• S a n n a

Bf september följas åt? Sthlm

Hej

Alltid kul att prata med andra i samma sits

Sista mensen va 30/11 pulsade först idag. För tre dagar sen visade sig inget. Tror testet va dåligt

• Svar på tråden Bf september följas åt? Sthlm
  • Mamma91a
    Widdy skrev 2017-01-03 12:21:51 följande:

Hoppar på även denna tråd. beräknad 7/9 :) ja man e minst sagt nervös för att det inte ska gå bra, känns lite för bra för att vara sant! 

Grattis :)
    Ja nervös är förnamnet. Ringde mvc idag men det känns fortfarande overkligt :( man är så rädd för missfall
  • S a n n a

Jag ordnar gärna en fb grupp. Väntar fjärde barnet Går det att skicka sitt namn till mig här så jag kan ordna en grupp

• prettybeatp

Hej!
    Jag hoppar också på denna tråd, bor i sthlm och plussade igår och är beräknad till 4/9 enligt uträkning.. Känns helt overkligt, det är vårt första barn, så många frågor snurrar i huvudet. Jag kan tänka mig att gå med i fb-grupp så länge den är hemlig :)

och grattis till er alla för ert plus! :)

• Mamma91a
    S a n n a skrev 2017-01-03 16:24:49 följande:

Jag ordnar gärna en fb grupp. Väntar fjärde barnet Går det att skicka sitt namn till mig här så jag kan ordna en grupp

Jag har skickat :)
  • Lincha77
    Hej på er alla och STORT grattis till era plus! Själv plussade jag 30/12 så BF 7/9 :) Men måste bara fråga, hur mycket graviditetssymptom har ni? Jag har knappt några, ömma bröst och molvärk i magen till och från men inget annat?? Man blir ju orolig när man knappt känner av det men det kanske är för tidigt? 4+6 idag. 
  • bamboobaby
    Lincha77 skrev 2017-01-04 09:51:26 följande:

Hej på er alla och STORT grattis till era plus! Själv plussade jag 30/12 så BF 7/9 :) Men måste bara fråga, hur mycket graviditetssymptom har ni? Jag har knappt några, ömma bröst och molvärk i magen till och från men inget annat?? Man blir ju orolig när man knappt känner av det men det kanske är för tidigt? 4+6 idag. 

Samma här 5+2 men börjar få lätt illamående eller lätt sjösjuka nu titt som tätt. Med mitt första barn hade jag nästan inga symtom och med andra kom det i v 7 med besked så jag tror det är normalt :) hoppas på det iaf då jag väldigt gärna vill ha den här tredje knodden
  • Mediamamman

Bor i Uppsala men är i Stockholm en del så är gärna med om jag får :D

Tog ett test på nyårsafton och ja, det är en liten hoppsan! Min sambo är inte sugen alls på en till som han känner just nu så det är väldigt mycket trassel i hjärnan hos mig just nu. Men i grund och botten är han bara orolig över pengar, att fördela uppmärksamheten till tre barn osv. Vi är uppe hos hans föräldrar i norrland också så vi har knappt tid att prata för vi far runt och hälsar på diverse släktingar hela dagarna. Men på fredag åker vi hem igen. 

Sen vet jag inte hur långt gången jag är då min mens varit super konstig de senaste två månaderna. Så om det berott på graviditet eller ej vette katten. Men baserat på senaste mensen så är jag i 4+6 idag i alla fall. Tog som sagt strecket på nyårsafton och då var mensen 3 dagar sen, strecket ploppade fram på en gång.

Social media influencer, småbarnsförälder och företagare
  • Soe89

Hej och Grattis till er! Hoppar med i denna tråd, bor i Täby. Plussade på julafton och BF den 1/9. Det blir andra barnet och lillan som jag är föräldraledig med nu är 10 mån så blir tätt mellan syskonen om allt går vägen nu. Hinner inte ens tillbaka till jobbet mellan! :)
    Är gärna med i FB-grupp ifall ngn fixat :)

• bamboobaby
    Mediamamman skrev 2017-01-04 10:43:44 följande:

Bor i Uppsala men är i Stockholm en del så är gärna med om jag får :D

Tog ett test på nyårsafton och ja, det är en liten hoppsan! Min sambo är inte sugen alls på en till som han känner just nu så det är väldigt mycket trassel i hjärnan hos mig just nu. Men i grund och botten är han bara orolig över pengar, att fördela uppmärksamheten till tre barn osv. Vi är uppe hos hans föräldrar i norrland också så vi har knappt tid att prata för vi far runt och hälsar på diverse släktingar hela dagarna. Men på fredag åker vi hem igen. 

Sen vet jag inte hur långt gången jag är då min mens varit super konstig de senaste två månaderna. Så om det berott på graviditet eller ej vette katten. Men baserat på senaste mensen så är jag i 4+6 idag i alla fall. Tog som sagt strecket på nyårsafton och då var mensen 3 dagar sen, strecket ploppade fram på en gång.

Social media influencer, småbarnsförälder och företagare
    Hej Mediamamman! Dig känner jag ingen från insta :) Vi har stött på varandra där och uppskattat ditt raka sätt ärlighet många gånger.

Tuff sits att sitta i och kanske är det bra att ni är bortresta så ni kan fundera och låta det sjunka in lite på varsitt håll innan ni tar diskussionen. Hoppas ni snart kommit fram till ett gemensamt beslut som båda är nöjda med.
  • Mediamamman
    bamboobaby skrev 2017-01-04 14:20:04 följande:
    Hej Mediamamman! Dig känner jag ingen från insta :) Vi har stött på varandra där och uppskattat ditt raka sätt ärlighet många gånger.

Tuff sits att sitta i och kanske är det bra att ni är bortresta så ni kan fundera och låta det sjunka in lite på varsitt håll innan ni tar diskussionen. Hoppas ni snart kommit fram till ett gemensamt beslut som båda är nöjda med.
    Jaha vad roligt! ???? vad heter du där?
    Ja jag tror också det kan va lite bra att det får sjunka in. Jag är mer för att behålla men vill att vi ska vara överens!
Svar på tråden Bf september följas åt? Sthlm