• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • minaimaginärabarn
    Mistluren skrev 2017-06-28 10:44:14 följande:

Ni som gjort ert första VUL, är rutinen att man lämnar blodprov samtidigt? Är så sjukt nålrädd så jag måste förbereda mig, kan ju ringa kliniken och fråga men känner mig så tjatig :/

Jag behövde inte ta blodprov i samband med VUL. Kanske olika på olika kliniker? Jag var på Huddinge.
  • Tablettask
    Mistluren skrev 2017-06-28 10:44:14 följande:

Ni som gjort ert första VUL, är rutinen att man lämnar blodprov samtidigt? Är så sjukt nålrädd så jag måste förbereda mig, kan ju ringa kliniken och fråga men känner mig så tjatig :/

Jag fick remiss till blodprov efter att jag startat med sprutorna, exakt dag för blodprov har jag för mig bestämdes via telefon. På Huddinge sjukhus är det inte Reproduktionsmedicin som tar blodprov utan den vanliga provtagningscentralen.
  • Tablettask

Idag, en vecka efter insättning efter 5-dagars blastocyst, har jag fått en blödning. Jag hoppas att det kanske är Lutinus som irriterar slemhinnan, det känns superlångt till testdagen 4/7.

• Lills2015

Jag var på mitt vul för ca en vecka sedan (dom tar inga blodprov, inte där jag var iaf).

Allt såg jättebra ut! Hjärtat pickade på så fint :) Är i vecka 8+5 nu :)

Lycka till alla som kämpar!

• Paulina2017
    Tablettask skrev 2017-06-28 15:17:52 följande:

Idag, en vecka efter insättning efter 5-dagars blastocyst, har jag fått en blödning. Jag hoppas att det kanske är Lutinus som irriterar slemhinnan, det känns superlångt till testdagen 4/7.

Hej

Jag har testdag 3/7. Satte in ett 2 dagars i stimulerad cykel. Tar både lutinus och progynon. Började känna biverkningar av medicinen igår. Är otroligt labil, har du några mer biverkningar än blödningen ?
  • Tablettask
    Paulina2017 skrev 2017-06-28 20:35:13 följande:
    Hej

Jag har testdag 3/7. Satte in ett 2 dagars i stimulerad cykel. Tar både lutinus och progynon. Började känna biverkningar av medicinen igår. Är otroligt labil, har du några mer biverkningar än blödningen ?
    Idag har jag mens på riktigt så jag har ganska små förhoppningar. Jag kommer testa imorgon och så planerad testdag 4/7, men jag tror faktiskt att det är helt kört med tanke på blodmängden.

Jag måste säga att jag känner mig rätt opåverkad av Lutinus och känner att Synarel, Gonal-F och Menopur gått ur kroppen. Jag rtor att jag mår värst av Synarel. 
  • Chestnut
    Paulina2017 skrev 2017-06-28 20:35:13 följande:
    Hej

Jag hade världens biverkningar av Lutinus... illamående, magont, ödem, känsla av att man är "sjuk" och ett hemskt humör Skrikandes allt försvinner dock när man slutar ta den... Om det inte visar sig att man är gravid för då producerar kroppen hormonerna naturligt Cool 
  • Chestnut
    Lills2015 skrev 2017-06-28 19:44:38 följande:

Jag var på mitt vul för ca en vecka sedan (dom tar inga blodprov, inte där jag var iaf).

Allt såg jättebra ut! Hjärtat pickade på så fint :) Är i vecka 8+5 nu :)

Lycka till alla som kämpar!

Ahh vad härligt att se hjärtat Hjärta hoppas jag också får se det. Var du i vecka 7 när du gjort VUL? Jag kommer vara 7+3 och hoppas att det inte för tidigt att se hjärtat
Svar på tråden Ruvartråd