• Rosenblad

    Bim 16-20 januari

    Dör av denna väntan..Varje stund jag inte har tankar i jobb eller typ ett samtal med någon så tänker jag på att jag måste testa mig snart! Räknar ner dagarna och kommer nog börja testa mig alldeles för tidigt men känns som jag behöver det. Har ett stort lager av stickor så jag kan få gå loss hehe..

  • Rosenblad

    Tog ett test idag, alldeles för tidigt men vill ju bara se något! Testet jag tog va lite knasigt, det va upphöjt precis där strecket ska va så för en sekund trodde jag att det var två streck. Tog världens största andetag men insåg snabbt att det var bara testet som var lite defekt.

    Så nu har jag upplevt ett pluss för en sekund haha.. shit asså.. är på försök 16 så förväntar mig egentligen inget och vi ska på utredning nästa vecka men den lilla sekunden trodde jag att vi lyckats. Ska fortsätta ta test nu varje morgon även om det är tidigt, BIM på Torsdag ungefär. Har mellan 25-32 dagar men oftast 28-29. Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!

  • Rosenblad
    Villjusågärna skrev 2017-01-13 18:12:16 följande:

    Håller tummarna! Min syster plussade en vecka innan dom hade tid för utredning :)


    Åh vilken känsla :) Jag sa det till min sambo, att jag hoppas vi får ett positivt test nästa vecka innan vår tid så jag kan boka av den :)
  • Rosenblad

    Förresten är det någon mer än jag som brukar kolla på förlossningsprogram? Jag kollar flera avsnitt i rad på play varje helg och bara sitter och gråter, hur de kämpar och glädjen när bebisen kommer ut frisk och fin. Åh vill så gärna få uppleva de någonting :(

  • Rosenblad
    Skoovde skrev 2017-01-14 07:11:58 följande:

    JAG GÖR!! Åh herregud de är så himla fint och mysigt och bara sitta och kolla när alla goa bebisar kommer till världen. Trodde knappt att de va någon mer än jag som gjorde!! Haha. Min sambo tycker jag är väldigt underlig för han tycker de är lite äckligt... samt mina vänner tycker jag är helknäpp!! Jag skulle göra vad som helst för att få uppleva det snarast! :)


    Haha min sambo tyckte också det var lite konstigt i början men nu vet han att jag är helt inne i graviditet,barn..ja allt som har med barn att göra så han ser bara till att inte kolla på det :)

    Ja tänk att få uppleva den känslan att se sitt barn för första gången..hoppas det händer detta året!!
  • Rosenblad

    Igår kväll börja molvärk komma och idag har jag haft som början till mensvärk hela dan, och brösten ömmar.. Detta känns inte bra, eftersom det är mens symptom, som dock kan va liknande grav symptom men förknippar det ju med mens. Känns som att mensen kommer komma nästa vecka, kanske tidigare än BIM som är på Onsdag.

    Tog ett test imorse som ser ut som ett svagt svagt streck men man måste anstränga sig och har fått liknande förut utan att va gravid. Blir att testa igen imorgon. Ååhh snälla vill inte ha mens :((((((((((

  • Rosenblad

    Neg test imorse men kom på att jag hade sen äl därför så flyttas ju min BIM fram. Hade äl den 7e, så de va bara en vecka sen äl igår. Det känns bra på något sätt med tanke på min molvärk jag haft nu i tre dagar, kanske är det symptom då och inte början på mens. Med tanke på att om ägget har fäst så gör det de lite mindre än en vecka efter äl och det vore alltså för några dagar sen och då är det troligtvis inte molvärk för att mensen kommer snart för det bör den inte göra.

    Alltså måste jag vänta ännu några dagar.. och är ännu tidigare med att testa än vad jag tänkte, och jag var redan ute tidigt. Så jag fortsätter testa varje dag men förväntar mig inget positivt såhär tidigt endå men måste testa för att stilla tankarna lite. Vi fick till det varje dag runt äl med hjälp av en plastspruta för mannen har prestationsångest och detta funkar jätte bra, fick tipset på FL :) Så det känns som vi borde ha en lite större chans än de senare månaderna då vi knappt fått till det. Men samtidigt är vi på försök 16 så hoppet har lämnat oss lite. Men alltså tänk att få ett pluss denna månad och få ett litet Oktober barn, och äntligen få fira en jul med en liten bebis.. det har varit min dröm två jular nu. Har verkligen kännt att något saknas då. Åååhhh jag vill så gärna gå med i Oktober tråden för de som väntar barn då. Läser alltid de trådarna med aldrig fått skriva något. Snälla snälla vill få ett pluss!!!!!!!!!!!!

