• Mjölk

40+ barn 2017?

Hej på er! Jag är 41 o blir 42 i februari. Ska försöka få ett andra barn tillsammans med en homosexuell man. Min son är snart 11. Det var inga problem med att bli gravid sist men nu är jag ju 11 år äldre...

Gjorde inseminering 26:e dec o fick utslag på äl-test den 27:e så hoppas nu!

• Svar på tråden 40+ barn 2017?
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-05 17:55:06 följande:

Tror också det är pergon för det är väl tidigt att känna såhär. Just molandet är besvärligt nu men samtidigt känns det bra för det kan ju bero på att äggstockarna jobbar på med att flytta ett ev. ägg ner till livmodern :)

Testar du imorgon får du höra av dig och berätta, hoppas på ett + :)

Ja, det visar ju på aktivitet! Bra!!! Men man vet ju aldrig. ????

Tror jag testar imorgon, kan nog inte hålla mig.

Kram
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-05 18:26:38 följande:
    Ja, det visar ju på aktivitet! Bra!!! Men man vet ju aldrig. ????

Tror jag testar imorgon, kan nog inte hålla mig.

Kram
    Nu är jag nyfiken, har du testat? :) Hoppas och håller tummarna för att du ser ett + om du testat! Kramar
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-06 09:03:24 följande:

Nu är jag nyfiken, har du testat? :) Hoppas och håller tummarna för att du ser ett + om du testat! Kramar

Hej! Vaknade kl 6 o var kissnödig så gjorde testet då vilket var negativt. Blä! Nåja, nu inbillar jag mig också att mensen är på väg. Men får se. Väntar till bim nu.
  • HoppasPåEnTill

Hej.

Jag hoppar in här om det är ok.

Har fyllt 40 och försöker att bli gravid med en privat donator. Har försökt i 4 cykler. Började med Pergotime förra månaden.

Just nu är jag på cd6 och bara väntar.

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 09:57:17 följande:
    Hej! Vaknade kl 6 o var kissnödig så gjorde testet då vilket var negativt. Blä! Nåja, nu inbillar jag mig också att mensen är på väg. Men får se. Väntar till bim nu.
    Trist :( Du är väl på BIM -5 nu så det är ju tidigt, ge inte upp, chansen finns kvar :)
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-06 10:07:59 följande:

Trist :( Du är väl på BIM -5 nu så det är ju tidigt, ge inte upp, chansen finns kvar :)

Jo trist och ja tidigt. Chansen finns ju men vi gjorde bara ett försök. Och nu känns det som om mensen är på g. Brukar kunna känna den flera dagar innan. Nåja, bara att vänta. Hur är det själv?
  • Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 10:03:06 följande:

Hej.

Har fyllt 40 och försöker att bli gravid med en privat donator. Har försökt i 4 cykler. Började med Pergotime förra månaden.

Välkommen hit! ????

Körde du med heminsemination eller på klinik?

Håller tummarna för dig!
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 10:13:25 följande:
    Jo trist och ja tidigt. Chansen finns ju men vi gjorde bara ett försök. Och nu känns det som om mensen är på g. Brukar kunna känna den flera dagar innan. Nåja, bara att vänta. Hur är det själv?
    Har mindre molvärk idag men det känns, igår kväll var det hemskt, kändes som om jag skulle få mens när som helst. Illamåendet blev också värre igår men bättre idag även om jag kände av det när jag vaknade. Nu känns det dock bättre efter att jag har ätit frukost :) Funderar på om det kan vara så att min progesteron halt har ökat efter att jag tog pergotime och att det är det som gjort att jag mår illa nu. Har ju haft kort lutealfas men kunnat förlänga den med progesterall så skulle det vara så att min progesteronhalt ökat med hjälp av pergo är det ju bara bra. Illamåendet kan jag iofs vara utan men om det hjälper oss att få + kan jag leva med det :)
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 10:03:06 följande:

Hej.

Välkommen :)
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 10:13:25 följande:
    Glömde skriva att tempen var högre idag också och fetility friend har markerat att jag hade ÄL för 3 dgr sedan precis som jag trodde :) Idag har jag börjat med progesterall och hoppas att det hjälper till lite om det är så att ett ägg vill boa in sig :)
Svar på tråden 40+ barn 2017?