• Anonym (Sviken)

Stanna kvar efter 4 års otrohet. Någon mer?

Finns det någon mer i min situation? Någon som vill bolla tankar och känslor?

Precis innan jul kom jag på min man med att vara otrogen. Med sin kollega! I fyra års tid har de haft en relation! Jag har haft mina misstankar, speciellt i början. Men han nekade när jag frågade och jag förträngde mina misstankar. Ville så gärna att det inte skulle vara sant.

Men så kom jag hem lite för tidigt en dag... och där var de! Hånglande. Hemma hos oss, i min lägenhet! Min värld rasade samman. Hon stack med svansen mellan benen. Den patetiska lilla varelsen!

Min man erkände allt direkt. Eller nja inte hela sanningen direkt, han sa att det pågått någon månad bara. 

Jag blev helt kall. Var i fullständig chock. Min man tröstade mig och vi pratade och pratade de närmsta dagarna. Han var väldigt tydlig med att han ångrade sig grymt och att han vill fortsätta sitt liv med mig.

Ganska så snart beslutade jag mig för att jag vill stanna kvar. Jag vill kämpa för vårt äktenskap. Vi har två små tjejer på 4 och 6 år. Vi har älskat varandra och relationen är egentligen inte dålig. Allt praktiskt fungerar och vi har ett bra liv tillsammans (även om sexlivet inte varit så aktivt). Jag kan inte ge upp det! 

Eftersom jag haft mina misstankar kunde jag inte bli kvitt känslan av att det inte kan ha pågått bara i någon månad och tillslut lyckades jag dra ur honom att de haft en relation i lite mer än 4 år! Så ja, han påbörjade sin otrohet när jag var gravid!

Men ändå, jag vill fortsätta leva med honom. Han visar verkligen att han ångrar sig och jag får svar på alla frågor jag ställer. Jag känner att han vill vara ärlig nu. Han vill leva med mig. Han har gjort slut med slampan och jag vill så gärna tro honom när han säger att han inte kommer återuppta den relationen.

Jag mår så jävla dåligt! Men håller uppe en fasad för barnen och på jobbet. Känslorna går upp och ner men jag känner ändå att beslutet är rätt. Eller? Är jag bara rädd? Kan man verkligen ta ett sånt beslut så fort? Kan jag lita på honom nu? Han har ju ljugit så länge? Är jag inte värd mer?

Finns det någon annan som är eller har varit i samma situation?

• Svar på tråden Stanna kvar efter 4 års otrohet. Någon mer?
  • Anonym (U)

Risken är stor att han bedrar dig igen , han vet att du tar tillbaka honom.

Och förr eller senare förstår kanske dina barn också.

Det är svårt att lita på män och ha ett fungerande relation som vuxen om man växer upp med en otrogen pappa och en dörrmatta till mamma , så tro inte att det blir bättre för dina döttrar om du stannar...

• Anonym (Nej)
    Anonym (Broschan) skrev 2017-01-30 22:20:41 följande:

Okej, jag får väl öppna mig lite. Min frus och min relation hade för något år sedan blivit sämre och vi var egentligen inte någon av oss närvarande. Jag jobbade mycket, och hon.... Ja ni fattar nog. Hade magkänslan som du pratade om. Något var fel, men vad.? Yes, en kollega där också.

Jag kan väl ge dig lite snabbinfo. Jag ville skiljas, men var samtidigt livrädd att bli ensam. Ville ligga två gånger om dagen. För att knyta banden igen förstod jag sen. Skaffade lägenhet men flyttade inte ditt, hyrde ut den istället. Bråkat många dagar och nätter. Haft bra dagar och andra fina saker.

En sak är iaf säker. Det förhållande du kände är borta. Ni kan fortsätta men det kommer aldrig att bli riktigt som förr. Långt ifrån faktiskt. Med tiden kanske du tom börjat fundera på att själv vara med någon annan. Det som jag tycker är tråkigast är att ens liv förändras kapitalt utan att man valt det själv.

Bilden av din partner förändras, det är inte längre en speciell person, det är bara en person du valt att leva med. Kanske duger det, kanske inte.

Jag bestämde mig ganska tidigt för att ge mig själv ett år innan jag fattar något slags beslut. Det var bra för mig. Partnern vill ju gärna att allt ska återgå till det vanliga, men det kommer det inte göra. Det blir något nytt. Det kan också vara bra, men det kan inte vara samma.

Exakt..^^

Det kommer aldrig bli vad det varit mellan er och han har redan valt bort dig i FYRA ÅR! Gå vidare och ge dig själv möjligheten att träffa någon som älskar och vill vara med dig. BARA DIG.
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Sviken) skrev 2017-01-30 21:53:09 följande:
    Oj, känner mig lite träffad. I det där med kärnfamiljen och att bara ha barnen varannan vecka. Jag vill verkligen inte det. Men vad ska man värdera högst? Jag vill tro på honom nu. Det finns undantag och han verkar verkligen vilja starta om på nytt.

