• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Malimari

Jag blev igångsatt med första barnet på bf pga havandeskapsförgiftning. Jag upplevde värkarna väldigt intensiva i jämfört med min "naturliga" förlossning med nummer två, men är ändå väldigt nöjd. Blev igångsatt med en ballongkateter som förs in i livmodertappen för att vidga den, sen ramlade den ut och de kunde ta vattnet. Därefter värkstimulerande dropp som successivt ökades i styrka. Tog ca 12 h från första värken jag kände av så det var rätt smidigt tycker jag.

• Any80
    Summerchild skrev 2017-07-21 13:11:28 följande:

Min nykomling riktigt liten för att vara den :)

Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm

Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)

Stort grattis
  • Leeandra

Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)

Vilken liten sötis! Grattis till lillgrabben, .
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-21 13:26:36 följande:

Ååååå grattis!!!! Så skönt att allt gick bra. Har tänkt på dig!! Ååå så gullig liten prins! Helt perfekt! Hade han inte kommit ut nu så hade han nog vägt runt 4000 vid bf

Så här i efterhand.. rekommenderar du igångsättning eller skulle du hellre ha väntat till det starta av sig själv? Tänkte smärt mässigt osv? Är skit nervös för min igångsättning på onsdag.. nästan så jag velar om jag ska avboka och vänta ut bebis trotts smärtan från ischias.

Hemskt endå att du lämnades själv sådär!! Jäkla stress inom förlossningen!! Den där bm med stor rastaknut på skallen.. var det hon du hade nu med? Tror jag vet vilken du menar.. är lite orolig att jag ska få en otrevlig bm.

Åå njut av din bebis!!! Massaa grattis från mig!

Jag rekommenderar igångsättning för att det hade kunnat bli värre alla symtom. Jag var väl inte helt redo men hade dom tagit hänsyn till det och låtit förlossningen ta tid hade inte det behövt bli så dramatiskt. Det har ju funkat bra tidigare.

Ja nu blev det blöjbyte :) dags
  • Joline84

Grattis!!
  • LeyasMamma

Grattis! Så fin han är! Skönt att han inte va superstor, en helt normalstor kille ju! Saga vägde ju bara 120gr mer och va lika lång :) läskigt att dom va iväg från er så mycket, tur att dom hann in!
  • LeyasMamma
    Bimbim79 skrev 2017-07-21 12:41:44 följande:

Ännu en natt med rejäla jag får nog kalla det värkar, 6:e minut från kl 00-07 då ebbar de ut. Vandrat som en osalig ande i köket/ hallen hela natten. Med leksugen kattunge i hälarna som förvisso gav upp å somnade efter några timmar. Har kunnat sova nu på fm, fortfarande sammandragningar trots vila. Suck varför kan det inte bara dra igång?

Åh vad jag lider med dig! Bara hoppas att din kropp förbereder sig massor nu så när de väl hoppar igång så är inte förloppet så långdraget :)
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-21 16:14:17 följande:

Här är lilla Saga :)

Söt liten saga :) vart bor hon frågar Elvin :) ?
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-21 16:24:14 följande:

Söt liten saga :) vart bor hon frågar Elvin :) ?

Hon bor i Skaraborg, utanför Skövde :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny