• Corn

Abort i v 14

Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.

• Svar på tråden Abort i v 14
  • Corn
    Liljekonvalj skrev 2016-12-23 18:19:20 följande:

Hej, hur har det gått för dig?

Hoppas du kan hitta någon ljuspunkt här i jul.

Men som sillanna sa, det finns hjälp!

Jag och min familj finns i Uppsala, om du bor i närheten och behöver hjälp med att passa din dotter eller stötta dig genom en graviditet så tveka inte att höra av dig.

Dett finns ingen som tvingar dig till abort utan du väljer. Och om du väljer att göra som du VILL- att föda barnet - så har du alla chanser att ge barnet det den behöver. Barn behöver inte perfekta föräldrar, barn behöver veta att de hör ihop med någon och att de är älskade. Det ger du redan ditt barn!

God jul!

Det går varken framåt eller bakåt. Jag börjar vara förtvivlad.
  • Anonym (Maia)
    smulpaj01 skrev 2016-12-22 16:49:17 följande:

Jag var i 5:e månaden innan jag visste. Tog 3 test under den tiden, alla visade felaktigt negativt. Alla togs på mödravården, tredje gången jag testade sa bm "snälla kom inte hit mer, du är inte gravid, berättade då att jag tagit test från Pressbyrån och från Apoteket kvällen innan som visat positivt.

Då gjordes ultraljud och jag var i 5:e månaden.

Hade mens hela tiden och inga direkta symtom, det var pojkvännen som tjatade på test.

När han erkände att han lurat mig förstod jag varför han tjatade på test hela tiden.

På vilket sätt hade han lurat dig? Tagit sönder kondomerna i smyg?
  • Liljekonvalj
    Corn skrev 2016-12-24 00:01:03 följande:

Det går varken framåt eller bakåt. Jag börjar vara förtvivlad.

Ja det är en väldigt tuff grej du går igenom. Men om ett år kommer du kunna se tillbaka och se att du vuxit i allt detta. Det är oftast de svåra perioderna som tar fram det fina i oss. Hur kliché det än låter.

Du vet var jag och min familj finns, om vi kan hjälpa dig rent praktiskt eller om du vill ha mer vägledning i din process (adoption eller hjälp med socialtjänst för att hitta en bra kontaktfamilj osv) så skicka mig ett pm.

Kolla också på www.livlinan.nu det är en organisation som finns för tjejer som går igenom en tuff graviditet och som funderar på abort. De kanske kan ge dig bättre vägledning än här på FL och du kan ringa anonymt till dem om du vill. Eller så kan man bara läsa på deras hemsida.

Kram och all styrka till dig!
  • Anonym (eller,)
    Anonym (mamma) skrev 2016-12-22 16:34:11 följande:
    Okej! Ja har man mens som vanligt så tänker man ju inte en sekund på att man skulle vara med barn.
    Eller tvärtom, jag blev gravid trots att jag åt minipiller. Med minipiller fick jag ingen mens normalt, så utebliven mens var liksom inget tecken på graviditet för mig. Hade lite molvärk, men var inget jag riktigt funderade över eftersom jag ibland brukade på PMS liknande symptom någon gång i måndan trots avsaknad av mens. 
  • Anonym (Maia)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-12-22 13:32:36 följande:

OM du beslutar dig för abort så är ju en tanke såhär. Du tar första tabletterna på julafton, firar jul hos din mamma, lämnar dottern där och åker till sjukhus på juldan.

Juldagen har de absolut inte öppet på abort mottagningen.

De har öppet måndag-fredag.
  • Anonym (Maia)
    Anonym (mamma) skrev 2016-12-22 13:11:19 följande:

Hur är det när man ska göra sen abort, får man göra den direkt eller är det väntetid? Hur länge isf? Jag tänker på hur det blir när man drabbas av cancer.......man vill ju liksom bort med det NU och inte om en vecka eller två! Ingen jämförelse i övrigt men ni fattar hur jag menar.

Man får göra den så snart det finns möjlighet.

Väntetid kan det vara. En vecka får man räkna med att det kan ta.

Första tabletten får man ju inte ta hemma, utan den måste tas i närvaro av en barnmorska.

Det kan bli problem om själva aborten är på en måndag eller tisdag, med tanke på att det är helg dagarna innan, och då har abort mottagningen stängt.

I mitt fall så fick jag gå till gynakuten och ta första tabletten där, en söndag.
  • Corn

Spenderat julafton ensam med min dotter. Funderat och känt efter. Funderat och tänkt. Vilat, gosat med min underbara ettåring. Tänkt och tänkt.
    Jag har testat mig själv. Jag skrev två lappar. Drog ena och fick "behålla", jag kände mig orolig. Jag drog den andra lappen: "abort". Jag började gråta rätt ut direkt.

Jag.... behåller mitt barn. Jag får klara det ensam den här gången också.

• Anonym (Kvinnan)
    Corn skrev 2016-12-24 19:49:12 följande:

Spenderat julafton ensam med min dotter. Funderat och känt efter. Funderat och tänkt. Vilat, gosat med min underbara ettåring. Tänkt och tänkt.

Jag har testat mig själv. Jag skrev två lappar. Drog ena och fick "behålla", jag kände mig orolig. Jag drog den andra lappen: "abort". Jag började gråta rätt ut direkt.

Tycker att det är bra beslut,även fast det blir tufft.Men då slipper du oroa dig att må dåligt av en abort ,som du egentligen inte ville göra.kram
  • Liljekonvalj

Du kommer klara det, stort lycka till. Vad skönt för dig att du bestämt dig nu!

Kram
  • Sillanna

Du kommer klara det här! Och tveka inte att höra av dig om du behöver stöd eller hjälp på något vis. Lova det!
  • Corn
    Anonym (Kvinnan) skrev 2016-12-24 22:02:06 följande:
    Tycker att det är bra beslut,även fast det blir tufft.Men då slipper du oroa dig att må dåligt av en abort ,som du egentligen inte ville göra.kram
    Ja.... nu släpper jag det där. Nu gäller det att berätta det för pappan bara, eftersom att jag sa att jag skulle göra abort.
Svar på tråden Abort i v 14