• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Grattis summerchild!!! Va skönt allt gick bra iaf! Olustigt när de inte har tid ordentligt, måste kännas utlämnande!

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-21 13:42:22 följande:
    Åååå så drygt!!! Håller tummarna att der snart startar. Positiva är ju att livmodern ialf övar då är det ju nära :) när är ditt bf eller går du på övertid nu?
    Enligt Rul 24/7, enligt ivf 20/7 nåväl känns som 2 månaders övertid då de andra kom i 38+
    Känner också att det är lite lurigt med dessa smygvärkar eller vad vi ska kalla dem. Vart ju öppen 6 när jag kom in med yngsta dottern för 9 år sedan, hade öppnats tyst, ren tur jag hann få smärtlindring då när det väl började göra ont blev det galet intensivt på 20 minuter. Utan edan hade hon varit ute efter 20-30 min, å det vet jag faktiskt inte om min snittade livmoder eller mitt underliv klarat av, nu hann jag få Eda som saktade ner det så det tog 4 timmar och jag kunde andas lite mellan värkarna. Vill inte hamna i det panik tillståndet jag fick då när jag inte fick luft pga smärtan, fick syrgas men det hjälper ju inte när det känns som man sitter fast i ett skruvstäd! Men men det kommer säkert igång, träningsvärk i magen har jag efter detta dygnet, molandet fortsätter och varierar i frekvens å styrka. Blev restaurang till middag idag, orkar inte ens tänka på att starta upp köket! Ligger mest å lyssnar på ljudbok och försöker hindra buskatten från att bita i sladdarna till hörlurarna!
  • basio
    Vet hur det känns skrev 2017-07-21 13:43:35 följande:

Bebis på gång kanske? Håller tummarna

Verkar tyvärr inte som det ... även om mer av slemproppen lossnade idag.
  • Vet hur det känns
    basio skrev 2017-07-21 18:39:57 följande:

Verkar tyvärr inte som det ... även om mer av slemproppen lossnade idag.

Suck.. men snart så har vi alla våra bebisar här!! Väldigt jobbigt nu på slutet.. sista dagarna.
  • Sladdis17

Bf+4 idag. Börjar bli riktigt tungt. Varje dag känns som en vecka. Och jag mår konstigt, trött och orkeslös och smått illamående. Har inget hänt under helgen ska jag ringa in och försöka få igångsättning, orkar inte mer. Foglossningar som gör att jag knappt kan röra mig.

• Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-07-21 15:52:21 följande:

Grattis till lille Elvin! Skönt att allt gick bra trots att ni behövde larma vilket jag tycker ni absolut borde sluppit.

Det är överbelastningen som gör problem. Ja man är inte värd mkt. Han kunde ha dött för deras nonchalans :(
  • Vet hur det känns
    Sladdis17 skrev 2017-07-21 19:18:03 följande:

Bf+4 idag. Börjar bli riktigt tungt. Varje dag känns som en vecka. Och jag mår konstigt, trött och orkeslös och smått illamående. Har inget hänt under helgen ska jag ringa in och försöka få igångsättning, orkar inte mer. Foglossningar som gör att jag knappt kan röra mig.

Kämpa på! Sista dagarna är jobbiga.. fick mina tjejer bf+3 och bf+4 och varje dag var hemsk.

Denna gång sätts jag igång (förhoppningsvis, beror på tappen ) 39+2 jag lider av foglossning och ischias.. ringde in till förlossningen 38+1 och fick komma in 38+2 och skulle då startas (men tappen var bakåtriktad) så jag fick vända hem.. och komma tillbaka 39+2 som är nu på onsdag. Är totalt slut och orkar inte vara gravid längre.. denna smärta gör mig galen
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-21 20:10:25 följande:

Det är överbelastningen som gör problem. Ja man är inte värd mkt. Han kunde ha dött för deras nonchalans :(

Jah gick faktiskt in på google och läste om dropp pp hjärtljuden.. och 50-60 slag/min och för många blev det katastrofsnitt då. Så du hade tur att han stabilisera sig snabbt.. var nära där!!

Det jag inte förstår är.. dom säger ju att bm har koll på hjärtljuden där inne i deras rum. Larm och grejer.. dom borde ju sett hans hjärtljud droppa! Usch att du blev lämnad så mycket!! Och vid krystningen också!! Var det många prickar (dom där blå/rosa) på tavlan?
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-21 20:10:25 följande:

Var det vid bm bytet som den nya personslen ökade droppet? Hade du dåliga värkar eller varför ökades droppet, om du vet?
  • Vet hur det känns
    LeyasMamma skrev 2017-07-21 16:14:17 följande:

Här är lilla Saga :)

Gud så söt!!!!!! Vilken pussmun!! Grattis till fina saga
Svar på tråden BF Juli 2017 ny