• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Blomsterursnö
    Sekka skrev 2017-06-15 10:12:55 följande:

Nu dök mensen/blödningen upp dessutom. Ingen rolig känsla.. känns som att detta va misslyckat. Usch va jobbigt.. Va allt ska va tufft här i livet. Känns meningslöst. Ta hand om er tjejer o lycka till med era graviditeter. Kram

Hej!

Ville bara säga att du inte ska ge upp. Jag har försökt få barn i 6 år. Har aldrig plussat. Detta är mitt 5:e IVF försök, varav 3 av dessa varit ICSI, resten vanlig IVF. Förra gången fick vi dessutom tillbaka 2 blastocyster (5dsgars) - som inte tog sig. Är nu på RD 3 och ger inte upp för det.... Håller tummar och tår för dig!
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-15 14:24:47 följande:

Åh nej, jag beklagar! Det är så tungt när det sker, man hoppas ju in i det sista. Jag sitter som på nålar, analyserar minsta grej o är livrädd för MF. Har tyvärr varit med om det ett par gånger (som senast i v11).

Hur går tankarna, ska du försöka igen eller ta paus?

Kram!

Det är din tur nu att få va glad o njuta. Tänk inte på det som varit. Vet att det är lätt hänt men det är olika varje gång.

Har ett i frysen o tänkte ta det i Augusti/september då de har semesterstängt snart och vi ska åka iväg oxå. Hade gärna fortsatt direkt. Jag kämpar på o ger mig inte. Ett syskon ska vi ha, har jag gett fan på hihi
  • Sekka
    Blomsterursnö skrev 2017-06-15 19:43:07 följande:

Hej!

Ville bara säga att du inte ska ge upp. Jag har försökt få barn i 6 år. Har aldrig plussat. Detta är mitt 5:e IVF försök, varav 3 av dessa varit ICSI, resten vanlig IVF. Förra gången fick vi dessutom tillbaka 2 blastocyster (5dsgars) - som inte tog sig. Är nu på RD 3 och ger inte upp för det.... Håller tummar och tår för dig!

Tack snälla!! Va gullig o omtänksam du är. Betyder så mycket. Håller tummarna för dig med. Vet precis hur det är. Har gått igenom allt. Var barnlös i 7 år, krävdes 11 ivf (frysta,färska, ICSI m.m) innan det lyckades 2015 o vi fick en underbar son. Nu får vi kämpa igen för ett syskon men det är det värt.

Lycka till själv, hoppas du plussar snart!! Ser fram emot glädjande besked. Kram
  • Chestnut

Måste bara skriva av mig Gråter ruvardag 10 nu och kunde inte hålla mig frånatt test och det blev ett stort minus Minus någon som har erfarenhet från att det kan vända till ett plus sen ? Plus  Fungerar det inte nu får vi vänta till efter sommaren innan vi kan försöka igen!

• shrigley
    Sekka skrev 2017-06-15 21:48:37 följande:
    Det är din tur nu att få va glad o njuta. Tänk inte på det som varit. Vet att det är lätt hänt men det är olika varje gång.

Har ett i frysen o tänkte ta det i Augusti/september då de har semesterstängt snart och vi ska åka iväg oxå. Hade gärna fortsatt direkt. Jag kämpar på o ger mig inte. Ett syskon ska vi ha, har jag gett fan på hihi
    Sekka, det ser inte bra ut för mig heller. Hade ett hcg igår på endast 62 och sedan dess avtagande symptom. Ska göra nytt test på måndag, men läkarna säger att det "måste upp rejält" för att kunna tala om en normal graviditet. Ställer in mig på att vi med största sannolikhet misslyckats även den här gången.. Gråter
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-16 10:54:38 följande:

Måste bara skriva av mig ruvardag 10 nu och kunde inte hålla mig frånatt test och det blev ett stort minus  någon som har erfarenhet från att det kan vända till ett plus sen ?   Fungerar det inte nu får vi vänta till efter sommaren innan vi kan försöka igen!

Vad ruvar du på? Tvådagars, tredagars, femdagars?
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-16 11:23:22 följande:

Sekka, det ser inte bra ut för mig heller. Hade ett hcg igår på endast 62 och sedan dess avtagande symptom. Ska göra nytt test på måndag, men läkarna säger att det "måste upp rejält" för att kunna tala om en normal graviditet. Ställer in mig på att vi med största sannolikhet misslyckats även den här gången..

Nej!!!! Jag håller alla tummar o tår att det går bra ändå. Usch va jobbigt.

Men varför kollar de hcg, brukar de göra det i ändå län? Inte i Skåne iaf, inte vad jag vet. Men kanske olika o beroende på behandlingstyp.

Skickar massor av styrkekramar
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-16 20:25:19 följande:

Nej!!!! Jag håller alla tummar o tår att det går bra ändå. Usch va jobbigt.

Men varför kollar de hcg, brukar de göra det i ändå län? Inte i Skåne iaf, inte vad jag vet. Men kanske olika o beroende på behandlingstyp.

Skickar massor av styrkekramar

Jag kollar det på egen hand för att se att hcg stiger = viktig indikation på att graviditeten finns o fortskrider som det ska. Ett urinprov är väldigt imprecist. Hcg måste fördubblas var 2-3 dag för att vara normalt. Gör det inte det kan det betyda stundande missfall. Har tyvärr erfarenhet från detta, därför vill jag kolla extra noga. Men har som sagt på känn att vi är på väg att misslyckas igen..
  • shrigley
    PetiteCherie skrev 2017-06-14 14:13:36 följande:

Hej! Har plussat efter FET med blastocyst ruvardag 9 samt idag dag 12, men jag tycker inte att plusset blir starkare. Måste man vara nojjig? Eller är det någon som är med om samma sak? Vet att nåt test har jag ju hållt urin längre såklart men idag blev det nån timme bara.

Det är två streck på Stickan men tycker inte det blir starkare. Nån som varit med om samma sak? (Och inte fått missfall) ? Tänkte om jag kan ha hoppet uppe ändå :) :/

Hej Petite, hur går det? Jag är i samma sist, oroar mig för att mitt hcg inte utvecklas som det ska. Har du tagit blodprov? Jag gjorde i torsd o ska tillbaks på måndag för att se om det har stigit. Annars har vi stora problem... blodprov är mkt mer precis än urin så testa det om du fortfarande undrar.
Svar på tråden Ruvartråd