• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Orkide skrev 2017-05-03 07:08:07 följande:
    Jodå men däremot slog förkylning till och jag har varit tvungen att ta ipren vid 2-3 tillfällen

Lycka till idag!!

Jag läste någonstans att förkylning kunde vara bra, att kroppen då hade lättare att ta emot ett ägg. Men däremot ska man ju inte ta Ipren om man vill bli gravid, håll dig till Alvedon eller Panodil. 

Psst...det är i morgon jag ska dit! Så än kan jag andas. Påbörjade v 9 idag Hjärta

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-03 11:32:34 följande:
    Alvedon funkade inte så var tvungen att ta ipren för att fungera
    Ja inte mycket att göra då...och du visste säkert redan om den infon Flört hoppas du mår bättre snart!
  • Nykär15

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15,2 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-05-04 13:02:39 följande:

Hurra vad skönt!! Stort grattis <3

Ja galet skönt, var så nervös innan...
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-05 09:24:05 följande:
    Vad skönt!
    Ja verkligen, men är så tidigt än och med förra årets erfarenhet i bagaget så vågar jag inte ta ut nåt..kan andas liiite mer än innan, men inte fullt ut. Är ändå 5 veckor kvar tills vi är förbi tiden då vår lilla dog sist...men nu är första milstolpen avklarad. Nästa är om två veckor. Skönt att det inte är sååå långt bort till nästa koll iaf. Men vet att jag kommer vara lika nervös då...och även på nästa...sen vid v 14 kan jag börja höra med min doppler om jag behöver lugna mig, det kommer bli skönt. 
  • Nykär15
    kvinna29årskåne skrev 2017-05-06 21:22:21 följande:

Var på inledande samtal för utredning i veckan. Var sjukt nervös för att de skull klaga på att jag väger för mycket.men när vi kom dit så så hon att vi fick göra en utredning, men vill vi ha vidare hjälp behöver jsg gå ner i vikt. Det visade sig att det räckte med 10% viktnedgång, vilket är 11 kg. Så vi ska få en ny tid i september och då ska banne mig jag ha förlorat minst 10%.

Heja! Det fixar du! Och skönt att ni får en utredning under tiden :)
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-11 09:01:47 följande:

Näe nu börjar jag ledsna. Mensen är på g igen. Så inte ens en dubbelkur med letrozol hjälpte. Nu har jag tagit 6 enkeldoser letrozol och en dubbel.
    Så det enda jag blivit gravid med är pergotime som inte ens finns längre..

Usch vad segt...jag vet att Pergo finns att få utskrivet i Danmark...om det kanske är ett alternativ? Ni har inte diskuterat att gå över till sprutor? Typ Gonal-F eller Bemfola? Får du Ovitrelle så du vet att du faktiskt lossar äggen?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-11 09:48:42 följande:
    Min gyn verkar inte vilja hjälpa mer
    Hon har kollat efter äl att jag ägglossar och det gör jag.

Ja ok..men tänker att Ovitrelle ger ju även en ökad mognad för ägget innan det släpper, man ger ju det vid IVF av den anledningen, men plockar dem innan de hinner släppa i det fallet. Men just för mognaden. Så även om man lossar kan det hjälpa. 

Kan du inte vända dig till en ny gyn då?

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-05-11 11:32:41 följande:
    Känns så tungt att börja leta ny gyn och börja om från början. Hade en annan gyn förut men de ville inte hjälpa mig då jag redan hade barn.
    Jag förstår det, men börja om borde du inte behöva om du drar bakgrunden. Synd du inte bor här, min är helt guld och hjälper gärna till med allt som kan tänkas behövas för att man ska lyckas. Alla borde ha tillgång till en sån Hjärta
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-05-15 18:19:03 följande:

Idagvar vi på fert kliniken. Alla prover såg bra ut och även gyn undersökningen.

Dock har jag myom men efter undersökning med insprutad koksalt ( AJ !!) i livmodern tillsammans med Vul så konstaterade dom att myomet inte ska orsaka problem.

Så det bara att fortsätta köra.

Vi har bestämt oss för att inte gå vidare med ivf.

( skulle kosta 30000) men det är inte pengarna det ligger i.. utan allt "jobb" det medför.

Är det meningen med en trea så blir det. Vi kämpar på helt enkelt.

Mannen sa idag att han tillomed just nu önskar ännu mer att få en bebis nu än när vi började försöka för 1 1/2 år sen. :)

Ja den där undersökningen med koksalt är hemsk...fan vad ont jag hade efteråt, som en enda lång pinvärk som satt i under 20 minuter...svettigt. 

Skönt att allt såg bra ut, så ni kan köra vidare. Ja IVF är inte billigt, vi hade bokat ett 3-pakets som kostade 79.000 kr....så hann verkligen i sista stund bli gravida på egen hand. Fick plus 4 dgr innan vi skulle startat upp. Vi kände att ett försök är nästan bara som en testomgång, de sa att det oftast behövdes minst två, inte jätteofta någon blir gravid på första sa de. 

Skönt att mannen är så positiv iaf, känns annars som att det i många trådar är lite tjorvigt att få med mannen i kämpandet och allt vad det innebär 

Zora skrev 2017-05-16 21:18:36 följande:

Hej!

Kikade in i gamla tråden och hittade länken till den här. Såg att det är många här som jag känner igen så tänkte att jag skulle berätta här också. Jag testade positivt för några dagar sedan!! :) Tog ganska exakt ett år av försök. Har inte läst igenom den här tråden, men hoppas att flera av er fått + och att ni som ännu inte fått det får det inom kort!

Grattis igen! Såg i en annan tråd att du blivit gravid som vi båda är i.

I denna tråd hänger vi som försökt MER än ett år i väntan på trean...och det har gått trögt för många och kan bli lite tufft få inlägg från en ny som inte varit aktiv i tråden innan och som kommer in och säger att de plussat, bara en tanke från min sida. Jag är gravid just nu, men helvete vilken resa hit...och vågar ännu inte hoppas och tro att vi ska gå hela vägen. Vecka 10+0 och i morgon är det UL och jag är vettskrämd. Sist dog liten v 12+2 så med den erfarenheten så vet jag att allt kan hända även efter dessa veckor....

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...