Hur ofta tvättar du kläder?
Hur ofta tvättar du kläder? Hur långt tid brukar det ta? Skriv gärna också hur många ni är hos er och om ni har tvättmaskin hemma eller delar med andra.
Hur ofta tvättar du kläder? Hur långt tid brukar det ta? Skriv gärna också hur många ni är hos er och om ni har tvättmaskin hemma eller delar med andra.
Två vuxna och ett barn. Vi har egen maskin som går i snitt en gång om dagen. Det blir säkert bättre när fröken slutar kräkas ner sina kläder, våra kläder, filtar och små handdukar.
Två vuxna och två barn. Uppskattar det till att jag tvättar ca 8 maskiner i veckan och då är sängkläder inräknat. Har egen tvättmaskin men har ingen torktumlare så jag hängtorkar allt. Det går bra tycker jag, men försöker att inte spara tvätt utan lägger i en maskin så fort vi har tillräckligt mycket. Lägger nog 20 minuter per dag åt tvätten i alla fall.
Det varierar. Vi är två vuxna och ett barn på halvtid, har egen maskin. Kanske 4 maskiner i veckan i snitt? Mer vissa veckor, mindre andra helt enkelt.
Det varierar. Vi är två vuxna och ett barn på halvtid, har egen maskin. Kanske 4 maskiner i veckan i snitt? Mer vissa veckor, mindre andra helt enkelt.
Två vuxna och två barn. Vi tvättar en gång i veckan, två maskiner samtidigt. 40 min tvätt, 45 min torktumling.
När vi var hänvisade till egen tvättmaskin blev det en tvätt varje eller varannan dag, men nu bor vi i ett lägenhetshus med gemensam tvättstuga och där är tvättmaskinerna jättestora.
Vi är två vuxna och två små barn. Tvättar 1-2 maskiner i veckan. Brukar bli på helgen. Egen tvättmaskin.
2 vuxna och 3 förskolebarn. Tvättar 1-3 maskiner/dag ungefär. Men visst, ibland kan man kanske vänta egentligen, men avskyr att ha massa tvätt. Så tvättar upp ofta för att inte ha en överfull tvättstuga. Bor i villa, så har egen tvättstuga, ganska stor sådan också vilket gör att man lätt kan samla på sig tvätt om man inte tar tag i det direkt. Tiden man lägger där kanske blir 20-30 minuter/dag.
Två vuxna, tre barn. I snitt en till två tvättar per dag. Har egen tvättmaskin