Hur ofta tvättar du kläder?
Hur ofta tvättar du kläder? Hur långt tid brukar det ta? Skriv gärna också hur många ni är hos er och om ni har tvättmaskin hemma eller delar med andra.
Hur ofta tvättar du kläder? Hur långt tid brukar det ta? Skriv gärna också hur många ni är hos er och om ni har tvättmaskin hemma eller delar med andra.
Två vuxna, ett barn. Har tvättstuga en gång i veckan. Tvättar oftast 4 maskiner och passet är 3 timmar.
2 vuxna och två barn. Har egen tvättmaskin. Kör ca en heldag i veckan, blir 5-6 maskiner.
Två vuxna, tre barn. Har maskin hemma och tvättar mer eller mindre varje dag. 1-3 maskiner.
Två vuxna och två barn under 2 år. Tvättar 2-4 maskiner i veckan, oftast på helgen (egen tvättmaskin).
2 vuxna en knatte. Tvättmaskin och torktumlare hemma. 4-6 maskiner i veckan. Tar väl 5 min att lasta in, 5-10 min att hänga och tumla och 15 min att vika. Kanske 30 min totalt per maskin.
Väldigt smidigt med egen maskin när man har en liten hemma och kan behöva "paniktvätta". Tidigare kunde vi tvätta varannan vecka och bokade då 2-4 maskiner så var allt klart efter 3h. Lite mer tider att passa dock.
Har egen tvättmaskin och tumlare. Oftast blir det 2 maskiner på helgen, en för kläder o en för underkläder o handdukar. Lakan brukar jag vänta tills ja har större mängd o tvätta flera maskiner på raken, för orkar inte mangla bara ett set. Hur länge det tar kan jag inte säga. Det som tar längst är att para ihop strumpor. 2 vuxna o ett barn halvtid, men snart en knodd också.
Två vuxna, tre barn. Tvättar i tvättstugan en gång i veckan där vi har fem stora maskiner, två torkskåp och en stor torktumlare. Hela veckans tvätt är ren och torr på tre timmar.
Så var det efterarbetet, då. Eftersom jag är lite av ett kontrollfreak när det gäller tvätten, så tar det tid. Alla strumpor paras ihop. Allt som kan strykas, strykes (då jag inte har en mangel, så stryker jag alla lakan).
Handdukarna viks ihop på samma sätt och läggs efter färg och typ in i linneskåpet, Så efterarbetet tar tid, men å andra sidan tittar jag ofta på TV då och jag gillar att hålla på med det
Varje dag. Minst en maskin om dagen. Men vi är en stor familj. Vi är 2 vuxna och 5 barn. Har för ca 1,5 år sen köpt egen maskin. Vilket är det bästa vi gjort.