• Corn

Abort i v 14

Om jag gör abort i v 14, finns det nån chans att få bli sövd? Jag vill inte göra aborten så vill inte vara vid medvetande när den sker.

• Svar på tråden Abort i v 14
  • Anonym (A)
    Corn skrev 2016-12-19 13:08:19 följande:

Pappan missbrukar och har sagt upp kontakten helt med oss nu oga detta. Vi har redan ett barn och ja, folk säger jag är dum i huvudet, både irl och här inne,

Du är inte dum i huvudet, jag tycker verkligen du ska prata med någon innan du gör något du kanske kommer att att ångra. Det verkar inte alls som att du vill göra den här aborten. Jag förstår att man inte vill utsätta ett barn för en missbrukande förälder, men det kanske finns andra vägar för dig och dina barn. Snälla, be att få prata med någon.
  • Anonym (Anna)

Pappan missbrukar och har sagt upp kontakten helt med oss nu oga detta. Vi har redan ett barn och ja, folk säger jag är dum i huvudet, både irl och här inne,

Åh, stackars dig. Du är inte dum, du tänker på dig själv och det barn du redan har. Gå och samtala om det!
  • Anonym (Bm)

Lyssna inte på det. Ibland behöver man ta beslut som är jobbiga. Tycker ändå att du verkligen verkligen ska tänka ett varv till. Vill du fortsätta med din man trots missbruk? Skulle du klara av att vara ensamstående mamma?

Du är verkligen inte dum i huvudet. Dock tror jag att risken är stor att du kommer må mycket dåligt psykiskt om du gör detta fast du egentligen inte vill. Och det kommer inte bli lättare för att du blir sövd.

Tänk dig noga för. Vad är det värsta som kan hända? Att du behåller syskonet till ditt barn och blir ensam med två?

Usch så svårt.. Jag hoppas det löser sig till det bästa för dig.
  • Anonym (Var stark!)
    Jag tycker synd om dig. Men mitt instinktiva råd till dig är att inte göra abort. Det kommer följa med dig hela livet om det är något du innerst inne inte vill göra. Behåll barnet och SKIT I pappan. Du kan fixa det på egen hand, var stark bara. Vem vet? Du kanske hittar en underbar man som blir en fantastisk fadersfigur åt barnen en dag? Du vet aldrig vad morgondagen har att ge dig. Var snäll, älska dig själv, var stark och jobba hårt så blir ALLT alltid bra i slutändan.
  • Anonym (Bm)
    Corn skrev 2016-12-19 13:09:29 följande:

Föda fram det.... känns meningslöst då.

Kan man adoptera bort barn i Sverige?

Jo visst kan man men personligen skulle jag se det som så mycket svårare än en abort.

Hur ser din situation ut? Klarar du dig själv ekonomiskt?
  • Corn

Så säger inte folk i min andra tråd.
    Och antar att dom har rätt.

Varför vill man inte skrapa et större foster? Jag vill inte vara vaken. Jag vill bara ha det över. Och hur är det nu innan jul...

• Corn
    Anonym (Bm) skrev 2016-12-19 13:16:34 följande:
    Jo visst kan man men personligen skulle jag se det som så mycket svårare än en abort.

Hur ser din situation ut? Klarar du dig själv ekonomiskt?
    Han kommer och går.... håller sig undan när han är påverkad. Veckor i sträck. Sa jag var gravid igen och han sa hej på.

Nä... jag är 20. Mammaledig än... sen vet jag inte.
  • Anonym (A)

Jag läste nu din andra tråd, och det verkar som att du tagit beslutet om abort baserat på vad andra tycker. Jag tycker du ska följa din grundkänsla. Pappan må vara en bra pappa när han väl är på plats och nykter, men det är ingen stabil fadersgestalt för din dotter.

Står valet mellan att ha 2 barn ensam, eller 1 barn med en opålitlig pappa, så låter valet med 2 barn mycket bättre. Förhoppningsvis hittar du en stabilare man att dela ditt liv med i framtiden, även om du känner dig otroligt ensam nu.

Andra människor som inte lever ditt liv kan omöjligt veta vad som är bäst för dig.

• Anonym (Var stark!)
    Corn skrev 2016-12-19 13:18:05 följande:

Så säger inte folk i min andra tråd.
    Och antar att dom har rätt.

Varför vill man inte skrapa et större foster? Jag vill inte vara vaken. Jag vill bara ha det över. Och hur är det nu innan jul...

Men STRUNTA i vad folk här på FL säger. Vad vet de om dig och ditt liv? Vad säger din magkänsla? Vad säger ditt hjärta? Vad säger ditt förnuft? Stå på dig och skit i alla andra, både här på FL och IRL
  • Anonym (Var stark!)
    Corn skrev 2016-12-19 13:19:43 följande:
    Han kommer och går.... håller sig undan när han är påverkad. Veckor i sträck. Sa jag var gravid igen och han sa hej på.

Nä... jag är 20. Mammaledig än... sen vet jag inte.
    Ditcha honom helt. Han är inte bra för dig eller för ditt nuvarande barn, en sån som honom ska du inte ha i ditt liv öht. Behåll ditt barn, och gör ditt bästa för att ge dina barn ett bra liv - utan honom.
Svar på tråden Abort i v 14