• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Mp1977
    Tablettask skrev 2017-06-30 07:19:15 följande:

Jag tog ett test idag som var negativt, officiell testdag är 4/7 så jag testar igen då men det känns onekligen kört. Det blev inget ägg till frysen så nu får vi börja om från början efter semestern. 

Ni har två försök kvar så det ska säkert gå vägen!
  • Paulina2017
    Tablettask skrev 2017-06-30 07:19:15 följande:

Jag tog ett test idag som var negativt, officiell testdag är 4/7 så jag testar igen då men det känns onekligen kört. Det blev inget ägg till frysen så nu får vi börja om från början efter semestern. 

Hej
    jag vågar inte riktigt testa för tidigt. är det ditt första försök ? vad satt ni in ? 
  • Paulina2017
    Paulina2017 skrev 2017-06-30 08:08:39 följande:
    Hej
    jag vågar inte riktigt testa för tidigt. är det ditt första försök ? vad satt ni in ? 
    vi hade 3 i frysen, ett dog under upptining, ett satte de in och ett kvar. 
  • Mp1977
    Paulina2017 skrev 2017-06-30 08:09:28 följande:

vi hade 3 i frysen, ett dog under upptining, ett satte de in och ett kvar. 

Vad trist att ett inte klarade upptiningen. Vi hade ett 5-dagars i frysen och det är det jag ruvar på nu. Har sett på nätet att man ska kunna testa sig 8-9 dagar efter insättning. Jag tänkte göra det då med ett "testa tidigt" test. Dvs på mån el tisd... detta är vårt sista försök sen lägger vi ner. Vi har ju trots allt redan en frisk son. Får väl skaffa hund istället ????
  • AnnieMagda

Hur hanterar ni alla tankar som far omkring fram till testdagen? Jag har sån ångest/oro/oförmåga att ens få till simpla vardagsgrejer som att laga middag. Det här är ju en olidlig väntan som peppras på med Lutinus biverkningarna.. iiih Vår testdag är 10 juli, jag får nog leta upp någon serie med många säsonger och hoppas att den räcker ända fram...

• Mistluren
    AnnieMagda skrev 2017-06-30 11:30:11 följande:

Hur hanterar ni alla tankar som far omkring fram till testdagen? Jag har sån ångest/oro/oförmåga att ens få till simpla vardagsgrejer som att laga middag. Det här är ju en olidlig väntan som peppras på med Lutinus biverkningarna.. iiih Vår testdag är 10 juli, jag får nog leta upp någon serie med många säsonger och hoppas att den räcker ända fram...

Jag känner med dig, det var precis samma för mig. Jag kunde inte ta några beslut, kunde inte planera framåt ens en dag. Hade lite problem med gränsfall till överstimulering så jag vart tvungen att vila mycket. Men jag gick mycket promenader och lyssnade på poddar och en och annan tv-serie maldes igenom :)

Jag kan tipsa om IVF-podden om du vill nöta information och vill du bara ha humor kan du lyssna på Skäringer och Mannheimer, de är oerhört roliga och man kan koppla bort sin egen vardag en stund.

Nu är det läskig väntan igen, på VUL, tiden går i snigelfart... Hua!

Lycka till på vägen mot plusset, du får uppdatera :)
  • Tablettask
    Paulina2017 skrev 2017-06-30 08:08:39 följande:
    Hej

Det är första försöket, gången innan han jag ta sprutor och nässpray men bara ett ägg växte till sig. 

Vi satte in en femdagars blastocyst. 

Jag testade idag eftersom det var beräknad mens och jag redan hade fått mens. Jag kommer testa igen nästa onsdag och rapportera det resultatet till Huddinge sjukhus. 

• Tablettask
    AnnieMagda skrev 2017-06-30 11:30:11 följande:

Det var faktiskt jobbigt nu eftersom det är så segt på jobbet för tillfället. Första helgen (midsommar) gick snabbt men denna jobbvecka har varit väldigt trist.

Tips: Kolla Riverdale på Netflix! :)
  • Paulina2017
    Tablettask skrev 2017-06-30 15:49:26 följande:

Det var faktiskt jobbigt nu eftersom det är så segt på jobbet för tillfället. Första helgen (midsommar) gick snabbt men denna jobbvecka har varit väldigt trist.

Tips: Kolla Riverdale på Netflix! :)

Upplever samma frustration. Alla biverkningar får än att analysera sönder psyket. Vill bara veta men vågar inte testa än.
Svar på tråden Ruvartråd