• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • MarieJoker

Grattis shrigley!! Hoppas allt går vägen för dig.

Var till akuten igår, troligtvis urinvägsinf och/eller svampinfektion, ingen aning om hur det påverkar embryots chanser. Inga ägg till frysen tyvärr och känslan är inte att jag är gravid nu....kanske inte den bästa av dagar men viktigt att inte ge upp.

Kram på er alla som kämpar där ute.

• AnnieMagda

Grattis Shringley!!!

Här kom spottings för två dagar sedan, först lite rosa Lutinus. "Åh är det bara det, då är det nog lugnt", sade för mig själv. Igår började det "färska" blodet komma, rejäla nedstänk så att säga. "Tusan också!" skrek jag inifrån badrummet. Det är en del med det "rinner" ännu inte som vid en vanlig mens. Vad tror ni, det är kört va?

Man är ju som man är, började direkt tänka framåt. Räkna i kalendern när vi kan göra försök 2.

Frågor som: Ska vi ha fler barn? Är det så här det blev? Orkar vi? Orkar jag? Ska vi lämna IVF och försöka själva ytterligare 2 år innan handduken kastas in?...dök upp.

Med svar som: Det här är ju bara vårt första försök, det är klart vi måste göra minst två till innan vi "ger upp". Men det gjorde ju såå ont, att jag trodde att jag skulle avlida under de där 15 minuterna vid äggplocket. Måste jag utsätta mig för det igen? Svaret blir alltid på allt: JA, vår önskan om en stor familj är stark. Det skulle besvära oss genom hela livet om vi inte fortsatte nu.

Det bara snurrar i huvudet av allt nu. Och blödningen. Och över 4 dagar kvar till testdagen. Det här är hemskt.

• shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-04 20:29:35 följande:

Grattis shrigley!! Hoppas allt går vägen för dig.

Var till akuten igår, troligtvis urinvägsinf och/eller svampinfektion, ingen aning om hur det påverkar embryots chanser. Inga ägg till frysen tyvärr och känslan är inte att jag är gravid nu....kanske inte den bästa av dagar men viktigt att inte ge upp.

Kram på er alla som kämpar där ute.

Tack! När ska du testa? Kommer inte ihåg..
  • MarieJoker

AnnieMagda jag förstår hur du känner dig. Jag förstår hur era funderingar går....

Men jag tror också det du skrev om ånger är precis det du ska hänga kvar på....gör allt det som krävs för att ni inte ska ha något att ångra senare, inget som kan ligga och skava vare sig hos er själva men framför allt mellan er, om det är att göra ett försök eller 100 är bara upp till er. Det kan ingen utomstående förstå och bör heller inte ha åsikter på. Allt handlar om hur ni känner det tillsammans. Önskar er all lycka och hoppas på att ni lyckas.

Kram

• MarieJoker

Shrigley ( vet fortfarande inte hur man kopierar på telefonen ) TD är nästa torsdag, men lär nog inte kunna hålla mig tills dess. Är på RD 6 med ett tredagars och med tanke på både svampinf och urinvägsinf så är jag väl inte direkt så hoppfull. Känns liksom inte som att jag skulle vara gravid, men tänker positiva tankar över till det eventuella lite embryot, kan ju inte skada.

Hoppas allt fortsätter bra för er!

Kram

• shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-05 19:20:45 följande:

Shrigley ( vet fortfarande inte hur man kopierar på telefonen ) TD är nästa torsdag, men lär nog inte kunna hålla mig tills dess. Är på RD 6 med ett tredagars och med tanke på både svampinf och urinvägsinf så är jag väl inte direkt så hoppfull. Känns liksom inte som att jag skulle vara gravid, men tänker positiva tankar över till det eventuella lite embryot, kan ju inte skada.

Hoppas allt fortsätter bra för er!

Kram

Tror du kan testa om 1-2 dagar, om du vill :) jag fick svagt positivt på RD 9 med tvådagars. Jag kände ingenting innan, det är så tidigt då.

Nu är det dock Det Stora Illamåendet som hälsat på. Vet inte vad jag ska ta mig till. Urk!
  • MarieJoker

Tänkte faktiskt jag skulle ta ett tidigt test imorgon, är lite rädd för svaret bara, oavsett vad det säger..... än så länge är jag så lugn, och i sådan bra mental balans och det kan ju förändras snabbt...

Vet hur det är med illamående, just nu kör jag samarin mot illamående, funkar ok (jäkla skit penicillin ) annars citron vatten och massor med salt lakrits... är det några andra som har några idéer mot illamående??? Tror föresten mina åkband kan hjälpa, jag blir åksjuk av allt, köper de på Apoteket, seaband och är ju dessutom inget som man stoppar i sig och kan påverka på annat sätt. Kostar en slant men håller länge, kan tvätta upp dem i ljummet vatten också vid behov.

Hoppas du hittar ngt som hjälper shrigley!

Kram

• shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-06 23:59:42 följande:

Tänkte faktiskt jag skulle ta ett tidigt test imorgon, är lite rädd för svaret bara, oavsett vad det säger..... än så länge är jag så lugn, och i sådan bra mental balans och det kan ju förändras snabbt...

Vet hur det är med illamående, just nu kör jag samarin mot illamående, funkar ok (jäkla skit penicillin ) annars citron vatten och massor med salt lakrits... är det några andra som har några idéer mot illamående??? Tror föresten mina åkband kan hjälpa, jag blir åksjuk av allt, köper de på Apoteket, seaband och är ju dessutom inget som man stoppar i sig och kan påverka på annat sätt. Kostar en slant men håller länge, kan tvätta upp dem i ljummet vatten också vid behov.

Hoppas du hittar ngt som hjälper shrigley!

Kram

Vågade du....? :)
  • MarieJoker

Ja och det var negativt....

Jag tror dessvärre att det stämmer också för jag har känt det så hela tiden. Men självklart så ska jag testa även nästa vecka, på TD

Klart att jag är besviken men jag har nog skakat av mig det här om någon timme....

Svar på tråden Ruvartråd