• Mjölk

40+ barn 2017?

Hej på er! Jag är 41 o blir 42 i februari. Ska försöka få ett andra barn tillsammans med en homosexuell man. Min son är snart 11. Det var inga problem med att bli gravid sist men nu är jag ju 11 år äldre...

Gjorde inseminering 26:e dec o fick utslag på äl-test den 27:e så hoppas nu!

• Svar på tråden 40+ barn 2017?
  • HoppasPåEnTill
    Mjölk skrev 2017-01-08 10:36:26 följande:

Nä förstår det! ???? Det är bara att gissa liksom o att köra nån dag innan förväntad äl också. Ska donatorn få träffa barnet alls?

Han är helt öppen för det. Vi får se. Jag tror att det är bra att de har kontakt om det går.
  • Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-08 12:10:43 följande:

Han är helt öppen för det. Vi får se. Jag tror att det är bra att de har kontakt om det går.

Mmm vore ju fint om barnet kan ha lite kontakt iaf tror jag. Det där med ursprung verkar vara viktigt för många (inte alla såklart).
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-08 17:20:45 följande:

Någon som använder progesterall som kan berätta när i cykeln ni börjar?

Denna månad väntade jag tills fertilityfriend satte ut att jag hade haft ÄL. Tidigare månader började jag 48 tim efter positivt ÄL test med väntade denna månad för jag ville vara säker på att ÄL hade varit och för att inte störa ÄL. Jag har kort lutealfas och använder krämen för att förlänga den. Det viktigaste är att man vet att man haft ÄL för annars kan krämen skjuta upp ÄL...
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-08 18:21:17 följande:

Denna månad väntade jag tills fertilityfriend satte ut att jag hade haft ÄL. Tidigare månader började jag 48 tim efter positivt ÄL test med väntade denna månad för jag ville vara säker på att ÄL hade varit och för att inte störa ÄL. Jag har kort lutealfas och använder krämen för att förlänga den. Det viktigaste är att man vet att man haft ÄL för annars kan krämen skjuta upp ÄL...

Hur är det nu för dig? När är bim?
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-07 02:53:11 följande:
    Ja förmodligen är det så. Pergotime har ju också en hel del biverkningar. Kolla upp! Bla illamående o molvärk.

Ja, det är spännande. Vi bygger ut nu så snart har vi större labb. ????

Jo jag har förstått att man kan få en hel del biverkningar när man tar pergotime. Problemet är att jag har bara läst att man kan få biverkningar när man går under behandling....Räknar man behandling hela cykeln som man tar pergotime, eller är det bara när man äter tabletterna?

När jag åt tabletterna kände jag inget de första dagarna men dag 4 började jag få en del molvärk men inget mer. Dagen före ÄL fick jag väldigt ömma bröst, vid ÄL fick jag ÄL värk från helvetet, dagen efter ÄL tillkom illamående och illamåendet har fortsatt av och till sen dess, likaså molvärken. Idag först verkar det som om molvärken har ersatts av en mer kramande känsla i livmodern, däremot blev jag väldigt trött igår och det har fortsatt idag och så fryser jag. Tror allt beror på pergotime för jag är ju bara på ÄL + 6 idag. I varje fall är jag säker på att det jag kände direkt efter ÄL berodde på pergon, tröttheten och att jag fryser kanske kan vara ett tidigt gravsymptom, hoppas det i varje fall :)

Hur går det för dig, några känningar? När ska du testa igen? Jag tycker tiden går sjukt långsamt nu och vill helst sova och inte vakna förrän testdagen

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-08 18:29:17 följande:
    Hur är det nu för dig? När är bim?

Vi skriver visst samtidigt Jag har egentligen svårt för att säga när jag har BIM för normalt har jag kort lutealfas, men om jag räknar 28 dgr från mensens första dag har jag BIM den 18:e.

Är som sagt trött och mår illa av och till, sen en kramande känsla i livmodern, annars inga symptom. Just detta kramandet har jag haft tidigare måander också och så har jag varit trött, men inte så trött som jag var igår och idag för jag kan knappt hålla mig vaken.

Frågade ovan hur du mår och när du kommer testa igen?

• Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-08 18:39:34 följande:

Vi skriver visst samtidigt Jag har egentligen svårt för att säga när jag har BIM för normalt har jag kort lutealfas, men om jag räknar 28 dgr från mensens första dag har jag BIM den 18:e.

Är som sagt trött och mår illa av och till, sen en kramande känsla i livmodern, annars inga symptom. Just detta kramandet har jag haft tidigare måander också och så har jag varit trött, men inte så trött som jag var igår och idag för jag kan knappt hålla mig vaken.

Frågade ovan hur du mår och när du kommer testa igen?

Hej! Ja vi skrev visst samtidigt. ????

Jag har ingen aning hur man räknar med Pergo men antar att biverkningarna kommer när man tar dem plus en period efter?

Jag mår bra men har faktiskt mått lite illa från o till samt varit mycket tröttare och haft molvärk från o till. Ska testa igen på bim-dagen, 11:e. Tiden går låååååångsamt!
  • Mjölk

Vågar liksom inte testa innan bim. Iofs har jag ett till testa tidigt med veckoindikator från CB.

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-08 18:55:18 följande:
    Hej! Ja vi skrev visst samtidigt. ????

Jag har ingen aning hur man räknar med Pergo men antar att biverkningarna kommer när man tar dem plus en period efter?

Jag mår bra men har faktiskt mått lite illa från o till samt varit mycket tröttare och haft molvärk från o till. Ska testa igen på bim-dagen, 11:e. Tiden går låååååångsamt!

Håller tummarna för att både din och min trötthet är tidiga tecken :)

Javisst går tiden långsamt! Jag måste vänta 6 dgr till OM jag klarar av att vänta till ÄL +11... Risken är stor att jag testar dagen innan, är karaktärslös när det kommer till graviditetstester

Håller tummarna för dig den 11:e!

Svar på tråden 40+ barn 2017?