Jo, de har haft daglig kontakt på jobbet. Jag vill nog egentligen att han byter jobb. Men vi har inte pratat så mkt om det än. Han försöker dock pussla om så att de ska ses så lite som möjligt och jag får se hans schema inför varje dag så att jag vet när de ska ses. De har knappt jobbat ihop alls nu under januari och när de har gjort det har han ringt och sms:at till mig för att jag ska känna mig trygg. Jag väljer att lita på honom. Men henne litar jag inte på för fem öre!

Tack för era svar. Det får mig att reflektera. Men söker också någon som varit i samma situation. För jag tror att jag skulle ha reagerat precis på samma sätt som er innan det nu hände. Nu ska jag försöka sova.

Godnatt
    Jag var också i din situation (en kollega där med) och det slutade som det brukar, hon var otrogen igen och vi skilde oss, 1 års bortkastad tid med oändliga samtal hemma och på FR. Och JA jag ville också tro henne, jag ville också tro att vi skulle vara ett undantag och jag trodde på henne när hon bedyrade sin kärlek och att hon verkligen ville starta om på nytt. Inte kan väl hon vara så dum att hon slänger bort halva sin tid med barnen... nä så dum kan hon väl inte vara? Det var hon....

Ang din "säkerhet" på jobbet... hur lång tid tar det att ha sex? Du har noll koll på vad som sker där, allt du får är andrahandsinformation från din man, tror du på fullt allvar han kommer låta dig veta om han haft sex med henne igen? Han ringer dig och smsar mig för att du ska känna dig trygg´...det är väl bra att du känner dig trygg men det betyder inte att de inte har sex. Mitt ex ringde mig från en konferens och sa att hon älskade och saknade mig och undrade hur det gått med nattningen av barnen... detta var alltså efter att de precis haft sex och sedan gått för att äta tillsammans... efter samtalet gick de tillbaka till rummet och fortsatte resten av natten....
  • WireLess

tjejen hade 7 månaders affär med en kompis. Dubbelt huggen i ryggen.
    Misstänkte nåt eftersom det blev så dåligt men valde att tro henne istället för att följa mina instinkter. De höll det hemligt i flera år.
    När det kom fram ( det gör det ju alltid) var vi gifta, skaffat ett par barn, och var i full färd med att renovera huset.
    Hela mitt liv har rasat. VI håller ihop fortfarande. Hon bedyrar dagligen att hon älskar mig och att hon är en annan människa. Hon har blivit en fantastisk människa.

Tyvärr håller ( har?) min kärlek på att dö. Jag kommer aldrig att lita på henne igen oavsett vad hon säger. Jag tänker dagligen på att jag vill bort. Att det finns äkta kärlek nånstans där ute även för mig.
    Det som är det absolut värsta för mig i allt det här är inte att hon var otrogen och kär i en annan. Det är deras äckliga lögner och totala brist på respekt!
    Hon stal min egen vilja från mig! Vad är det med dessa människor som gör att de tror att de har rätten att bestämma över andra människor. Det är egoistiskt och fegt och jävligt osmakligt.
    Du kommer nu, tyvärr, även om du väljer att stanna eller gå att få uppleva den värsta tiden i ditt liv. Det kommer att gå upp och ned som i världens värsta berg och dalbana. Ena dagen är du bergsäker på att du kommer att gå för att en timme senare vara totalt nere som bara vill ha tröst och höra att de ber om förlåtelse om och om igen. Fy fan för otrohet!
    För mig har det gått 1,5 år och min berg och dalbana har jämnat ut sig. Det är fortfarande jobbigt fast på ett annat sätt. Jag försöker att älska henne men vet att jag aldrig kommer att känna som jag en gång gjorde. Jag håller av henne såklart men hon är och kommer aldrig att bli den som jag blev kär i.
    Som nån annan skrev så skulle jag inte bli förvånad om det hände igen trots allt hon sagt till mig under denna sorg-process! Då kommer man att känna att man kastat bort ännu fler år - på ingenting.

• Anonym (Nej)
    WireLess skrev 2017-01-31 08:02:30 följande:

Misstänkte nåt eftersom det blev så dåligt men valde att tro henne istället för att följa mina instinkter. De höll det hemligt i flera år.

När det kom fram ( det gör det ju alltid) var vi gifta, skaffat ett par barn, och var i full färd med att renovera huset.

Hela mitt liv har rasat. VI håller ihop fortfarande. Hon bedyrar dagligen att hon älskar mig och att hon är en annan människa. Hon har blivit en fantastisk människa.

