Letrozol januari 2017
Jag är på första kuren Letrozol, precis tagit andra tabletten på cykeldag 6 då det har visat sig att jag förmodligen inte har någon egen ägglossning trots positiva ägglossningstest (Testlagret & CB), har 2 förmodade missfall (inga positiva graviditetstest bara sen mens och symptom samt samtal med BM). Vi vill så förtvivlat ha barn och hoppas nu att det ska ta sig och det kommer ett litet kärlekstroll under 2017 :)
Så nu tänkte jag höra om det är någon mer som äter Letrozol och vill följas åt? Hade vart kul och det är ju alltid skönt att dela med sig av tankar, känslor, erfarenheter och allt hopp man har :)
Jag och sambon har försökt aktivt i närmare två år. Vi startade utredningen i januari 2017. Efter många undersökningar kom de i juni fram till att jag har PCO med sällan eller utebliven ägglossning. Vi är remitterade till IVF men köerna ligger på 7-9 mån så vi ska prova Letrozol så länge och hoppas att det ska hjälpa. Jag har precis avslutat första kuren och ska göra ett ultraljud på ons för att se så att allt är som det ska! Ni pratar biverkningar och jag har känt av sjuuuuk trötthet, det är så att jag kan somna sittandes när jag jobbar eller nästan i vilken situation som helst. Plus lite huvudvärk. Varför äter ni andra Letrozol?
Sedan sa hon att om man är benägen att få cystor är det ingen bra behandling och jag skulle absolut inte fortsätta. Då blev jag faktiskt orolig över hur de behandlar sina patienter. Jag har vid VARJE besök haft en cysta vilket dem också dokumenterat och ÄNDÅ ger dem mig Letrozol.. Har vart helt knäckt efteråt. Hon såg dessutom ingen äggblåsa så vi får invänta IVF.