FrökenNypon skrev 2017-05-15 18:19:03 följande:
Idagvar vi på fert kliniken. Alla prover såg bra ut och även gyn undersökningen.
Dock har jag myom men efter undersökning med insprutad koksalt ( AJ !!) i livmodern tillsammans med Vul så konstaterade dom att myomet inte ska orsaka problem.
Så det bara att fortsätta köra.
Vi har bestämt oss för att inte gå vidare med ivf.
( skulle kosta 30000) men det är inte pengarna det ligger i.. utan allt "jobb" det medför.
Är det meningen med en trea så blir det. Vi kämpar på helt enkelt.
Mannen sa idag att han tillomed just nu önskar ännu mer att få en bebis nu än när vi började försöka för 1 1/2 år sen. :)
Ja den där undersökningen med koksalt är hemsk...fan vad ont jag hade efteråt, som en enda lång pinvärk som satt i under 20 minuter...svettigt.
Skönt att allt såg bra ut, så ni kan köra vidare. Ja IVF är inte billigt, vi hade bokat ett 3-pakets som kostade 79.000 kr....så hann verkligen i sista stund bli gravida på egen hand. Fick plus 4 dgr innan vi skulle startat upp. Vi kände att ett försök är nästan bara som en testomgång, de sa att det oftast behövdes minst två, inte jätteofta någon blir gravid på första sa de.
Skönt att mannen är så positiv iaf, känns annars som att det i många trådar är lite tjorvigt att få med mannen i kämpandet och allt vad det innebär
Zora skrev 2017-05-16 21:18:36 följande:
Hej!
Kikade in i gamla tråden och hittade länken till den här. Såg att det är många här som jag känner igen så tänkte att jag skulle berätta här också. Jag testade positivt för några dagar sedan!! :) Tog ganska exakt ett år av försök. Har inte läst igenom den här tråden, men hoppas att flera av er fått + och att ni som ännu inte fått det får det inom kort!
Grattis igen! Såg i en annan tråd att du blivit gravid som vi båda är i.
I denna tråd hänger vi som försökt MER än ett år i väntan på trean...och det har gått trögt för många och kan bli lite tufft få inlägg från en ny som inte varit aktiv i tråden innan och som kommer in och säger att de plussat, bara en tanke från min sida. Jag är gravid just nu, men helvete vilken resa hit...och vågar ännu inte hoppas och tro att vi ska gå hela vägen. Vecka 10+0 och i morgon är det UL och jag är vettskrämd. Sist dog liten v 12+2 så med den erfarenheten så vet jag att allt kan hända även efter dessa veckor....