• Corn

Abort i v 14

Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.

• Svar på tråden Abort i v 14
  • Påven Johanna II
    Corn skrev 2016-12-20 12:24:43 följande:
    Men det finns inget att prata om. Även om jag pratar med kuratorn (som jag har tid till imorgon ang abort) så kommer det inte leda nånstans. Jag måste göra abort och oavsett vem jag pratar med eller vad vi pratar om blir utgången densamma. Jag ger upp för min dotters skull.
    Jag tror att det är just sådana tankar som du kan få hjälp att bringa reda i faktiskt.
  • Corn
    Påven Johanna II skrev 2016-12-20 12:37:00 följande:
    Jag tror att det är just sådana tankar som du kan få hjälp att bringa reda i faktiskt.
    Det tror jag inte. Jag vill inte ens prata med nån utan bara få en tid till att påbörja den här skiten.
  • Påven Johanna II
    Corn skrev 2016-12-20 12:40:56 följande:
    Det tror jag inte. Jag vill inte ens prata med nån utan bara få en tid till att påbörja den här skiten.
    Vad jag kan se av utvecklingen i den tråd du först skapade så känner du dig hetsad till att göra en abort. Du kanske själv också förstås känner oro inför att ha två barn med de förutsättningar som just nu råder, men eftersom du hela tiden har skrivit att du inte vill göra abort så tror jag ändå att det skulle vara väldigt olyckligt för dig om du väljer bort möjligheten att få prata om detta. Jag hoppas att du ändå när du kommer dit känner värdet av att i lugn och ro få prata igenom situationen i en helt annan inramning och med en människa som har lite andra erfarenheter och annan kompentens än de som valt att svara dig här på Familjeliv.
  • Corn
    Påven Johanna II skrev 2016-12-20 12:45:00 följande:
    Vad jag kan se av utvecklingen i den tråd du först skapade så känner du dig hetsad till att göra en abort. Du kanske själv också förstås känner oro inför att ha två barn med de förutsättningar som just nu råder, men eftersom du hela tiden har skrivit att du inte vill göra abort så tror jag ändå att det skulle vara väldigt olyckligt för dig om du väljer bort möjligheten att få prata om detta. Jag hoppas att du ändå när du kommer dit känner värdet av att i lugn och ro få prata igenom situationen i en helt annan inramning och med en människa som har lite andra erfarenheter och annan kompentens än de som valt att svara dig här på Familjeliv.
    Vill inte göra abort. Hade aldrig gjort KUB annars.
    Men men,
  • smulpaj01
    Corn skrev 2016-12-20 12:50:55 följande:
    Men men,
    Du verkar känna väldigt starkt för att behålla så jag tycker du ska prata om det hos kuratorn, inte abort.
    Tänk på att alla (?) som behåller sina barn ångrar sig inte, men de som väljer abort trots att de är osäkra kan ångra sig rejält.

Med hjälp och stöd klarar du detta! Du är inte den första ensamstående 2 barns mamman i 20 års åldern!
  • Påven Johanna II
    Corn skrev 2016-12-20 12:50:55 följande:
    Men men,
    Nej, jag vet att du inte vill det. Det är väl jättebra att du då ventilerar din situation med någon vettig människa som kan hjälpa dig att bena upp de svårigheter som du nu tycks känna tornat upp sig. Det finns en hel del stöd att få för ensamstående unga ett-, två- flerbarnsföräldrar.
  • Corn
    smulpaj01 skrev 2016-12-20 12:54:11 följande:
    Du verkar känna väldigt starkt för att behålla så jag tycker du ska prata om det hos kuratorn, inte abort.
    Tänk på att alla (?) som behåller sina barn ångrar sig inte, men de som väljer abort trots att de är osäkra kan ångra sig rejält.

Med hjälp och stöd klarar du detta! Du är inte den första ensamstående 2 barns mamman i 20 års åldern!
    Men jag har ingen hjälp eller stöd om jag behåller.
    Och är tydligen någon att skratta åt i sådana fall.
  • Liljekonvalj

Vad tufft för dig TS!

All styrka till dig. Kaoset brukar stilla sig efter en tid, men det är hemskt när man är mitt i det.

Innan du bestämmer helt så ställ dig frågan, vilket beslut kommer du vara nöjd med om 2 år?

Det är oerhört jobbigt att behöva ställas inför att välja abort, men det finns alternativ. Om man inte har det stöd och den kraft som behövs så finns det så många ofrivilligt barnlösa par som längtar efter att få adoptera en liten. På det sättet ger du barnet en möjlighet till liv, du ger en enorm gåva till ett annat par och du själv kan leva med sinnesro om du inte vill abortera.

Adoption av svenska barn är inte vanligt, men det händer. Jag är socionom och har kontakter så jag kan hjälpa dig om du skulle vilja.

Lycka till, hoppas du landar i ett beslut som ger dig sinnesro.

Kram!

• Corn
    Liljekonvalj skrev 2016-12-20 13:09:53 följande:

Vad tufft för dig TS!

All styrka till dig. Kaoset brukar stilla sig efter en tid, men det är hemskt när man är mitt i det.

Innan du bestämmer helt så ställ dig frågan, vilket beslut kommer du vara nöjd med om 2 år?

Det är oerhört jobbigt att behöva ställas inför att välja abort, men det finns alternativ. Om man inte har det stöd och den kraft som behövs så finns det så många ofrivilligt barnlösa par som längtar efter att få adoptera en liten. På det sättet ger du barnet en möjlighet till liv, du ger en enorm gåva till ett annat par och du själv kan leva med sinnesro om du inte vill abortera.

Adoption av svenska barn är inte vanligt, men det händer. Jag är socionom och har kontakter så jag kan hjälpa dig om du skulle vilja.

Kram!

Tack. Hur gpr adoptioner till inom Sverige? Jag tänker bara på fosterhem och barn som slussas hit och dit....
  • smulpaj01
    Liljekonvalj skrev 2016-12-20 13:09:53 följande:

Vad tufft för dig TS!

Kram!

Råder INTE till detta. Min väninna födde barn som ung (jag och pappan var med på förlossningen). Hon blev "tvingad" av sina föräldrar att adoptera bort barnet och hon har ångrat det beslutet VARJE DAG sedan dess.
    Hon firar sonens födelsedag varje år och kunde inte få fler barn sedan dess.
    Fortfarande kan hon titta på män i sonens ålder och undra om det är han. I början var det nästan sjukligt.

Nej, jag tror abort är ett lättare beslut att leva med. Min väninna kommer ALDRIG bli hel mentalt igen, detta var 25 år sedan!
Svar på tråden Abort i v 14