• Mjölk

40+ barn 2017?

Hej på er! Jag är 41 o blir 42 i februari. Ska försöka få ett andra barn tillsammans med en homosexuell man. Min son är snart 11. Det var inga problem med att bli gravid sist men nu är jag ju 11 år äldre...

Gjorde inseminering 26:e dec o fick utslag på äl-test den 27:e så hoppas nu!

• Svar på tråden 40+ barn 2017?
  • HoppasPåEnTill
    Mjölk skrev 2017-01-06 10:15:01 följande:

Välkommen hit! ????

Körde du med heminsemination eller på klinik?

Håller tummarna för dig!

Tack! Jag gör heminsemination. :)
  • Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 11:55:08 följande:

Tack! Jag gör heminsemination. :)

Åh spännande! Hur många gånget runt äl har du gjort insem?
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-06 10:39:35 följande:

Välkommen :)

Too tiki skrev 2017-01-06 10:38:46 följande:

Har mindre molvärk idag men det känns, igår kväll var det hemskt, kändes som om jag skulle få mens när som helst. Illamåendet blev också värre igår men bättre idag även om jag kände av det när jag vaknade. Nu känns det dock bättre efter att jag har ätit frukost :) Funderar på om det kan vara så att min progesteron halt har ökat efter att jag tog pergotime och att det är det som gjort att jag mår illa nu. Har ju haft kort lutealfas men kunnat förlänga den med progesterall så skulle det vara så att min progesteronhalt ökat med hjälp av pergo är det ju bara bra. Illamåendet kan jag iofs vara utan men om det hjälper oss att få + kan jag leva med det :)

Pergotime kanske ökar det också ja. ???? Jag är inte så kunnig inom det där men man kam säkert läsa sig till vad det gör. Jag jobbar visserligen på en fertilitetsklinik men jobbar på labb så har inte satt mig in i själva behandlingar så mkt. ????

Hursom så känns detsom positivt att du mår illa! Håller tummarna.
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 13:00:41 följande:
    Too tiki skrev 2017-01-06 10:38:46 följande:

Har mindre molvärk idag men det känns, igår kväll var det hemskt, kändes som om jag skulle få mens när som helst. Illamåendet blev också värre igår men bättre idag även om jag kände av det när jag vaknade. Nu känns det dock bättre efter att jag har ätit frukost :) Funderar på om det kan vara så att min progesteron halt har ökat efter att jag tog pergotime och att det är det som gjort att jag mår illa nu. Har ju haft kort lutealfas men kunnat förlänga den med progesterall så skulle det vara så att min progesteronhalt ökat med hjälp av pergo är det ju bara bra. Illamåendet kan jag iofs vara utan men om det hjälper oss att få + kan jag leva med det :)

Pergotime kanske ökar det också ja. ???? Jag är inte så kunnig inom det där men man kam säkert läsa sig till vad det gör. Jag jobbar visserligen på en fertilitetsklinik men jobbar på labb så har inte satt mig in i själva behandlingar så mkt. ????

Hursom så känns detsom positivt att du mår illa! Håller tummarna.

Aha, då var det som jag misstänkte att pergo ökar progesterall, det är ju kanon för jag lider nog brist på det :)

Såg nu vilket spännande yrke du har :) 

• HoppasPåEnTill
    Mjölk skrev 2017-01-06 12:56:49 följande:

Åh spännande! Hur många gånget runt äl har du gjort insem?

2-3. dagarna före.
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-06 13:16:41 följande:

Aha, då var det som jag misstänkte att pergo ökar progesterall, det är ju kanon för jag lider nog brist på det :)

Såg nu vilket spännande yrke du har :) 

Ja förmodligen är det så. Pergotime har ju också en hel del biverkningar. Kolla upp! Bla illamående o molvärk.

Ja, det är spännande. Vi bygger ut nu så snart har vi större labb. ????
  • Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 13:18:54 följande:

2-3. dagarna före.

Ah, vi hann ju bara med en gång innan han åkte iväg men om det inte tar sig denna gång så gör vi flera inseminationer nästa cykel.
  • HoppasPåEnTill
    Mjölk skrev 2017-01-07 02:55:03 följande:

Ah, vi hann ju bara med en gång innan han åkte iväg men om det inte tar sig denna gång så gör vi flera inseminationer nästa cykel.

Mjölk skrev 2017-01-07 02:55:03 följande:

Det är ju inte lätt att få in timingen. Om min ÄL när den är förväntat så kan min donator så då kör vi så fort jag får positivt ÄL test. :)
  • Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-07 09:00:31 följande:

Det är ju inte lätt att få in timingen. Om min ÄL när den är förväntat så kan min donator så då kör vi så fort jag får positivt ÄL test. :)

Nä förstår det! ???? Det är bara att gissa liksom o att köra nån dag innan förväntad äl också. Ska donatorn få träffa barnet alls?
Svar på tråden 40+ barn 2017?