• Marina77

Letrozol januari 2017

Jag är på första kuren Letrozol, precis tagit andra tabletten på cykeldag 6 då det har visat sig att jag förmodligen inte har någon egen ägglossning trots positiva ägglossningstest (Testlagret & CB), har 2 förmodade missfall (inga positiva graviditetstest bara sen mens och symptom samt samtal med BM). Vi vill så förtvivlat ha barn och hoppas nu att det ska ta sig och det kommer ett litet kärlekstroll under 2017 :)

Så nu tänkte jag höra om det är någon mer som äter Letrozol och vill följas åt? Hade vart kul och det är ju alltid skönt att dela med sig av tankar, känslor, erfarenheter och allt hopp man har :)

• Svar på tråden Letrozol januari 2017
  • Hormonkarusellen
    Fluzzi skrev 2017-08-24 21:57:39 följande:

Får du inget som gör slemhinnan tjockare? När startade er resa? Det jobbiga är att jag har svårt att tyda ägglossningstesten (testlagret) men tror ändå det blir falskt positivt. Jag har svårt att lita på läkarna, svårt att lita på att det inte fanns någon äggblåsa. De känns så otroligt stressade när vi är där. Under senaste besöket tittade hon knappt efter hon såg cystorna vilket tog ungefär 1 min  

Får säkert det nu om det inte ser bättre ut nästa vecka. Jag slutade med p-piller för tre år sedan, och har gått på gyn för att jag inte fick mens sedan drygt två år. Bara behandlad med provera då, och så sa han att när jag vill bli gravid ska jag höra av mig så får jag hjälp med ägglossningen. Så när jag hör av mig säger han att jag ska försöka ett år först. Utan ägglossning?! Så jag ringde en annan mottagning och fick komma direkt, fick letrozol på en gång eftersom jag haft problemen kända så länge. Så aktivt försök är sedan mars, men bara haft en ägglossning sedan dess och problem har jag haft antagligen hela tiden, bara maskerat av p-piller...

Rörigt kanske...

Hur länge har ni andra försökt?
  • Qwerty5142

Hur har det gått för er i tråden?

Hoppas på att haka på här om någon är aktiv än.

• orzia1
    Qwerty5142 skrev 2017-10-01 09:49:27 följande:

Jag kämpar än.
  • Allex
    Qwerty5142 skrev 2017-10-01 09:49:27 följande:

Kämpar vidare....äl+3 idag, fjärde kuren.
  • Anonym (LillaG)

Hej! Har liten fråga som jag tänkte att någon här kanske kan hjälpa mig besvara.

Vi har försökt bli gravida med nummer 2 i snart 2år. Genomgått en fertilitetsutredning och konstaterat att jag inte har någon ägglossning trots regelbunden mens. Nu har jag fått utskrivet Letrozol och ska börja första kuren nu.

Jag fick början till mens igår, bara liten blödning. Idag har mensen kommit igång mer. Jag ska ju börja med Letrozolen 3:e dagen i menscykeln. Ska jag då börja med den i morgon och räkna att mensen började när jag fick liten blödning igår eller på torsdag och räkna att mensen kom igång på riktigt idag. Vad tror ni? ????

• Ida3434

Är det någon som har haft en lågt progesteronvärde men att det har ökat med nästa kur av letrozol?

• Hormonkarusellen
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-06 04:07:34 följande:

Hur går se för alla?:D

Jag är på fjärde kuren, trippel dos. Har vul på måndag och utredning nästa torsdag. Ännu inte fått äl trots letrozol.

Någon som inte haft äl, som blivit hjälpt sv spolning? Det är väl mitt hopp just nu om vi ska slippa ivf..
  • orzia1

Jag har plussat, fick se ett hjärta ticka på vul i torsdag, är i vecka 8 nu, har tyvärr massa mf de senaste åren så vågar inte riktigt lita på att det kommer gå hela vägen än.
  • Allex

5:e kuren. Bim nu på torsdag. Har dock börjat få spottings redan mitti lutealfasen, kring äl+8. Förra cykeln blev rekordkort för att vara mig. Mens kom redan på äl+12. Får ägglossning varje gång, inga problem där. Men inget ägg vill fastna. Försöker hjälpa till med progesteronkräm...men icke. Har en kur kvar sen blir det nog att ge upp. Fyller 44 i december och vi har försökt i 3,5 år.... Man får acceptera att det inte går helt enkelt..
Svar på tråden Letrozol januari 2017