Stanna kvar efter 4 års otrohet. Någon mer?
Finns det någon mer i min situation? Någon som vill bolla tankar och känslor?
Precis innan jul kom jag på min man med att vara otrogen. Med sin kollega! I fyra års tid har de haft en relation! Jag har haft mina misstankar, speciellt i början. Men han nekade när jag frågade och jag förträngde mina misstankar. Ville så gärna att det inte skulle vara sant.
Men så kom jag hem lite för tidigt en dag... och där var de! Hånglande. Hemma hos oss, i min lägenhet! Min värld rasade samman. Hon stack med svansen mellan benen. Den patetiska lilla varelsen!
Min man erkände allt direkt. Eller nja inte hela sanningen direkt, han sa att det pågått någon månad bara.
Jag blev helt kall. Var i fullständig chock. Min man tröstade mig och vi pratade och pratade de närmsta dagarna. Han var väldigt tydlig med att han ångrade sig grymt och att han vill fortsätta sitt liv med mig.
Ganska så snart beslutade jag mig för att jag vill stanna kvar. Jag vill kämpa för vårt äktenskap. Vi har två små tjejer på 4 och 6 år. Vi har älskat varandra och relationen är egentligen inte dålig. Allt praktiskt fungerar och vi har ett bra liv tillsammans (även om sexlivet inte varit så aktivt). Jag kan inte ge upp det!
Eftersom jag haft mina misstankar kunde jag inte bli kvitt känslan av att det inte kan ha pågått bara i någon månad och tillslut lyckades jag dra ur honom att de haft en relation i lite mer än 4 år! Så ja, han påbörjade sin otrohet när jag var gravid!
Men ändå, jag vill fortsätta leva med honom. Han visar verkligen att han ångrar sig och jag får svar på alla frågor jag ställer. Jag känner att han vill vara ärlig nu. Han vill leva med mig. Han har gjort slut med slampan och jag vill så gärna tro honom när han säger att han inte kommer återuppta den relationen.
Jag mår så jävla dåligt! Men håller uppe en fasad för barnen och på jobbet. Känslorna går upp och ner men jag känner ändå att beslutet är rätt. Eller? Är jag bara rädd? Kan man verkligen ta ett sånt beslut så fort? Kan jag lita på honom nu? Han har ju ljugit så länge? Är jag inte värd mer?
Finns det någon annan som är eller har varit i samma situation?