6cm och det hade gått 7 timmar. Dom ökade droppet tokmkt . Bebis hjärta sjönk till konstant 50 ungefär. Vi visste inte om det var nåt fel men tog oss någon minut att sen ringa på klockan. Dom kom i lugn ro. Till att hastigt hjälpa mig. Gör så å så. Allt i speedfart. Dom hade ju koll därute sa dom ju. ?

Dom stängde av dropp å allt gick åter till det normala. Nu har dom börjat om med dropp. Å går efter listan. Känner mig bekymrad. Jag själv mår rätt dåligt har 35.4 i temp lr vadå funkar tempen? Jag har huvudvärk. Yrslig. Och mår jätteilla. Där är vi nu. :(

Åååh herre gud! Jag håller tummarna att allt ska gå bra. Men när dom tokhöjde droppet.. varför? Pga stress eller vad var anledningen om allt endå gick framåt?

Jaaa till mig har dom sagt att dom har tv apparater i deras rum så all personal har koll på bebisarnas hjärtljud. Hoppas det inte beror på stress = brist på koll :(

Jag skickar massor med lycka till nu!!!! Du fixar det här galant!!! Kämpa!
  • Joline84

Hoppas det går framåt för dig med förlossningen. Jobbigt att du mår så dåligt. Ligger du bra i socker, även om förlossningen tar många timmar?
    Läskigt att hjärtljuden sjönk så kraftigt. Tur att ni själva hade koll på det.
  • Treansresa

Hoppas du börjar må bättre och att det tar bra fart utan att hjärtljuden sjunker igen!
  • Bimbim79

Ännu en natt med rejäla jag får nog kalla det värkar, 6:e minut från kl 00-07 då ebbar de ut. Vandrat som en osalig ande i köket/ hallen hela natten. Med leksugen kattunge i hälarna som förvisso gav upp å somnade efter några timmar. Har kunnat sova nu på fm, fortfarande sammandragningar trots vila. Suck varför kan det inte bara dra igång?

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-20 23:53:26 följande:

Hoppas du börjar må bättre och att det tar bra fart utan att hjärtljuden sjunker igen!

Du var nära å skrev när han var född :)..

Elvin föddes 23.45 20/7 3740gr 51cm så sjukt liten..

38+0 mina andra var födda 38+3 4365gr flicka. 39+6 4475gr. Pojke 39+6 4785gr

Det med att hjärtat sjönk var det mest skrämmande för alla. Stängde av dropp å han blev normal i hjärtljuden. Men att dom hade stress råder ingen tvivel om. Dom lämnade mig flera ggr å länge. mina ben kunde inte röra sig pga eda... och han var nästan ute när dom rusa in till mig och ta emot honom. Då hade jag skrikit åt min kille att kalla på barnmorska. Innan hade huvudet glidit fram å tillbaka å då tyckte dom att dom kunde låta mig jobba själv ett tag å "träna" Lite... ja ja sen fick dom slutspurten i famnen. Som en säl ut. :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny