• Marina77

Letrozol januari 2017

Jag är på första kuren Letrozol, precis tagit andra tabletten på cykeldag 6 då det har visat sig att jag förmodligen inte har någon egen ägglossning trots positiva ägglossningstest (Testlagret & CB), har 2 förmodade missfall (inga positiva graviditetstest bara sen mens och symptom samt samtal med BM). Vi vill så förtvivlat ha barn och hoppas nu att det ska ta sig och det kommer ett litet kärlekstroll under 2017 :)

Så nu tänkte jag höra om det är någon mer som äter Letrozol och vill följas åt? Hade vart kul och det är ju alltid skönt att dela med sig av tankar, känslor, erfarenheter och allt hopp man har :)

• Svar på tråden Letrozol januari 2017
  • Hormonkarusellen

Jag känner inte heller så mycket av letrozol, bättre hormoner än provera/proimolut . Huuu!!

Dock undrar man ju lite hur kroppen ska ta alla dessa piller med finnar och vikt och allt vad som händer från gång till gång...

• Ida3434
    Fluzzi skrev 2017-08-13 19:14:27 följande:

Hej alla!
    Även om det inte är en rolig situation så är det skönt att läsa om er andra som kämpar för att få en bebis. Alla dessa ägglossningsstickor, sekret, tabletter, humörsvängningar... Ja det är mycket vi behöver stå ut med Gråter Jag och sambon har försökt aktivt i närmare två år. Vi startade utredningen i januari 2017. Efter många undersökningar kom de i juni fram till att jag har PCO med sällan eller utebliven ägglossning. Vi är remitterade till IVF men köerna ligger på 7-9 mån så vi ska prova Letrozol så länge och hoppas att det ska hjälpa. Jag har precis avslutat första kuren och ska göra ett ultraljud på ons för att se så att allt är som det ska! Ni pratar biverkningar och jag har känt av sjuuuuk trötthet, det är så att jag kan somna sittandes när jag jobbar eller nästan i vilken situation som helst. Plus lite huvudvärk. Varför äter ni andra Letrozol?

I vilken stad ska du göra ivf? Tycker det var lång väntetid. :(
  • Allex

Som jag misstänkte... Mens idag, omstart igen!

Dags för Letrozole på onsdag, kur 3... Sen ska det väntas igen...ca 12-14 dagar.

Gaaaah!

• Fluzzi
    Ida3434 skrev 2017-08-14 20:21:52 följande:
    I vilken stad ska du göra ivf? Tycker det var lång väntetid. :(
    Det är på Sahlgrenska vi genomgår vår resa och det är förfärligt långa väntetider. 8 månader för närvarande. Letrozol fungerar inte på mig så vi väntar som sagt på IVF nu. Är ni också inskrivna på SU?
  • Fluzzi
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-14 09:39:09 följande:

Jag känner inte heller så mycket av letrozol, bättre hormoner än provera/proimolut . Huuu!!

Dock undrar man ju lite hur kroppen ska ta alla dessa piller med finnar och vikt och allt vad som händer från gång till gång...

Jag kan ju säga att jag kände mig som ett levande experiment då jag fick Letrozol. Jag var på kontroll för att se om något ägg ville släppa men istället såg hon två relativt stora cystor på vardera äggstock Förvånad Sedan sa hon att om man är benägen att få cystor är det ingen bra behandling och jag skulle absolut inte fortsätta. Då blev jag faktiskt orolig över hur de behandlar sina patienter. Jag har vid VARJE besök haft en cysta vilket dem också dokumenterat och ÄNDÅ ger dem mig Letrozol.. Har vart helt knäckt efteråt. Hon såg dessutom ingen äggblåsa så vi får invänta IVF.
  • Fluzzi
    Allex skrev 2017-08-13 23:59:06 följande:

Hej Fluzzi!

Jag känner inget av i humöret direkt av Letrozol, det är mest att jag inte riktigt känner igen kroppen... Plus att jag nu under andra kuren även fått finnar..på halsen...av alla ställen

Jag har kört 2 kurer, bim imorgon och jag tror inte det gått denna gång heller. Känner inga gravidsymptom alls pluss att jag idag fått rosa sekret som med största sannolikhet betyder mens imorgon. Tempen är dock fortfarande lite hög...Men dyker nog imorgon.

Jag tar letrozole för att stimulera ägglossning. Är lite osäker på om jag ens fick ägglossning denna gång. Men... Får väl hoppas på att en tredje kur är det som gäller... 'På det tredje ska det ske...."

Hur har det gått för dig? Jag fick cystor på äggstockarna och inga ägg av kuren så no more Gråter I jan är det räknat att vi får tid för IVF.
  • Anonym (Ida)
    Fluzzi skrev 2017-08-24 08:38:01 följande:
    Jag kan ju säga att jag kände mig som ett levande experiment då jag fick Letrozol. Jag var på kontroll för att se om något ägg ville släppa men istället såg hon två relativt stora cystor på vardera äggstock Förvånad Sedan sa hon att om man är benägen att få cystor är det ingen bra behandling och jag skulle absolut inte fortsätta. Då blev jag faktiskt orolig över hur de behandlar sina patienter. Jag har vid VARJE besök haft en cysta vilket dem också dokumenterat och ÄNDÅ ger dem mig Letrozol.. Har vart helt knäckt efteråt. Hon såg dessutom ingen äggblåsa så vi får invänta IVF.
    Jag har också en cysta på ca 30 mm som jag ska börja behandla med Primolut Nor, vad sa de om din cysta? Fick du medicin eller ska ni ta bort den direkt? 
  • Hormonkarusellen

Men usch vad obehagligt! Cystor hat jag inte haft, däremot har jag tunn slemhinna, så jag vet inte om letrozol kommer hjälpa heller... men hoppas hoppas....

• Fluzzi
    Anonym (Ida) skrev 2017-08-24 12:15:07 följande:
    Jag har också en cysta på ca 30 mm som jag ska börja behandla med Primolut Nor, vad sa de om din cysta? Fick du medicin eller ska ni ta bort den direkt? 
    Va? Den ena cystan var på 45 mm och den andra 38 mm om jag inte minns helt fel men de nämnde ingenting om någon behandling... Det var ju väldigt skumt. Kan det vara olika typer tro? Jag skulle höra av mig om jag fick besvär Obestämd
  • Fluzzi
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-24 21:45:26 följande:

Men usch vad obehagligt! Cystor hat jag inte haft, däremot har jag tunn slemhinna, så jag vet inte om letrozol kommer hjälpa heller... men hoppas hoppas....

Får du inget som gör slemhinnan tjockare? När startade er resa? Det jobbiga är att jag har svårt att tyda ägglossningstesten (testlagret) men tror ändå det blir falskt positivt. Jag har svårt att lita på läkarna, svårt att lita på att det inte fanns någon äggblåsa. De känns så otroligt stressade när vi är där. Under senaste besöket tittade hon knappt efter hon såg cystorna vilket tog ungefär 1 min Obestämd 
Svar på tråden Letrozol januari 2017