Tyvärr håller ( har?) min kärlek på att dö. Jag kommer aldrig att lita på henne igen oavsett vad hon säger. Jag tänker dagligen på att jag vill bort. Att det finns äkta kärlek nånstans där ute även för mig.

Det som är det absolut värsta för mig i allt det här är inte att hon var otrogen och kär i en annan. Det är deras äckliga lögner och totala brist på respekt!

Hon stal min egen vilja från mig! Vad är det med dessa människor som gör att de tror att de har rätten att bestämma över andra människor. Det är egoistiskt och fegt och jävligt osmakligt.

Du kommer nu, tyvärr, även om du väljer att stanna eller gå att få uppleva den värsta tiden i ditt liv. Det kommer att gå upp och ned som i världens värsta berg och dalbana. Ena dagen är du bergsäker på att du kommer att gå för att en timme senare vara totalt nere som bara vill ha tröst och höra att de ber om förlåtelse om och om igen. Fy fan för otrohet!

För mig har det gått 1,5 år och min berg och dalbana har jämnat ut sig. Det är fortfarande jobbigt fast på ett annat sätt. Jag försöker att älska henne men vet att jag aldrig kommer att känna som jag en gång gjorde. Jag håller av henne såklart men hon är och kommer aldrig att bli den som jag blev kär i.

Som nån annan skrev så skulle jag inte bli förvånad om det hände igen trots allt hon sagt till mig under denna sorg-process! Då kommer man att känna att man kastat bort ännu fler år - på ingenting.

Jag blev ledsen av att läsa det här. Det är precis så det blir, det handlar inte så mycket om känslorna för en annan eller otrohet en i sig, utan lögnerna. Det är det största sveket. Har en människa valt att gå bakom ryggen på sin lyckligt ovetande partner, sett honom/henne i ögonen varje dag, firat jul och födelsedagar osv. Utan problem..då finns det stora problem i förhållandet. Problem som jag själv inte tycker är värda att försöka lösa efteråt. Problemen skulle lyfts upp innan, så att de tillsammans skulle ha en chans att jobba på det. Det fanns riktig kärlek mellan er, men den dog i samma stund som hon vände sig ut från relationen.

Gå vidare, det finns någon där ute som väntar på just dig <3!
  • Anonym (q)

Det värsta är väl just att man trodde man kände en annan människa utan och innan och så visar det sig att den andre har levt ett dubbelliv och i ditt fall i 4 år! 

Jag hade inte klarat att fortsätta, hur gärna jag än ville. Även om jag kände att jag verkligen ff älskade min partner skulle jag inte kunna lita mer på denne någonsin. Hur ska man kunna lita ens på minsta lilla sak personen säger efter detta? Det visar ju tydligt att somliga gör vad som helst för att rädda sitt eget skinn; ljuger tills sanningen kommer fram och även då försöker man mörka (det har bara pågått nån månad). 

Och att de höll på i ditt hem! Hur många gånger har de gjort det? Hur många gånger har de haft sex i din säng? 

Visst är det krångligare när man har gemensamma barn men samtidigt inte. Man ska göra det man hade velat göra ändå, man kan inte låta sig trampas på på detta vis. Ja, ibland kan folk kanske förändras men när någon levt dubbelliv i 4 år så tror jag inte det går. Då tror jag det är en stark del av den personens personlighet att vara kapsel att ljuga och manipulera. Om du inte hade kommit hem och hittat dem, hade han erkänt då?

• Anonym (Sviken)
    Anonym (Broschan) skrev 2017-01-30 22:20:41 följande:

Okej, jag får väl öppna mig lite. Min frus och min relation hade för något år sedan blivit sämre och vi var egentligen inte någon av oss närvarande. Jag jobbade mycket, och hon.... Ja ni fattar nog. Hade magkänslan som du pratade om. Något var fel, men vad.? Yes, en kollega där också.

Jag kan väl ge dig lite snabbinfo. Jag ville skiljas, men var samtidigt livrädd att bli ensam. Ville ligga två gånger om dagen. För att knyta banden igen förstod jag sen. Skaffade lägenhet men flyttade inte ditt, hyrde ut den istället. Bråkat många dagar och nätter. Haft bra dagar och andra fina saker.

En sak är iaf säker. Det förhållande du kände är borta. Ni kan fortsätta men det kommer aldrig att bli riktigt som förr. Långt ifrån faktiskt. Med tiden kanske du tom börjat fundera på att själv vara med någon annan. Det som jag tycker är tråkigast är att ens liv förändras kapitalt utan att man valt det själv.

Bilden av din partner förändras, det är inte längre en speciell person, det är bara en person du valt att leva med. Kanske duger det, kanske inte.

