Anonym (Monster) skrev 2017-02-07 09:01:26 följande:
Jag har läst många otrohetshistorier men inte heller någon som varit så lik vår situation. Det hade kanske egentligen varit bra för dig och min sambo att prata och/eller kanske jag och din fru. Jag tror att man lätt blir ganska ensam i sin situation när man som tidigare kunde dela känslorna med sin partner plötsligt befinner sig på varsin sida av en stor klyfta.
Vet de i er närhet om er situation? Jag har sagt till min sambo att han får välja vilka som ska få veta och hittills vet tre personer - min närmaste vän och våra mödrar. Det är dock lite problematiskt för min vän blev först arg på mig men sade sedan att hon stöttar mig, min mamma är ju min mamma och hans mamma är väldigt förtjust i mig, har alltid varit. Jag var rädd att det skulle förändras men på något konstigt sätt har det inte det. Jag vet inte om hon är rädd att han ska göra slut med mig. Hon har sagt att hon tycker jag har gjort fel men det är mänskligt och nu borde vi gå vidare och han måste vara snällare mot mig/att hon stöttar mig etc. Jag tycker det är lite konstigt eftersom det är hans mamma och de alltid haft en nära relation men tror också att det blir extra jobbigt för honom pga det, kanske känns det som att ingen förstår.
Jag känner igen det där med avundsjukan, det har min sambo också nämnt. Att jag på något sätt stulit till mig den upplevelsen så att han inte kan ha den. Det är intressant att ni provat partnerbyte etc. Hur kändes det efter det, blev det någon skillnad? Min sambo säger att han tyckte det var intressant innan men att det blivit förstört nu när jag redan gjort det själv utan honom. Hur blev det för dig att ha sex med en annan kvinna när din fru var där? Blev hon svartsjuk? Blev du? Hur kändes det att se henne ha sex med en annan man, drog det upp tankar och känslor kring otroheten?
Har du själv varit i en situation där du kunnat vara otrogen någon gång? Vad jag vet har min sambo aldrig det. Han är ganska privat av sig och har inga nära kvinnliga vänner och går inte ut på tex krogen utan mig särskilt ofta. Det skulle vara med jobbet då och det är en mansdominerad arbetsplats... Den enda tjej som uttryckt någon sorts intresse för honom (vad jag vet) är faktiskt min väninna och hon är lyckligt gift. Jag tänker att det är svårt att veta vad som skulle hänt om det var han som hamnade i en situation där någon han var attraherad av gav honom mycket bekräftelse. Han säger ju att han inte hade varit otrogen (iaf om det var innan jag var det). Men hur vet man? Jag önskar att han skulle hamna i en sådan situation och få känna hur svårt det är att stå emot... men det verkar inte hända.
Jag har hamnat i sådana situationer många fler ggr än jag varit otrogen. Jag har lätt att lära känna manliga personer (liknande intressen) och nästan varje gång blir personen attraherad eller förälskad. Jag har förlorat många manliga bekanta/vänner på det sättet för att det blivit jobbigt för dem eller att jag sagt ifrån. Jag har blivit erbjuden av flera par att ha sex med dem. Kanske det är något i hur jag beter mig som är fel, att jag är flirtig på något sätt jag inte märker själv. Även i de tillfällen där jag verkligen inte känner attraktion tillbaka är det svårt att neka personen. Jag gör det men känner mig elak. Ofta är de väldigt "på" och bekräftar etc. Jag har svårt att tänka mig hur min sambo skulle kunna stå emot något sådant. Han har jättesvårt att säga nej till övertid på jobbet etc.
Även fast vi säger att vi vill att ni ska hämnas och så, så betyder det inte att det inte skulle göra väldigt ont...
Lustigt att du nämner det. Jag tänkte exakt samma sak igår efter jobbet! Dom här människorna är några vi skulle ha pratat med IRL. Dom är ju exakt i samma sits! Tror att du och min fru skulle ha mycket att prata om. Kanske även jag med din man?
