Er nyårsmeny?
Nu är jag trött på julmat och har börjat tänka på nyårsmat istället!
Vad står på menyn hos er?
Nu är jag trött på julmat och har börjat tänka på nyårsmat istället!
Vad står på menyn hos er?
Förrätt? Ge gärna förslag som passar till lammet.
Huvudrätt - Lammstek, potatisgratäng, grönsaker inte bestämda, funderar på typ wokade mini-morötter eller sparris.
Efterrätt - Inlagda frukter med glass. Lite lättare efter den tyngre huvudrätten.
Senare ost och kex på bordet. Vin, öl och en del drinkar samt cava.
Jag och min sambo och vi får två till sex gäster till nyår.
Har testlagat mina heta vitlöksräkor och kan nu inte vänta tills nyår då jag kan äta mer av dem
Riktigt taggad!
Ett litet problem är bara att jag ännu inte köpt kött till huvudrätten
Tips på vart man hittar bästa fläskfilén imorgon? Icke-frusen, svensk. Annars blir det motvilligt katastrofdyr oxfilé...
Det blir bara sambon och jag. Det blir en god bit kött, vad vet jag inte. Troligen hasselbackspotatis och sallad. Det äter vi ganska tidigt. Senare blir det en laxbakelse som butiken gör. Efterrätt har jag ingen aning om. Men jag har mängder av egenplockade lösfrysta blåbär i frysen tips?
Det blir bara sambon och jag. Det blir en god bit kött, vad vet jag inte. Troligen hasselbackspotatis och sallad. Det äter vi ganska tidigt. Senare blir det en laxbakelse som butiken gör. Efterrätt har jag ingen aning om. Men jag har mängder av egenplockade lösfrysta blåbär i frysen tips?
Har testlagat mina heta vitlöksräkor och kan nu inte vänta tills nyår då jag kan äta mer av dem ![]()
Riktigt taggad!
Ett litet problem är bara att jag ännu inte köpt kött till huvudrätten ![]()
Tips på vart man hittar bästa fläskfilén imorgon? Icke-frusen, svensk. Annars blir det motvilligt katastrofdyr oxfilé...
Det blir en buffé (barn och kräsna och allergiska gäster).
Potatisgratäng, kikärtsbiffar, rödbetssallad med feta, smördegspiroger med goda ostar, lins/avokado-sallad, blomkålsbollar i chilisås och nåt mer som jag inte minns nu.
Till efterrätt: glasstårta av sockerkaka och hemgjord vaniljglass toppad med varma kaneläppelskivor.
Nu har vi äntligen bestämt oss och handlat! Men tyvärr är gästerna ev sjuka
I alla fall blir det:
Fisksoppa med hembakad baguette
Grillad baconlindad fläskfilé fylld med vitlök och örter, potatisgratäng och svampsås
Riktig chokladkaka, grädde och färska bär
Ostbricka med hemmagjort fröknäcke
Det blir en buffé (barn och kräsna och allergiska gäster).
Potatisgratäng, kikärtsbiffar, rödbetssallad med feta, smördegspiroger med goda ostar, lins/avokado-sallad, blomkålsbollar i chilisås och nåt mer som jag inte minns nu.
Till efterrätt: glasstårta av sockerkaka och hemgjord vaniljglass toppad med varma kaneläppelskivor.