    Ursäkta att jag skrev en bok här men behövde skriva av mig lite :)

  • Rosenblad
    kenzie87 skrev 2017-01-15 12:17:07 följande:

    Nu är där ingen tvekan längre, efter 2 år, ett ma och ett mf är det äntligen vår tur, hoppas att liten håller sig kvar denna gången! Gud det känns så overkligt! :D


    Åh va kul att se någon som försökt så länge lyckas, Grattis!
  • Rosenblad

    Ingen mens ännu.. däremot molvärk flera dagar och väldigt stark värk, likaså idag. Går bara och väntar på mensen nu och precis som alla tidigare månader är alla toabesök nervösa tills man sett om där är blod eller inte. Inga positiva test än heller. Är kissigare än vanligt men det kan lika gärna ha med mensen att göra.

    Återstår att se om denna veckan slutat i glädje eller tårar!

  • Rosenblad
    Villjusågärna skrev 2017-01-17 18:04:27 följande:

    Samma här :p när var det du hade bim?


    Ungefär den 19e men hade äl på dag 18 så troligen lite senare men testar redan nu och min mens skiljer sig alltid några dagar så kan lila gärna få mensen nu.

    Usch gillar inte att ha denna värken för man blir ju påmind om att mensen kan komma när som helst! Och min sambo ber mig slappna av och inte tänka på de hela tiden men det är ju omöjligt när man hela tiden har värk som påminner om att det snart är dags för mens. Fast mens vill vi inte ha :)
  • Rosenblad

    Ingen mens i sikte än.. värken som jag hade i helgen och i Måndags har inte synts till idag. Brösten är fortfarande ömma. Var på VUL igår eftersom vi har börjat en utredning och allting såg fint ut, fick se mina ägg i äggstockarna. Och såg även att jag haft ägglossning men inget mer än så. Fick tillbaka lite värk efter besöket men idag är det borta igen. Dag 28 idag, väntar bara på antingen mens eller ett positivt test. Tiden går såå långsamt, har haft mens på dag 32 förut så den kan fortfarande bara va sen. Men alltså det är dags för ett pluss nu tycker jag :/ tom läkaren fråga varför vi inte sökt hjälp tidigare och jag bara kände att ja varför gjorde vi inte de? :( Trodde nånstans att vi skulle lyckas på egen hand men ja..nu har vi börjat utredningen iallafall :)

    Väntar på fler pluss här i tråden!! :)

  • Rosenblad
    royce skrev 2017-01-18 13:30:37 följande:

    Vad skönt att kunna se att ägglossningen fungerar! Konstigt av läkaren att fråga så tycker jag, man vill ju gärna utgå från att det ska lösa sig naturligt, precis som du säger.

    Min cykel brukar också variera mellan 28-32 dagar så förstår verkligen känslan av att vänta ut typ 5 dagar BIM, inte kul.

    Håller tummarna att du får plussa snart!


    Ja det var väldigt skönt, har ju grubblat mycket över vad som kan va fel. Men väntar svar för blodproverna jag lämna också så kanske är det något annat.

    Aa lite konstigt va det, de vill ju man ska vänta i ett år minst innan man söker hjälp och vi är ju ett bra tag över de men tänkte mer att de kommenterar om man söker hjälp för tidigt, inte sent.

    Man får ju också en tanke när mensen dröjer att kanske har man lyckats denna gång, men sen kommer den sista dagen, sjukt störigt och jobbigt! Varje dag går ju så långsamt och om man endå ska få mensen kan den komma direkt så man kan släppa tanken och vänta på nästa ägglossning istället.

    Desamma till dig! När har du BIM?
  • Rosenblad
    Villjusågärna skrev 2017-01-18 17:27:44 följande:

    Bim idag och väntar in mensen.. känns som den kan komma när som.. försöker att inse att jag inte är gravid. Har ju testat o det är neg så borde ju inse faktum men det är svårt :(


    Försöker också inse att jag inte är gravid..fick nyss en orange flytning så förväntar mig mens kommande dagar. Denna känslan alltså, man bygger ju upp ett hopp inför BIM om att kanske lyckades man denna gång men ser dåligt ut för denna månad :( Men än har vi inte fått mensen så någon liten chans finns det kanske.
  • Rosenblad

    Ville bara skriva att min mens kom den 19e.. Blir försök 17 nästa gång och tanken på att vi ska lyckas utan hjälp lämnade nu mig. Vi hade "sex" med spruta en vecka i streck och två gånger på Äl dagen. Men det blev inget.. Varit på vårt första möte för utredning förra veckan iallafall. Väntar på svar för våra tester och hoppas de hittar felet. Återstår att se hur pass snabbt de kan hjälpa oss och om det kanske kan bli en sen 2017 bebis eller om det blir 2018 istället. Nånting säger mig att ivf kommer bli vår lösning. Och till det är det väntetid så ja.. Glad att vi börjat vår utredning men ledsen att vi hållt på så länge utan framgång. Vill nu bara att tiden ska gå snabbt så vi kan få svaren från proverna och fortsätta utredningen. :(

Svar på tråden Bim 16-20 januari