I början berättade det jag tyvärr för några stycken jag kanske inte skulle gjort. En arbetskamrat och en bekant efter ett par öl. Det ångrar jag idag. Smärtan var då så jävla stor och på nåt sätt så ville jag dela med mig. Sen har jag pratat med min bästa vän, pappa och syster som har varit ett väldigt stort stöd för mig. Hon har även pratat med min fru och sagt vad hon tycker till henne. Det blev lite jobbigt när vi hade en familjemiddag nån månad efter det. Min fru skämdes inför min familj och mådde väldigt väldigt dåligt pga sin skam. Hon trodde nog inte att min familj ville att hon skulle vara med, men hon genomförde det. Det blev faktiskt stolt över henne då kommer jag ihåg.
Jag har faktiskt aldrig hamnat i ett läge där jag kunnat vara otrogen. Jag har väl också jobbat på mansdominerade yrken i hela min karriär så det är kanske en förklaring. Men jag tror snarare att jag aldrig utstrålat att vara tillgänglig. Jag har heller aldrig gått över en viss gräns med kvinnor. Jag har liksom aldrig tänkt i dom banorna. Jag hade ju en tjej redan!
Är det inte det som är hela grejen med att vara tillsammans med någon?
Man ska väl kunna ta mot uppskattning och komplimanger utan att behöva ge tillbaka det med sex? Det är tydligen det som hon ( och du) inte kunnat stå mot?
Jag kan förstå också att det är lätt att dras till min fru. Hon är väldigt glad och öppen och skrattar mycket och har en väldigt sexig kropp. Hon blir som en magnet! Det har som sagt varit många situationer där även jag varit med där hon gått över gränsen. Vad ska då inte ha skett när jag inte varit med? Jag är ganska säker på att det är många saker hon gjort som jag aldrig kommer att få veta och jag har valt att inte må dåligt över det. Det hon gjort som jag vet om räcker.
Att ha sex med andra är nåt vi pratat om i stort sett hela tiden.
Jag tror att 99% av alla par fantiserar om det! För mig var det en sak jag ville vi skulle göra tillsammans. Vi har varit på G även tidigare men vi avbröt innan det gick så långt som att vi hade sex. Det var väl tvivel från oss båda att se varandra med nån annan. Nu är dom tvivlen nästan bortblåsta. Hur konstigt det än låter så är jag inte svartsjuk längre. Vad det beror på har jag funderat på. Beror det på att jag känner att hon inte kan göra nåt hon inte gjort tidigare eller för att jag inte älskar henne på samma sätt längre? jag vet inte?
Det var i allafall väldigt häftigt att ha sex bredvid varandra. Att kunna ta för sig av en annan kvinna utan att vara rädd för att få skäll eller visat missnöje med nån jävla tystnad i flera dagar. Jag struntar helt enkelt i det nu. Det är för mig en väldigt stor befrielse. Det blev inte alls konstigt efter det heller. Nästan bara upphetsande. Vi ska träffa det paret igen senare i vår och jag längtar..
Min fru säger att hon gör det mest för min skull, men jag tror hon längtar lika mycket faktiskt och det tycker jag känns både lite upphetsande som konstigt.
Det är så mycket som blivit annorlunda. Mycket till det bättre. Faktiskt väldigt mycket. Det som plågar mig är när alla lögner och minnen kommer och slår en över käften. När man går och känner sig förnedrad!
Jag tror det är lika för din kille. Han lämnar dig inte eftersom han älskar dig. Han vill inte vara utan dig men han plågas över alla minnen och när man är i det läget så är det värsta som finns när det kommer nån positiv jävla hurtbulle som vräker ut sig nån menlös optimistisk fras som: " då var då och nu är nu" " se framåt" "lev inte i det förflutna" Fånga dagen - carpe diem!!
Då vill man fan bara spy!