Hur ofta tvättar du kläder?
Hur ofta tvättar du kläder? Hur långt tid brukar det ta? Skriv gärna också hur många ni är hos er och om ni har tvättmaskin hemma eller delar med andra.
Hur ofta tvättar du kläder? Hur långt tid brukar det ta? Skriv gärna också hur många ni är hos er och om ni har tvättmaskin hemma eller delar med andra.
1-2 ggr i veckan. Två vuxna och ett barn. Det blir 3-6 maskiner per tvättdag.
Ni som tvättar varje dag, kör ni bara några enstaka plagg åt gången då? Vi är fyra i familjen varav två barn och samtliga byter kläder varje dag, förutom byxor för oss vuxna, och vi tvättar max två maskiner i veckan. Hur får ni ens ihop så mycket tvätt så ni behöver tvätta varje dag?! Det låter helt galet! Byter ni kläder flera gånger om dagen?
Ni som tvättar varje dag, kör ni bara några enstaka plagg åt gången då? Vi är fyra i familjen varav två barn och samtliga byter kläder varje dag, förutom byxor för oss vuxna, och vi tvättar max två maskiner i veckan. Hur får ni ens ihop så mycket tvätt så ni behöver tvätta varje dag?! Det låter helt galet! Byter ni kläder flera gånger om dagen?
Tvättar i snitt 5 dagar i veckan.... Vissa veckor är vi 7 personer, andra fyra och ibland 5 st.... (Vissa barn bor vv, vissa heltid och vissa har 2 veckor i stöten..) har egen tvättmaskin.. Har två maskiner men bara en tumlare så maskin två används mest på sommaren när man kan hänga ute,eller till kläder som inte ska tumlas
Tidsåtgång very jag inte riktigt... Går ju ha ska snabbt, viker direkt ur tumlaren så jag tycker inte tvätten är sååååå betungande.. Annat än när barnen kommer med flera maskiner på en gång men det får dom from nu tvätta själv.
Jag har en fyramånaders som är väldigt duktig på att kräkas. Samtidigt har vi inte oändligt med kläder eller kräkhanddukar till henne och då blir det till att tvätta med jämna mellanrum. Vissa vuxenkläder finns inte heller i flera upplagor utan tvättas allt eftersom de kräks ner. Innan henne tvättade vi fyra maskiner varannan vecka i princip.
Och svar på frågan - jo ibland byts det kläder flera gånger om dagen. Jag är fortfarande lite för fåfäng för att lukta spya
1 maskin varje dag och två-tre st på lördagar och söndagar... hatar det.
Det är inte bara våra kläder vi tvättar, det är ju alla dessa sportkläder, handdukar, lakan och sånt.
Jag provfyllde min maskin med den mängden tvätt du anger att ni får på en dag och jag fick ihop en och en kvarts maskin utan ansträngning.
Om jag är urpetig och verkligen färgsorterar och gradsorterar så kan din mängd tvätt möjligen ge glesare tvättomgångar om jag då måste vänta in mer tvätt i varje hög.