• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Chestnut
    alade skrev 2017-06-21 09:15:53 följande:
    Japp. Jag har testat positivt vid tre tillfällen. Första gången i 3+5 (gravid 1-2), andra gången 4+1 (gravid 2-3) och igår på testdagen i 5+0. Men igår tog jag vanligt test som visade starka streck direkt.

Tror att jag ska testa med digitalt igen imorgon.
    ahh okej Glad grattis! Man kan ju blöda även under graviditet och med 3 test verkar det ju som det säkert. Håller tummarna för dig! Om du blöder mycket kan du ju åka in och göra ett VUL kanske? För att kolla.

Jag ska försöka hålla mig till klinikens TD på fredag... Oskyldig
  • Mistluren
    Iskatt skrev 2017-06-20 20:48:47 följande:

Är på ruvardag 8 och har känts som att mensen är på väg sedan tre dagar, men fortfarande inget. Någon mer som känt mensvärk under ruvningen men sedan plussat?

Jag har testdag den 25/6. Lång väntan. Hoppas innerligt på att mensen inte dyker upp innan dess. :(

Har haft "mensvärk" ganska mycket till och från ända sedan äggplocket, hade testdag igår och det visade tydligt plus. Hoppas det går bra för dig också :)
  • Tablettask

Hej! Vi har idag varit och satt in en 5-dagars blastocyst så nu är det bara att hålla tummarna och vänta in 4/7 då jag ska testa. Detta är andra perioden jag tagit sprutor och nässpray, vid första försöker fick vi en äggblåsa som växte sig mycket större än de andra så då gjordes inget äggplock. Lycka till allihop!

• alade
    Chestnut skrev 2017-06-21 09:30:46 följande:

ahh okej grattis! Man kan ju blöda även under graviditet och med 3 test verkar det ju som det säkert. Håller tummarna för dig! Om du blöder mycket kan du ju åka in och göra ett VUL kanske? För att kolla.

Jag ska försöka hålla mig till klinikens TD på fredag...

Tack för tummar!

Det är för tidigt för att se nåt vettigt ännu, nästa vecka kanske det skulle gå att se hjärtslag om jag skulle åka in. Men jag har vul inbokat om två veckor och det är nog först då man kan avgöra någonting alls. Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar innan dess.
  • StinkyDrool

Jag ska testa mig den sjunde juli vilket är långt kvar :/ har lyckats pricka in några biverkningar av lutinus som illamående, sömnlöshet och spänningar över brösten och kan säga att lutinuskuren är den värsta delen av ivf (imo). För att inte tala om flytningarna :P

• shrigley
    alade skrev 2017-06-21 09:15:53 följande:

Japp. Jag har testat positivt vid tre tillfällen. Första gången i 3+5 (gravid 1-2), andra gången 4+1 (gravid 2-3) och igår på testdagen i 5+0. Men igår tog jag vanligt test som visade starka streck direkt.

Tror att jag ska testa med digitalt igen imorgon.

Alade, hur går det? Blöder du fortf? Har du testat dina värden igen?
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-22 19:50:55 följande:

Alade, hur går det? Blöder du fortf? Har du testat dina värden igen?

Tack för att du tänker på mig!

Jag testade i morse och fick 3+ på stickan (5+2). Har bara fått ut massa gammalt brunsvart blod fram tills för en liten stund sedan. Nu blöder jag rött igen. Inte så mycket än så länge, men jag kände att det startade när vi satt på restaurang för att fira semester. Det firandet avbröts ganska abrupt kan jag säga...
  • Iskatt
    Chestnut skrev 2017-06-21 09:02:17 följande:

Åhh jag är ledsen för din skull fick du positivt test? är det därför du bokade VUL...väntan är olidlig... Jag har visserligen inte plussat (testdag 23/6) men har haft mensvärk i 5 dagar nu utan mens. Testade i söndag och det var negativ... hoppas att det var för tidigt

Åh! Hoppas att det visar annat vid testdag.

Jag smygtestade idag och det var positivt! Trodde verkligen inte det.
  • Iskatt
    Mistluren skrev 2017-06-21 10:50:33 följande:

Har haft "mensvärk" ganska mycket till och från ända sedan äggplocket, hade testdag igår och det visade tydligt plus. Hoppas det går bra för dig också :)

Tack! Det gick bra, det blev ett plus!! :D
Svar på tråden Ruvartråd