Jag bestämde mig ganska tidigt för att ge mig själv ett år innan jag fattar något slags beslut. Det var bra för mig. Partnern vill ju gärna att allt ska återgå till det vanliga, men det kommer det inte göra. Det blir något nytt. Det kan också vara bra, men det kan inte vara samma.

Tack för att du delar med dig! Hur länge sedan var det du kom på henne? Kollegor verkar farliga! Jobbar de fortfarande ihop? Hur klarar du det isåfall?

Jag kan på sätt och vis förstå det där med att det aldrig blir samma igen. Men jag vill ju det... är rädd att jag bara håller uppe någon sorts illusion. Jag har funderat på det där att inte ta något beslut direkt, att vänta ett år eller så. Men det känns också svårt. Då blir jag så velig så hoppar jag hit och dit i känslorna. För mig känns det bättre att ta ett beslut nu direkt (att stanna och försöka lappa ihop förhållandet). 

Du får gärna utveckla det där med att kontrollera sanningen om du orkar.
  • Anonym (Sviken)
    Anonym (Perspektiv) skrev 2017-01-30 23:15:44 följande:
    Jag var också i din situation (en kollega där med) och det slutade som det brukar, hon var otrogen igen och vi skilde oss, 1 års bortkastad tid med oändliga samtal hemma och på FR. Och JA jag ville också tro henne, jag ville också tro att vi skulle vara ett undantag och jag trodde på henne när hon bedyrade sin kärlek och att hon verkligen ville starta om på nytt. Inte kan väl hon vara så dum att hon slänger bort halva sin tid med barnen... nä så dum kan hon väl inte vara? Det var hon....

Ang din "säkerhet" på jobbet... hur lång tid tar det att ha sex? Du har noll koll på vad som sker där, allt du får är andrahandsinformation från din man, tror du på fullt allvar han kommer låta dig veta om han haft sex med henne igen? Han ringer dig och smsar mig för att du ska känna dig trygg´...det är väl bra att du känner dig trygg men det betyder inte att de inte har sex. Mitt ex ringde mig från en konferens och sa att hon älskade och saknade mig och undrade hur det gått med nattningen av barnen... detta var alltså efter att de precis haft sex och sedan gått för att äta tillsammans... efter samtalet gick de tillbaka till rummet och fortsatte resten av natten....
    Usch, stackare! Det där är ju min mardröm, att han ska vara otrogen igen. Var din fru med samma kille igen eller var det någon annan? Ångrar du att du gav er en chans?

Jag tror tyvärr att det fanns (finns?) ganska starka känslor mellan min man och hans slampa. Han säger att det blev för starka känslor, men att det bara var i deras bubbla. Nu när han kommit ur den så vill han få tillbaka känslorna för mig igen.

Jag mår illa varje gång jag vet att de ska träffas på jobbet. Det knyter sig i magen på mig men jag har valt att lita på honom så jag måste väl göra det.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Sviken) skrev 2017-01-30 21:53:09 följande:

Oj, känner mig lite träffad. I det där med kärnfamiljen och att bara ha barnen varannan vecka. Jag vill verkligen inte det. Men vad ska man värdera högst? Jag vill tro på honom nu. Det finns undantag och han verkar verkligen vilja starta om på nytt.

Jo, de har haft daglig kontakt på jobbet. Jag vill nog egentligen att han byter jobb. Men vi har inte pratat så mkt om det än. Han försöker dock pussla om så att de ska ses så lite som möjligt och jag får se hans schema inför varje dag så att jag vet när de ska ses. De har knappt jobbat ihop alls nu under januari och när de har gjort det har han ringt och sms:at till mig för att jag ska känna mig trygg. Jag väljer att lita på honom. Men henne litar jag inte på för fem öre!

Tack för era svar. Det får mig att reflektera. Men söker också någon som varit i samma situation. För jag tror att jag skulle ha reagerat precis på samma sätt som er innan det nu hände. Nu ska jag försöka sova.

Godnatt

Läs vad du skrivit...Du litar inte på henne? Hon kan ju inte göra ett dugg utan din mans tillåtelse ärligt talat.
  • Anonym (Sviken)
    WireLess skrev 2017-01-31 08:02:30 följande:

Visst är det fegt och sån brist på respekt! Nu tjatar han om att han har respekt för mina känslor... men förut då? Då gick det minsann bra att ha ett dubbelliv och ljuga.

Jag håller med dig om att ha blivit bestulen på sin egen vilja. Jag har aldrig velat detta! Varför utsätter han mig för det?

Men ändå är min känsla att jag vill stanna hos honom. Jag vill vara med barnen, jag vill ha en familj. Jag vill inte bli ensam! Tror nästan att det är något fel på mig? Hur kan jag ens vilja stanna? Slösar jag bort min tid?

Någon som vet om det gått bra för något par i liknande situation?
Svar på tråden Stanna kvar efter 4 års otrohet. Någon mer?